AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Akkurat begynte å date en mann. Han viser seg å være avholds. Jeg foreslo vi skulle gå på vinbar. Han sa han ikke hadde drukket de tre siste år. Han stoppet fordi han ikke likte seg selv når han drakk og hva det kunne utviklet seg til. Jeg liker å dra på vinreiser og smakninger. Utover det, gå på barer, puber, ta en drink eller en fest med venner i ny og ne. Jeg drikker ikke mer enn anbefalingene, trener, god jobb osv og alkoholen styrer ikke livet mitt, bare så det er feiet unna. Nyte vin sammen med min partner en lørdagskveld er noe av det hyggeligste jeg vet. Selvfølgelig kan jeg gjøre dette uten en partneren, og omvent, selvfølgelig kan vi kose oss uten alkohol. Er det noen som har noen refleksjoner om dette? Vært i samme tilfelle? Kun møtt han en gang. Anonymkode: 9505e...7c2 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Jeg brygger øl, og er veldig interessert i det. For meg er avholds deal-breaker. Anonymkode: e8e66...2e6 26
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Hva er viktigst for deg ? alkohol eller han ? Anonymkode: 9c9a2...9cb 13
TinaChristina Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Må han drikke selv om du gjør det? Dersom dette er den eneste tingen som ikke funker mellom dere ville jeg prøvd å sett om det funka. 15
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva er viktigst for deg ? alkohol eller han ? Anonymkode: 9c9a2...9cb Per dags dato, alkohol. Hva er viktigst for meg, min familie eller alkohol? Familien Hva er viktigst mine venner eller alkohol? Vennene Anonymkode: 9505e...7c2 36
Fufu Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Nei, dette vil ikke fungere. For alt du vet stoppet han fordi han erkjente at han hadde utviklet en avhengighet. Bare å hoppe videre. 23
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 Men må dere ha dette til felles, hvis andre ting er på plass? Dere må jo ikke gjøre alt sammen. Anonymkode: b11e3...ecf 5
Fufu Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 TinaChristina skrev (Akkurat nå): Må han drikke selv om du gjør det? Dersom dette er den eneste tingen som ikke funker mellom dere ville jeg prøvd å sett om det funka. Nei, hvis han holdt på å utvikle et problem og TS stadig drikker vin er dette ikke noe å fortsette. TS skal ikke la være å drikke om hun ikke har et problem med alkohol. 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 Just now, TinaChristina said: Må han drikke selv om du gjør det? Dersom dette er den eneste tingen som ikke funker mellom dere ville jeg prøvd å sett om det funka. Nei, men helst. Litt usikker på han i utgangspunktet Anonymkode: 9505e...7c2 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #10 Skrevet 19. januar 2022 1 minutt siden, Fufu said: Nei, dette vil ikke fungere. For alt du vet stoppet han fordi han erkjente at han hadde utviklet en avhengighet. Bare å hoppe videre. Ja, leste det litt som om der var noen tidligere problemer inne i bildet Anonymkode: 9505e...7c2 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #11 Skrevet 19. januar 2022 MÅ dere drikke det samme når dere koser dere med et glass på kvelden? Blir det ikke like kos om han drikker Farris mens du drikker hvitvin? Eller er det det å bli brisen sammen som er viktig? Anonymkode: 73e94...36d 3
TinaChristina Skrevet 19. januar 2022 #12 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men helst. Litt usikker på han i utgangspunktet Anonymkode: 9505e...7c2 Ja, da ville jeg droppa han. Har lært meg til at en liten usikkerhet i starten er et rødt flagg. 11
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #13 Skrevet 19. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men må dere ha dette til felles, hvis andre ting er på plass? Dere må jo ikke gjøre alt sammen. Anonymkode: b11e3...ecf Møtt han en gang. Er usikker på han. Så kom dette frem i dag. Anonymkode: 9505e...7c2 4
Gjest Letharia Skrevet 19. januar 2022 #14 Skrevet 19. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg brygger øl, og er veldig interessert i det. For meg er avholds deal-breaker. Anonymkode: e8e66...2e6 Er selv avholds og har ikke drukket siden jeg var 16, er 24 nå. Og kjæresten min brygger øl. Har ingenting i mot at folk drikker alkohol selv om jeg personlig ikke liker det. Kan fint dra på øl-smaking med han eller dra på fest hvor andre drikker... Tenker at hvis man virkelig liker noen så er vel det for hvem de er som person og hvilke verdier de har som er viktigst? Eller er alkohol såpass viktig at man er villig til å droppe noen som kan være "the one", bare for at de ikke drikker? Bare spør... Endret 19. januar 2022 av Letharia
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #15 Skrevet 19. januar 2022 Det er vel to spørsmål du må få besvart: - Er det greit for deg at dere ikke deler denne interessen? Gjør det at du føler noe viktig mangler siden dere ikke kan dele disse opplevelsene og aktivitetene? - Hvordan vil denne mannen takle at vin og alkohol er en naturlig del av ditt liv ? Vil det være vanskelig for han å se på at du drikker når du er sammen med han, eller at du drar ut med venner og tar noen glass og han kanskje føler seg utenfor? Anonymkode: d5cc5...3a4 6
Fufu Skrevet 19. januar 2022 #16 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men må dere ha dette til felles, hvis andre ting er på plass? Dere må jo ikke gjøre alt sammen. Anonymkode: b11e3...ecf Å være over snittet interessert i vin og være sammen med en som har valgt å være avholds virker ikke som en god match. Dessverre. 21
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #17 Skrevet 19. januar 2022 1 minutt siden, TinaChristina said: Ja, da ville jeg droppa han. Har lært meg til at en liten usikkerhet i starten er et rødt flagg. Om ikke rødt flagg, iallfall en indikasjon på at han kanskje ikke er den rette å fortsette videre med Anonymkode: 9505e...7c2 3
Fufu Skrevet 19. januar 2022 #18 Skrevet 19. januar 2022 Letharia skrev (1 minutt siden): Er selv avholds og har ikke drukket siden jeg var 16, er 24 nå. Og kjæresten min brygger øl. Har ingenting i mot at folk drikker alkohol selv om jeg personlig ikke liker det. Kan fint dra på øl-smaking med han eller dra på fest hvor andre drikker... Tenker at hvis man virkelig liker noen så er vel det for hvem de er som person og hvilke verdier de har? Eller er alkohol såpass viktig at man er villig til å droppe noen som kan være "the one", bare for at de ikke drikker? Bare spør... Hvis han sluttet pga avhengighet er det en helt annen situasjon. 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #19 Skrevet 19. januar 2022 1 minutt siden, Letharia said: Er selv avholds og har ikke drukket siden jeg var 16, er 24 nå. Og kjæresten min brygger øl. Har ingenting i mot at folk drikker alkohol selv om jeg personlig ikke liker det. Kan fint dra på øl-smaking med han eller dra på fest hvor andre drikker... Tenker at hvis man virkelig liker noen så er vel det for hvem de er som person og hvilke verdier de har? Eller er alkohol såpass viktig at man er villig til å droppe noen som kan være "the one", bare for at de ikke drikker? Bare spør... Veldig sant. Tror ikke han er det one. Hadde alt annet føltes riktig, hadde jeg nok synes dette var mindre viktig Anonymkode: 9505e...7c2 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #20 Skrevet 19. januar 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat begynte å date en mann. Han viser seg å være avholds. Jeg foreslo vi skulle gå på vinbar. Han sa han ikke hadde drukket de tre siste år. Han stoppet fordi han ikke likte seg selv når han drakk og hva det kunne utviklet seg til. Jeg liker å dra på vinreiser og smakninger. Utover det, gå på barer, puber, ta en drink eller en fest med venner i ny og ne. Jeg drikker ikke mer enn anbefalingene, trener, god jobb osv og alkoholen styrer ikke livet mitt, bare så det er feiet unna. Nyte vin sammen med min partner en lørdagskveld er noe av det hyggeligste jeg vet. Selvfølgelig kan jeg gjøre dette uten en partneren, og omvent, selvfølgelig kan vi kose oss uten alkohol. Er det noen som har noen refleksjoner om dette? Vært i samme tilfelle? Kun møtt han en gang. Anonymkode: 9505e...7c2 Kom deg videre. Dere er ikke en god match. Anonymkode: 10fa3...9c0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå