AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Jeg trenger inspirasjon. Har laget knekkebrød med samme ingredienser hele tiden og trenger å fornye meg. Altså spør jeg deg om hva du har i knekkebrødene du lager selv. Hva egner seg bra og hva er best å droppe? Anonymkode: 3d2f6...434
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Jeg har blitt veldig fan av å bruke linser i knekkebrød, fitfocus har en oppskrift 😊 Strør heller over maldonsalt på toppen før steking enn å blande salt i røren. Anonymkode: 01e6d...e58
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har blitt veldig fan av å bruke linser i knekkebrød, fitfocus har en oppskrift 😊 Strør heller over maldonsalt på toppen før steking enn å blande salt i røren. Anonymkode: 01e6d...e58 Tørre linser eller kokt? Har du de i røra eller strør du de på toppen? Anonymkode: 3d2f6...434
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Tørre linser eller kokt? Har du de i røra eller strør du de på toppen? Anonymkode: 3d2f6...434 Tørre røde linser som er vannet ut, bør også gå fint med de på boks. Har de i røra. Anonymkode: 01e6d...e58
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Quinoa og furikake krydder Anonymkode: 237ad...c50
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 Baker innimellom med hakkede valnøtter, og valnøttolje. Strør med havsalt. Eller havsalt og urter. Foretrekker å bake de ultrasprø. Bare litt grovt rugmel, havregryn, og resten frø. Varierer kombinasjonen av frø en del. Anonymkode: c0ed4...8df
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Baker innimellom med hakkede valnøtter, og valnøttolje. Strør med havsalt. Eller havsalt og urter. Foretrekker å bake de ultrasprø. Bare litt grovt rugmel, havregryn, og resten frø. Varierer kombinasjonen av frø en del. Anonymkode: c0ed4...8df Urter? Det har jeg ikke tenkt på. Hva bruker du? Anonymkode: 3d2f6...434
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Urter? Det har jeg ikke tenkt på. Hva bruker du? Anonymkode: 3d2f6...434 Jeg synes litt rosmarin er godt, men det er jo en dominant smak. Passer veldig godt om du liker nøytrale oster som pålegg. Basilikum, persille... det meste fungerer. Anonymkode: c0ed4...8df
Ugresset Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 På knekkebrødene som i oppå knekkebrødene eller i røra? Oppå knekkebrødene er det digg å drysse sesamfrø og havsalt, - alltid havsalt på knekkebrød! Sedamfrøene blir da ristet i ovnen. Jeg liker igså å strø gresskarkjerner og/eller solsikkekjerner over. I røra er det godt med revet gulrot. Ellers er jeg ikke så avansert, havre og frø er det det går mest i. Det er også godt å tilsette sort pepper og ekstra salt, da blir de supergode til smørepålegg som leverpostei, makrell i tomat, hummus og liknende. Prøv hjemmelagde frøknekkebrød med smør, ost og sylteagurk. Det er latterlig godt!
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 Kokt quinoa Quinoaflak Quinoamel Hirseflak Teffmel Chiafrø Sesamfrø Solsikkefrø Timian Karve Chili Salt Vann Anonymkode: bf2bb...8a5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 23.40): Kokt quinoa Quinoaflak Quinoamel Hirseflak Teffmel Chiafrø Sesamfrø Solsikkefrø Timian Karve Chili Salt Vann Anonymkode: bf2bb...8a5 Blottlegger du chiafrøene over natta eller har du de tørre i røra/på toppen? Anonymkode: 3d2f6...434
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #12 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Blottlegger du chiafrøene over natta eller har du de tørre i røra/på toppen? Anonymkode: 3d2f6...434 Jeg bare putter de i røra og lar røra som helhet stå og svelle et kvarter eller tre. Må ofte tilsette litt ekstra vann etterhvert som chiafrøene sveller. Det er forresten lurt å blande chiafrøene godt med en type mel eller gryn før man tilsetter væske. Hvis frøene ligger inntil hverandre får man slimete klumper/clusters av chiafrø i røra siden de trekker til seg væske før man rekker å røre og dermed rekker å lime seg til hverandre. Anonymkode: bf2bb...8a5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #13 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg bare putter de i røra og lar røra som helhet stå og svelle et kvarter eller tre. Må ofte tilsette litt ekstra vann etterhvert som chiafrøene sveller. Det er forresten lurt å blande chiafrøene godt med en type mel eller gryn før man tilsetter væske. Hvis frøene ligger inntil hverandre får man slimete klumper/clusters av chiafrø i røra siden de trekker til seg væske før man rekker å røre og dermed rekker å lime seg til hverandre. Anonymkode: bf2bb...8a5 Det var et godt tips. Takk for det! Anonymkode: 3d2f6...434 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå