Gå til innhold

Må teste hele familien i kveld. Hals eller nese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står i bruksanvisningen at den skal taes i nesen. Men har lest om at den er mer nøyaktig i halsen. Hva skal jeg velge? Ingen av oss får lov til å komme tilbake uten negativ test, men jeg vil jo helst at den skal være riktig.  Har bare testet i nesen før, alltid vært negativ da. Nytter ikke å ringe komnunens coronatelefon, de svarer ikke. Og det har de egentlig aldri gjort. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Står i bruksanvisningen at den skal taes i nesen. Men har lest om at den er mer nøyaktig i halsen. Hva skal jeg velge? Ingen av oss får lov til å komme tilbake uten negativ test, men jeg vil jo helst at den skal være riktig.  Har bare testet i nesen før, alltid vært negativ da. Nytter ikke å ringe komnunens coronatelefon, de svarer ikke. Og det har de egentlig aldri gjort. 

De holder på med å undersøke dette nå, da det meldes om at halstester kan være litt mer presise enn nesetester. Men de har enda ikke endret anbefalingene for hvordan man skal utføre testen.

• Liker 3
Skrevet
Teatrica skrev (Akkurat nå):

De holder på med å undersøke dette nå, da det meldes om at halstester kan være litt mer presise enn nesetester. Men de har enda ikke endret anbefalingene for hvordan man skal utføre testen.

Så hvilken tar jeg? 😊

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Så hvilken tar jeg? 😊

Begge deler?

Skrevet
Teatrica skrev (Akkurat nå):

Begge deler?

Med samme pinne? 

Skrevet

Med samme pinne? 

Først i hals og så i nese. Med samme pinne ja. 

• Liker 2
Skrevet

Testet meg på teststasjon i Stavanger i dag og da tok de først i halsen og så i ett nesebor. Gjorde det samme på hurtigtest i går (den ble positiv). Den hurtigtesten jeg bare tok i nesa ble negativ 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Mange eksperter rundt om i verden anbefaler test i hals og nese. FHI er jo ikke kjent for å komme med ting kjapt. 

• Liker 3
Skrevet

Vi tar først i halsen deretter i nesa, med samme test. 

• Liker 2
Skrevet

Ja takk begge deler. Hals først selvsagt 😅

• Liker 1
Skrevet

Må tydeligvis ta begge deler, ja, kjenner mange som har fått negativ i nesa siste uka (tydelig forskjell på delta og mikron her), men likevel var positive på PCR. Teste i kun nesa virker å ha ekstrem stor sjangs for falsk negativ på omikron.

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar til alle. Ferdig med test og alle negative 😊

Skrevet

Takk for svar til alle. Ferdig med test og alle negative 😊

Beklager, men det ville jeg ikke stolt på. Vi har smitte i husstanden nå, alle har fått PCRsvar. Kun to av oss tester positivt på hurtigtester etter positiv PCR til tross for symptomer. Kjenner flere familier her som har samme problem. Heldigvis er det mulig å dra på drop in PCR her så man får et ordentlig svar. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Klump skrev (7 minutter siden):

Beklager, men det ville jeg ikke stolt på. Vi har smitte i husstanden nå, alle har fått PCRsvar. Kun to av oss tester positivt på hurtigtester etter positiv PCR til tross for symptomer. Kjenner flere familier her som har samme problem. Heldigvis er det mulig å dra på drop in PCR her så man får et ordentlig svar. 

Vi har ikke symptomer. Men skolene/kommunen har satt igang hjemmetest annenhver dag. Kan ikke springe ned teststasjonen for det... 

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden):

Vi har ikke symptomer. Men skolene/kommunen har satt igang hjemmetest annenhver dag. Kan ikke springe ned teststasjonen for det... 

Nei, det hadde kun én av oss da vi tok PCR også. Men vi testet etter PCR svar og begynnende symptomer og da var det kun to som var positive på hurtigtest. 

• Opprett ny...