Gå til innhold

Du som går eller har gått informatikk: utvikling v. Høyskolen i Østfold

Anbefalte innlegg

Hva synes du om linja? 

Deres tanker om smartest valg mellom disse to bachelor linjer:

- bachelor i informasjonssystemer https://www.hiof.no/studier/programmer/itbinf-bachelorstudium-i-informasjonssystemer/index.html

- bachelor i informatikk: design og utvikling av it systemer  https://www.hiof.no/studier/programmer/itbdes-bachelorstudium-i-informatikk-design-og-utvikling-av-itsystemer/index.html

Jeg kan pine meg gjennom R1 matte som er kravet for å komme inn på sistnevnte, men hvor mye mer matte er det egentlig utover i studiet ?

Takker for alle råd 🤗

Anonymkode: 30b15...bb8

Fortsetter under...

Jeg har bachelorgrad i IT- og INF, i tillegg til en del annen IT-utdanning, i tillegg til 15 års erfaring før jeg tok graden. Jeg ser en del av de jeg studerte med som er uten erfaring og annen utdanning som sliter med å få seg en god jobb. I tillegg dekker graden en god del mer enn utvikling - som markedsføring, prosjektledelse og mer til. Da jeg tok graden var det også emner som org.- og ledelsespsykologi.

Du lærer mer også mer om systemutvikling på et langt bredere nivå, hvor du har med hele SDLC-en, ulike prosjektmetodikker, databasedesign og annet som går mer på et overordnet nivå. Utviklingsmessig så får du en del jeg vil kalle "introduksjonsfag", hvor informatikk gir langt mer dybdeforståelse.

Hvis du sikter på å bli "ren programmerer", så gå for informatikk, da du vil få langt mer spisset kompetanse. Hvis du ønsker å sikte deg mot prosjektledelse innen utviklingsprosjekter (og programmering mer på siden) og har litt erfaring og kunnskap fra før av, så kan du heller sikte mot IT- og INF. 

Anonymkode: 46695...304

• Liker 1
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...