Gå til innhold

Andre som har problem med amming? Innadvendte brystvorter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er andre der ute som har/hadde problemer med amming, i så fall hvorfor? Fikk dere løst det etter hvert, eller gikk dere over til MME? Jeg sliter pga innovervendte brystvorter, noen andre som har opplevd dette?

Anonymkode: 8a646...2cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også innovervendte brystvorter og en baby med veldig liten tålmodighet. Holdt på å gi opp, men møtte heldigvis verdens beste sykepleier som satt av masse tid til å øve på amming, og fortalte meg at det tok i gjennomsnitt to måneder å få til ammingen! :) vi fikk det som regel til ved hjelp av sykepleierne på barsel, men da vi kom hjem slet vi veldig, og de anbefalte oss å bruke skjold i starten, til barnet hadde fått godt tak. Funket med en gang! Anbefaler de fra medela :) brukte dem i noen uker, før det plutselig løste seg en dag jeg hadde glemt skjoldet da vi var på besøk hos foreldrene mine😅 da hadde babyen både fått bedre sugeevne, og brystvortene mine hadde blitt litt mer utstikkende😅 de blir mye større når ammingen kommer i gang! :)  Så om du sliter, kanskje gi sjold en sjangs? ;) 

Anonymkode: b0f06...e24

• Liker 1
Skrevet

Jeg har samme problem og brukte skjold den første tiden. Etterhvert gikk det å amme uten, brystvortene hadde da kommet litt frem.

Anonymkode: 83218...87c

• Liker 1
Skrevet

Hadde det, og fikk store blødende sår og en hel haug med problemer. Prøvde ammehjelpen, helsesøster, med/uten skjold og alle triks som fantes uten bedring. Ble 10 mnd med grusomme smerter og å grue seg til hvert måltid før baby endelig godtok flaske. Venter nr 2 nå og han skal ikke ammes uansett omstendigheter 😛 

Anonymkode: f2b12...cee

• Liker 2
Skrevet

Jeg har flate brystvorter, og hadde store ammeproblemer med førstemann. Måtte gi MME i tillegg til utpumpet brystmelk i starten. Løsnet etter hvert ved bruk av skjold. Brukte skjold til rundt 6 uker. Fullammet uten skjold fra da og frem til 5,5 måned. 

Med andremann tok jeg i bruk skjold allerede på sykehuset. Hadde lært fra første gang. Måtte ikke pumpe eller gi MME en eneste gang. Kunne legge bort skjoldene etter 5 - 6 uker. Fullammet henne til 5,5 måned.

Har ammet 32 måneder til sammen, til tross for flate brystvorter. Løsningen var her skjold. Mye styr med skjold, men et fantastisk hjelpemiddel. Brystvortene forble like flate hele tiden, men løsnet etter hvert som barna ble eldre. 

Lykke til! 😊 

Anonymkode: 27eb5...84c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...