AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Hei! Har bodd sammen med samboer i snart 6mnd og nok er nok, han orker meg ikke mer. Kan han kaste meg ut? Hva er reglene for dette? Jeg har ikke jobb og ikke noe særlig med venner jeg kan dra til. Familie stiller ikke opp. hva gjør man? Anonymkode: 1bfd8...e21
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Visst han eiger leigheten og du ikke har kontrakt som leietager kan han kaste deg ut ja. Nei, hva gjør man. Bli voksen å ta ansvar er jo en fin begynnelse. Anonymkode: 597b6...c7c 16
Gjest BethD Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Visst han eiger leigheten og du ikke har kontrakt som leietager kan han kaste deg ut ja. Nei, hva gjør man. Bli voksen å ta ansvar er jo en fin begynnelse. Anonymkode: 597b6...c7c Hvem mener du skal bli voksen å vokse opp her egentlig?
Blomsterpotta Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Selvfølgelig kan han kaste deg ut om han eier boligen alene. Hva trudde du da? At du kunne bli boende til du selv ville flytte ut? Bli voksen og få deg en jobb. 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 BethD skrev (Akkurat nå): Hvem mener du skal bli voksen å vokse opp her egentlig? Å ha kontroll over sin egen økonomiske situasjon er en fin del av det å være voksen. Anonymkode: 597b6...c7c 13
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Om du ikke har kontrakt som AB her sier så kan du bli kastet ut ja. Du må bare finne deg noe på leiemarkedet, om så midlertidig, let etter jobb, be nav om bistand til å komme ut i jobb. Undersøk om du har rettigheter til økonomisk støtte fra nav i mellomtiden. Anonymkode: 41954...fca 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 Da må du skaffe deg en jobb og så en leilighet. Skjønner at han kaster deg ut hvis du bare driver dank og lever på ham. Det hadde jeg også gjort. Anonymkode: 2e9a3...9b3 1
Kristin70 Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 Så lenge dere ikke har kontrakt kan han be deg flytte umiddelbart. Han kan ikke fysisk kaste deg ut, for det er det bare namsmannen som kan, og det tar litt tid. Du må finne et annet sted å bo.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 Uansett kontrakt eller ikke så må du begynne å finne deg en plass å bo når han har bestemt seg for at du må ut. Forskjellen med kontrakt er bare at du har en rettighet i fht hvor lang tid du har på deg før du må være ute. Når du ikke har inntekt og ingen kontrakt kan du ikke forvente at han skal gi det tre måneders frist. Begynn å søke etter hybel nå, bestill time hos nav sosial og så tar du det derfra. Anonymkode: bcd4f...e17
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #10 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Har bodd sammen med samboer i snart 6mnd og nok er nok, han orker meg ikke mer. Kan han kaste meg ut? Hva er reglene for dette? Jeg har ikke jobb og ikke noe særlig med venner jeg kan dra til. Familie stiller ikke opp. hva gjør man? Anonymkode: 1bfd8...e21 Det du gjør er å skaffe deg inntekt først. Så snakk med nav om bolig. Ble kastet ut av eks etter 8 mnd som samboere. Han var voldelig, utro og generelt gal, ingen grenser for hva han fant på. På forhånd hadde jeg ikke ordnet noe, men brått sto jeg låst ute av hans bolig midt på vinteren. Eneste jeg hadde var dyne, pute, to søppelsekker med eiendeler og bilen min. Jeg campet i bilen en ukes tid, snakket med jobben min om min situasjon og fikk flere vakter. Snakket med bekjente og fikk leie rom i bokollektiv. Da det hadde gått to uker der fikk jeg endelig møte på nav og måneden etter hadde de ordnet ny bolig for meg. Anonymkode: 6fe88...3d6 3
Gjest O.G. Skrevet 19. januar 2022 #11 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Har bodd sammen med samboer i snart 6mnd og nok er nok, han orker meg ikke mer. Kan han kaste meg ut? Hva er reglene for dette? Jeg har ikke jobb og ikke noe særlig med venner jeg kan dra til. Familie stiller ikke opp. hva gjør man? Anonymkode: 1bfd8...e21 Flytter ut på egen hånd?
kri.star Skrevet 19. januar 2022 #12 Skrevet 19. januar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Har bodd sammen med samboer i snart 6mnd og nok er nok, han orker meg ikke mer. Kan han kaste meg ut? Hva er reglene for dette? Jeg har ikke jobb og ikke noe særlig med venner jeg kan dra til. Familie stiller ikke opp. hva gjør man? Anonymkode: 1bfd8...e21 Jeg forstår at det er kjipt for deg. Men hva var egentlig planen her? Hva tenker du selv at er riktig? Hva er årsaken til at du ikke har jobb, eller en back-up plan? Hvorfor "kaster han deg ut"?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #13 Skrevet 19. januar 2022 Hva gjorde du FØR du ble samboer med han for seks mnd siden da? Du hadde vel et sted å bo da? Du har vel en inntekt fra NAV i det minste, selv om du ikke har jobb? Første bud er å skaffe seg en jobb. Det tar seg bedre ut for eventuelle utleiere at boligleiesøkeren har en jobb. Anonymkode: 13e9c...f1f 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #14 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Har bodd sammen med samboer i snart 6mnd og nok er nok, han orker meg ikke mer. Kan han kaste meg ut? Hva er reglene for dette? Jeg har ikke jobb og ikke noe særlig med venner jeg kan dra til. Familie stiller ikke opp. hva gjør man? Anonymkode: 1bfd8...e21 Du virker ikke akkurat som et varp da, har du ingenting å bidra med i samboerskapet? Du har fått gode råd av andre, som du bør ta til deg. Livet ditt er ditt eget ansvar. Anonymkode: 42cb4...933 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #15 Skrevet 19. januar 2022 Tenker du løsningen er å bli husokkupant da eller? Anonymkode: 75193...90c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå