AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 For barn og ungdom? Hvordan er skolene og miljøene? Tilrettelegging og fokus på null jobbing? Fritidsaktiviteter? Hvilken plass anbefales og hvilken ikke? Har sett oss ut noen områder men vil gjerne ha tips og erfaringer Hvordan er det med alkohol og dop her? Ungdomsmiljø? Anonymkode: 785a5...eee
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Ville holdt meg unna områdene Varden/Ormestad og omkringliggende som tilhører Varden ungdomsskole pga. belastede miljøer. Varden er som en miniatyrutgave av Fjell i Drammen og Holmlia. Er så klart ikke BARE negativt med Varden, men man ser fort på eiendomsprisene der at det ikke er det mest attraktive strøket. Spesielt hvis man har ungdommer ville jeg prøvd å styre unna for å ikke risikere at barna havnet i feil gjeng. Unneberg/Råstad er heller ikke noe attraktivt sted å bo. Ranvik/Virik/Store Bergan, Krokemoa/Bugården og Mosserød/Breidablikk er fine områder. Bugården har svømmehall, ishall, Jotunhallen (håndball), park med andedam og nærhet til SVGS. Store Bergan har Marumskogen hvor man har et stort utvalg tur- og skiløyper. Anonymkode: 8fbb6...385 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville holdt meg unna områdene Varden/Ormestad og omkringliggende som tilhører Varden ungdomsskole pga. belastede miljøer. Varden er som en miniatyrutgave av Fjell i Drammen og Holmlia. Er så klart ikke BARE negativt med Varden, men man ser fort på eiendomsprisene der at det ikke er det mest attraktive strøket. Spesielt hvis man har ungdommer ville jeg prøvd å styre unna for å ikke risikere at barna havnet i feil gjeng. Unneberg/Råstad er heller ikke noe attraktivt sted å bo. Ranvik/Virik/Store Bergan, Krokemoa/Bugården og Mosserød/Breidablikk er fine områder. Bugården har svømmehall, ishall, Jotunhallen (håndball), park med andedam og nærhet til SVGS. Store Bergan har Marumskogen hvor man har et stort utvalg tur- og skiløyper. Anonymkode: 8fbb6...385 Takk for svar. Hvordan er det med Ringkollen da feks? Og hvordan er byen generelt trygt å ferdes i? Er det Oslo eller Bergen? Anonymkode: 785a5...eee
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Så no at Varden ligger ved Ringkollen. Så da var det utelukket ja. Takk Ts Anonymkode: 785a5...eee
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Har god erfaring med Breidablikk ungdomsskole og Bugården, de har også en alternativ skole som de kaller lille hvor ungdom med utfordringer kan få en lettere skole hverdag. I byen finner du også klubb for ungdom naperen. Ellers synes jg byen er som de fleste byer miljøer finner du overalt i dag. lykke til med flytting.😀 Anonymkode: f9ff2...bb7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Så no at Varden ligger ved Ringkollen. Så da var det utelukket ja. Takk Ts Anonymkode: 785a5...eee Ja, Ringkollen er på en måte på Varden, så det går under "nei" - for min del 😊 Ellers er byen veldig rolig og trygg etter min oppfatning. Bodd her hele livet og har aldri følt meg utrygg noe sted. Anonymkode: 8fbb6...385
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 Skagerak International School er helt fantastisk! Anonymkode: 2bc18...d4c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå