AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Jeg falt på isen og slo kneet. Klarte ikke å komme meg opp med en gang. Folk bare gikk forbi, noen glante rart på meg, og det var til og med ei som lo litt lavt mens hun gikk videre med nesa i sky. Ingen tilbød seg å hjelpe. Er dette vanlig? Flere som har opplevd lignende? Var folk mer hjelpsomme før? Jeg kom meg heldigvis opp til slutt da. Anonymkode: 19ef0...173 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Det var da måte på hvit synd du synes på deg selv. Hvor gammel er du? Anonymkode: d368e...228 16
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Ja, det er vanlig og typisk norsk. Men gud forby om vi sier noe rasistisk... Anonymkode: f053f...cc1 21
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Dessverre vanlig. Noen idioter liker også å ta bilder av det. Anonymkode: de24a...097 16
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var da måte på hvit synd du synes på deg selv. Hvor gammel er du? Anonymkode: d368e...228 Jeg syntes ikke synd på meg selv, men ble likevel litt overasket over at ingen engang spurte om det gikk bra. Jeg kom meg ikke opp med en gang. Anonymkode: 19ef0...173 43
Mezzosoprena Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg falt på isen og slo kneet. Klarte ikke å komme meg opp med en gang. Folk bare gikk forbi, noen glante rart på meg, og det var til og med ei som lo litt lavt mens hun gikk videre med nesa i sky. Ingen tilbød seg å hjelpe. Er dette vanlig? Flere som har opplevd lignende? Var folk mer hjelpsomme før? Jeg kom meg heldigvis opp til slutt da. Anonymkode: 19ef0...173 Hvis du er 75+ så hadde jeg stoppet og spurt om du trengte hjelp, hvis du er et normalt voksent menneske som ikke virket alvorlig skadet (bevisst), så hadde jeg nok bare gått forbi jeg også 🤣 32
Ugresset Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 (endret) Nordmenn i et nøtteskall, dessverre. Så en dokumentar ei gang hvor det skulle være skjult kamera av en mann som skulle ligge tilsynelatende livløs, og hvor lang tid det tok før noen tok kontakt med han. Det var hårreisende lenge.. Lagt til: Jeg lurer på om det var over 20 minutt på det verste. Det var I Kristiansand. Endret 19. januar 2022 av Ugresset La til 17
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var da måte på hvit synd du synes på deg selv. Hvor gammel er du? Anonymkode: d368e...228 Jeg er 27. Du hadde nok tenkt det samme om du selv hadde ligget der. Anonymkode: 19ef0...173 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 Populært innlegg #9 Skrevet 19. januar 2022 Jævla svin! Jeg gikk nedover en gate en gang og en dame skled og slo hodet i bakken. INGEN foran meg gikk bort, folk var nølende. Til slutt brøyta jeg meg forbi og løp til henne. Hun var våken men hadde veldig vondt, når jeg satt meg hos henne var det som om andre våknet opp også og en fyr tilbød å ringe ambulanse. Man SKAL hjelpe til ved ulykker og fall! Anonymkode: 9692e...682 86
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #10 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syntes ikke synd på meg selv, men ble likevel litt overasket over at ingen engang spurte om det gikk bra. Jeg kom meg ikke opp med en gang. Anonymkode: 19ef0...173 Hvor gammel er du, mann eller kvinne? Hva mener du med kom deg ikke opp med en gang? Har du fått skader av at du datt? Anonymkode: d368e...228 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #11 Skrevet 19. januar 2022 Teatrica skrev (1 minutt siden): Hvis du er 75+ så hadde jeg stoppet og spurt om du trengte hjelp, hvis du er et normalt voksent menneske som ikke virket alvorlig skadet (bevisst), så hadde jeg nok bare gått forbi jeg også 🤣 Men du kan ikke vite på forhånd om de klarer å reise seg eller ikke da, eller om noe er brukket. Gjelder da uansett alder. Hadde du ledd mens du gikk forbi også? Anonymkode: 19ef0...173 29
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #12 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er du, mann eller kvinne? Hva mener du med kom deg ikke opp med en gang? Har du fått skader av at du datt? Anonymkode: d368e...228 Kvinne. Er 27. Jeg kom meg ikke opp med en gang fordi det gjorde veldig vondt. Etterhvert kom jeg meg opp da. Anonymkode: 19ef0...173 10
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #13 Skrevet 19. januar 2022 Føler nesten det er litt høflig å late som man ikke så det, skammen er ofte større enn smerten når man sklir på isen 😅 Om jeg ser det på avstand så ser jeg an om de spretter opp på to sekunder og later som ingenting. Hadde spurt om det gikk bra om noen ble sittende, spør også når de tryner rett ved meg. Anonymkode: c303d...5fb 27
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #14 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinne. Er 27. Jeg kom meg ikke opp med en gang fordi det gjorde veldig vondt. Etterhvert kom jeg meg opp da. Anonymkode: 19ef0...173 Satt du eller lå du, hvilke skader fikk du? Anonymkode: d368e...228
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #15 Skrevet 19. januar 2022 Som motvekt: jeg kan ikke huske en eneste gang jeg har falt med noen som så det uten at minst en kom bort og lurte på om det gikk bra(hvis jeg ikke har gått sammen med noen som har hjulpet meg på beina. En vinter det var fryktelig glatt falt jeg hele tida uten å slå meg. Da ble det nesten litt flaut etterhvert med alle som stoppa opp(men samtidig veldig hyggelig, de kunne jo ikke vite at det var tusende gang den vinteren og at jeg ikke hadde slått meg) Anonymkode: f69e8...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #16 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var da måte på hvit synd du synes på deg selv. Hvor gammel er du? Anonymkode: d368e...228 TS spør et helt legitimt spørsmål. Er det så ille fatt med oss at vi ikke hjelper hverandre fordi vi er så opptatt av oss selv og dit vi skal? Jeg falt for et par vintre siden, og på trikken hjem var jeg så dårlig at jeg sikkert så litt rar ut. Trodde faktisk jeg skulle svime av. Ingen hjalp meg, folk bare så, snudde seg vekk, snakket seg imellom. Jeg ble skikkelig redd! Tenk om jeg virkelig var syk og ingen gjorde noe for å hjelpe meg? Tenk å være omgitt av andre, og føle deg helt alene med smerte og hjelpeløshet? Rett før jul gikk jeg foran en dame som falt. Jeg snudde meg og gikk tilbake, og det at jeg gjorde det, gjorde nok sitt til at også et par andre stoppet opp og hjalp til. Men de fleste bare så og gikk videre. Jeg husker min mor falt en gang i byen. Etterpå fortalte hun at det var noen rusmisbrukere som kom til og hjalp henne. Tenk det - de frisk gikk forbi, mens de som har det skikkelig ille selv, de forsto og hjalp! Anonymkode: 32ffa...51a 35
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #17 Skrevet 19. januar 2022 Vanlig høflighet og medmenneskelighet er å gå bort å spørre «går det bra?». Men det som skjer er at når den første personen går forbi så øker terskelen for at andre bryr seg også. Jeg falt på isen i vinter og da kom vedkommende bak meg og spurte hvordan det gikk. Jeg falt rett ned på kneet. Anonymkode: a4d33...9c9 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #18 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Føler nesten det er litt høflig å late som man ikke så det, skammen er ofte større enn smerten når man sklir på isen 😅 Om jeg ser det på avstand så ser jeg an om de spretter opp på to sekunder og later som ingenting. Hadde spurt om det gikk bra om noen ble sittende, spør også når de tryner rett ved meg. Anonymkode: c303d...5fb Men en ting er å spørre, og så gå videre fordi vedkommende sier "Ja". Tror det koster mer å bli værende og virkelig forsikre seg om at det er har gått bra. Kommer personen seg opp, klarer personen å fote seg, snakke tydelig og greit? Anonymkode: 32ffa...51a 2
Gjest Warrior Skrevet 19. januar 2022 #19 Skrevet 19. januar 2022 (endret) Folk er bare sånn. Tenker bare på seg selv og synes det er morsomt når andre faller. Faller de selv da er det noe annet.. Da er det plutselig ikke morsomt mer. Jeg hadde i alle fall spurt om det gikk bra og om du trengte hjelp. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dessverre vanlig. Noen idioter liker også å ta bilder av det. Anonymkode: de24a...097 Hadde jeg sett det så hadde jeg snakket til de. Har kjeftet på mange jeg. Blir forbanna av oppførselen til enkelte mennesker. Det er vel ikke lov å ta bilde av andre eller filme andre uten å spørre først. Endret 19. januar 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #20 Skrevet 19. januar 2022 Teatrica skrev (11 minutter siden): Hvis du er 75+ så hadde jeg stoppet og spurt om du trengte hjelp, hvis du er et normalt voksent menneske som ikke virket alvorlig skadet (bevisst), så hadde jeg nok bare gått forbi jeg også 🤣 Hvorfor "🤣". Hva er det som er morsomt med drittsekkoppførsel? TS sa at hun ikke kom seg opp igjen, da hjelper man!! Men jeg har også blitt enormt skuffet over folk TS. Nordmenn, er nordmann selv, er skikkelig fæle mot hverandre. Jeg hjelper alltid når jeg kan og folk virker overrasket over det hver gang nesten, men alltid veldig takknemlige. Man burde hjelpe hverandre! Jeg får masse hjelp av utlendinger da, det er de som stopper og bryr seg. En gang jeg falt og brakk benet gikk det bare folk forbi, det var først da det kom en melaninrik mann forbi at han stoppet. Han ringte ambulanse pga komplisert brudd. Så ja.., veldig morsomt å le av at du ikke gidder å hjelpe... Anonymkode: 84f9c...1c4 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå