AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Hei. Har et barn som blir 4 i løpet av året. B har enda ikke vært på en tur til besteforeldrene sine hverken på mor eller far siden bare for kosen sin skyld. Skal ikke skryte og si de har passet han så mye heller er 2 gang når det har vært snakk om sykehusbesøk, men har hentet B igjen rett etterpå. Han har ingen forhold til de egentlig, de kommer aldri på besøk til oss og føler vi må mase for å få komme på besøk til de en sjelden gang. Begynner å tenke mer og mer at de ikke vil ha noe med oss og gjøre egentlig.Syns dette er fryktelig sårt og vi blir ekstremt mye alene på fritiden. Noen som har vært eller er i en lignene situsjon? Finnes det noen tips? Er selv vokst opp med lite kontakt med besteforeldre og det har alltid vært et veldig sårt tema for meg. Har alltid følt jeg har manglet flere personer rundt meg enn bare min mamma og pappa og at de velger å gjøre det samme mot mitt barn gjør meg veldig trist og ikke minst egentlig jævelig forbanna... Anonymkode: 4ccf2...19e 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. Har et barn som blir 4 i løpet av året. B har enda ikke vært på en tur til besteforeldrene sine hverken på mor eller far siden bare for kosen sin skyld. Skal ikke skryte og si de har passet han så mye heller er 2 gang når det har vært snakk om sykehusbesøk, men har hentet B igjen rett etterpå. Han har ingen forhold til de egentlig, de kommer aldri på besøk til oss og føler vi må mase for å få komme på besøk til de en sjelden gang. Begynner å tenke mer og mer at de ikke vil ha noe med oss og gjøre egentlig.Syns dette er fryktelig sårt og vi blir ekstremt mye alene på fritiden. Noen som har vært eller er i en lignene situsjon? Finnes det noen tips? Er selv vokst opp med lite kontakt med besteforeldre og det har alltid vært et veldig sårt tema for meg. Har alltid følt jeg har manglet flere personer rundt meg enn bare min mamma og pappa og at de velger å gjøre det samme mot mitt barn gjør meg veldig trist og ikke minst egentlig jævelig forbanna... Anonymkode: 4ccf2...19e Har ikke besteforeldre. Ene siden er død og andre bryr seg mest om datteren sine barn. Og Forskjellsbehandler så til de grader. Kuttet de ut etter mye tull og gode grunner jeg ikke går innpå her. Det er sårt ja men du blir vant til det. Er bedre å ikke ha de i livet enn å tvinge fram noe som ikke er der. Dagens generasjon er mer opptatt av seg selv. De som ikke jobber og har all verdens tid (som her) men aldri har tid. Har du annen familie? Blod er ikke alltid familie. Venner kan bli mer familie Anonymkode: 71647...089 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Har et barn som blir 4 i løpet av året. B har enda ikke vært på en tur til besteforeldrene sine hverken på mor eller far siden bare for kosen sin skyld. Skal ikke skryte og si de har passet han så mye heller er 2 gang når det har vært snakk om sykehusbesøk, men har hentet B igjen rett etterpå. Han har ingen forhold til de egentlig, de kommer aldri på besøk til oss og føler vi må mase for å få komme på besøk til de en sjelden gang. Begynner å tenke mer og mer at de ikke vil ha noe med oss og gjøre egentlig.Syns dette er fryktelig sårt og vi blir ekstremt mye alene på fritiden. Noen som har vært eller er i en lignene situsjon? Finnes det noen tips? Er selv vokst opp med lite kontakt med besteforeldre og det har alltid vært et veldig sårt tema for meg. Har alltid følt jeg har manglet flere personer rundt meg enn bare min mamma og pappa og at de velger å gjøre det samme mot mitt barn gjør meg veldig trist og ikke minst egentlig jævelig forbanna... Anonymkode: 4ccf2...19e Men drar du på besøk til de? Eller forventet du at de skal komme til dere? Jeg synes ikke det høres unormalt ut. Besteforeldre kom sjeldent på besøk til oss, men vi dro hjem til de titt og ofte. Uten invitasjon. Og når det kommer til barnepass så er det jo ikke vanlig at så små barn er alene med besteforeldre kun for kosens skyld. De har det jo aller best med sine foreldre. Besteforeldre kan stille opp å passe noen timer når det er behov. Som ved foreldremøter, sykdom ol. Når barnet blir gammelt nok til å selv bestemme at det vil dra alene til besteforeldrene kun for kosens skyld, så tenker jeg at dette bør lyttes til. Ingen av mine 3 har vært på overnatting hos besteforeldrene før de var i skolealder. Og da på eget initiativ. Anonymkode: fe347...36f 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men drar du på besøk til de? Eller forventet du at de skal komme til dere? Jeg synes ikke det høres unormalt ut. Besteforeldre kom sjeldent på besøk til oss, men vi dro hjem til de titt og ofte. Uten invitasjon. Og når det kommer til barnepass så er det jo ikke vanlig at så små barn er alene med besteforeldre kun for kosens skyld. De har det jo aller best med sine foreldre. Besteforeldre kan stille opp å passe noen timer når det er behov. Som ved foreldremøter, sykdom ol. Når barnet blir gammelt nok til å selv bestemme at det vil dra alene til besteforeldrene kun for kosens skyld, så tenker jeg at dette bør lyttes til. Ingen av mine 3 har vært på overnatting hos besteforeldrene før de var i skolealder. Og da på eget initiativ. Anonymkode: fe347...36f Der er ikke jeg enig! Her har barna strålt opp før de var 1 år ved synet av bestemor. De har overnattet også fra 1 år, og jevnt oppover. Så, jo små barn kan fint ha kos hos besteforeldre. Jo tidligere besteforeldre kommer inn i livet, jo bedre! Besteforeldre kan gi så mye til ett barnebarn. Det husker jeg selv også fra jeg var barn 🥰 Anonymkode: bafd6...4d7 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Hadde også blitt lei meg for det. Setter veldig pris på engasjerte besteforeldre på begge sider som vi nesten har sett ukentlig siden fødsel. Anonymkode: a37a6...f2d 2
Kuleku Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Der er ikke jeg enig! Her har barna strålt opp før de var 1 år ved synet av bestemor. De har overnattet også fra 1 år, og jevnt oppover. Så, jo små barn kan fint ha kos hos besteforeldre. Jo tidligere besteforeldre kommer inn i livet, jo bedre! Besteforeldre kan gi så mye til ett barnebarn. Det husker jeg selv også fra jeg var barn 🥰 Anonymkode: bafd6...4d7 Signerer denne! 1
Tone83 Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 Føler besøkene her skjer litt av pliktfølselse og ikke for kos. Tror jeg kommer til å bli lik desverre🙈
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 Det høres leit ut. Her har barna et godt forhold til alle sine besteforeldre. Det varierer litt hvor mye de passer barna, men det er stort sett vi foreldre som setter grensene. F.eks. så har den ene bestefaren et alkoholproblem, så han får ikke ha barna på overnatting. Han får være sammen med dem og gjøre aktiviteter på dagtid, da føler vi oss sikre på at han er edru. Men det blir noe annet når det er besteforeldrene som ikke prioriterer barnebarna sine. Det høres kjipt ut, og jeg skjønner at du blir lei deg. Du får prioritere venner og prøve å bygge et annet nettverk til barna, selv om det ikke blir helt det samme. Se om du kan finne noen "reserve-tanter" eller "reserve-besteforeldre". Anonymkode: 59b6e...fab 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Der er ikke jeg enig! Her har barna strålt opp før de var 1 år ved synet av bestemor. De har overnattet også fra 1 år, og jevnt oppover. Så, jo små barn kan fint ha kos hos besteforeldre. Jo tidligere besteforeldre kommer inn i livet, jo bedre! Besteforeldre kan gi så mye til ett barnebarn. Det husker jeg selv også fra jeg var barn 🥰 Anonymkode: bafd6...4d7 Jeg ser nå at det ikke kom fram i teksten. Men barna mine hadde et nært og fortrolig forhold til besteforeldrene sine fra de var helt små. Anonymkode: fe347...36f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #10 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men drar du på besøk til de? Eller forventet du at de skal komme til dere? Jeg synes ikke det høres unormalt ut. Besteforeldre kom sjeldent på besøk til oss, men vi dro hjem til de titt og ofte. Uten invitasjon. Og når det kommer til barnepass så er det jo ikke vanlig at så små barn er alene med besteforeldre kun for kosens skyld. De har det jo aller best med sine foreldre. Besteforeldre kan stille opp å passe noen timer når det er behov. Som ved foreldremøter, sykdom ol. Når barnet blir gammelt nok til å selv bestemme at det vil dra alene til besteforeldrene kun for kosens skyld, så tenker jeg at dette bør lyttes til. Ingen av mine 3 har vært på overnatting hos besteforeldrene før de var i skolealder. Og da på eget initiativ. Anonymkode: fe347...36f Dette kjenner ikke jeg meg igjen i overhode. Jeg har en som blir fire til våren som spør om å få overnatte hos bestemor og bestefar ukentlig, som maser om å dra på hytta med mormor og morfar, og som generelt elsker besteforeldrene sine - og blir elsket tilbake. Han var fem mnd første gang svigerforeldrene mine hadde han alene en kveld, og ca 15 mnd første gang de hadde ham en helg mens vi var i bryllup. Han har overnattet hos begge besteforeldreparene både fordi vi har hatt behov for barnevakt, fordi de har spurt om å få låne ham og når han har spurt om å få lov og fått ja. Jeg vet at vi er eksepsjonelt heldige som har fire friske og megaengasjerte besteforeldre, og ettersom det er ekstremt viktig for oss at han skal være trygg på flere enn bare oss, støtter vi oppunder forholdene han har med hver og en av besteforeldrene sine. Vi er begge oppvokst med varme besteforeldrerelasjoner, og ser hvor mye det er verdt både som barn, som ungdom og nå som vi er voksne (jeg har fremdeles besteforeldre, og da poden ble født hadde han fem oldeforeldre. To er dessverre borte nå) Ts; jeg skjønner godt at du er skuffet, for jeg hadde vært forbanna om våre foreldre hadde vært så uinteressert. Nå er jeg vanskelig å ha med å gjøre når det gjelder sånne her ting, for familie er så viktig for meg, så jeg ville satt meg ned med den og krevd svar. Om de ikke bryr seg kan du jo like gjerne få det klart for deg, så du vet at du må ut og bygge nye relasjoner for familien din. Vi har bare en ekte tante til våre barn, så vi bruker venner og deres barn som tanter, onkler og søskenbarn. Venner er tross alt den familien du velger selv ❤️ Anonymkode: 20b07...57c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå