Gå til innhold

Ser grå/sølv fargede prikker/klumper i synet - men optiker sier alt er bra med synet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student, og leser naturligvis mye og bruker pcen regelmessig hver dag. Særlig under de periodene jeg leser og konsentrer meg ekstra mye, får jeg i sølv/grå klumper som flyter litt rundt omkring i synet. Jeg var hos optiker for en måned siden da jeg ble redd, men fikk beskjed om at alt var fint. Han sa at jeg må ha flere pauser, men selv når jeg har pauser i lesingen kommer de frem. Har noen noe lignede erfaring? Eller en forklaring som de tenker kan være årsak? Bør jeg bestille legetime? 

Anonymkode: c9e05...805

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker du nok vann? Jeg fikk noe lignende når jeg jobbet mye og glemte å få i meg nok væske

Anonymkode: 40d58...192

Skrevet

Om de har utelukket alvorlige tilstander (som jeg antar du ville merket var tilfelle en mnd senere) så er det nok bare snakk om "Mouches volantes"

Anonymkode: cce92...b38

Skrevet

En optiker har vel ikke legeutdannelse? Så om du er veldig bekymret og ikke klarer å slå deg til ro med at det er ufarlig tilstand som mouches volantes (som nevnt ovenfor), så kan du kontakte øyelege. Jeg har selv mouches volantes, og har hatt det i mange år. Det er spesielt merkbart når jeg leser eller ser på en veldig lys eller hvit flate, som en pc-skjerm, en hvit side med skrift. Det er helt ufarlig og veldig vanlig.

https://www.lommelegen.no/øye/artikkel/prikker-flekker-eller-fluer-i-synsfeltet/72546941

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...