Zokutine Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Mannen fikk positiv hjemmetest igår. Jeg har hatt (svake) symptomer igår og idag (snørrete, litt sår hals, litt vondt i hodet) men har negative hjemmetester enn så lenge. Skal bestille PCR og altså. Vi har ikke isolert oss, hadde vært såpass nært rett før testen hans ble positiv så vi valgte heller leve som normalt her hjemme (minus kontakt med andre mennesker såklart) har to små barn også. Men jeg kan vel bare regne med at jeg også er smittet? Siden jeg også har symptomer, noe han ikke har 😅 Men siden jeg ikke får pcr-test før om noen dager, regnes da isolasjonen fra symptomstart eller når evt hjemmetest eller pcr viser positiv?
Ab_naturals Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Det regnes alltid fra symptomstart dersom man har symptomer. Det er bare i de tilfellene man er symptomfri at det regnes fra test-tidspunkt. 1
idamoor Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Har du prøvd å ta testen i halsen i steden? Leste om ei på vg som fikk negative hjemmetester ved å ta i nesa og samme m pcr, men så prøvde hun å ta testen i halsen så ble de positive. Samme gjorde den aller siste pcr. Har ikke linken til den artikkelen nå. Men prøv hjemmetest i halsen først og pcr som du sa du skulle ta :)!
Klump Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Zokutine skrev (7 minutter siden): Mannen fikk positiv hjemmetest igår. Jeg har hatt (svake) symptomer igår og idag (snørrete, litt sår hals, litt vondt i hodet) men har negative hjemmetester enn så lenge. Skal bestille PCR og altså. Vi har ikke isolert oss, hadde vært såpass nært rett før testen hans ble positiv så vi valgte heller leve som normalt her hjemme (minus kontakt med andre mennesker såklart) har to små barn også. Men jeg kan vel bare regne med at jeg også er smittet? Siden jeg også har symptomer, noe han ikke har 😅 Men siden jeg ikke får pcr-test før om noen dager, regnes da isolasjonen fra symptomstart eller når evt hjemmetest eller pcr viser positiv? Har du symptomer må du isolere deg dersom du bor med smittede. Du har nok covid. Vent på PCR eller dra på drop in
Zokutine Skrevet 19. januar 2022 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2022 Klump skrev (11 minutter siden): Har du symptomer må du isolere deg dersom du bor med smittede. Du har nok covid. Vent på PCR eller dra på drop in Har dessverre ikke drop-in her jeg bor, men har fått time på fredag 😊
Bie-damen Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Vær hjemme og la det gå sin gang.. Disse upålitelige hjemmetestene er lite verdt. 1
Ab_naturals Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 Bie-damen skrev (1 time siden): Vær hjemme og la det gå sin gang.. Disse upålitelige hjemmetestene er lite verdt. Det er veldig dumt å ikke få registrert det offisielt. Det kan gi fordeler med et evnt koronapass eller reising senere dersom man beviser gjennomgått sykdom. Og ved langsiktige plager er nok svært viktig i forhold til evnt forsikring 😱 3
Bie-damen Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 Ab_naturals skrev (3 minutter siden): Det er veldig dumt å ikke få registrert det offisielt. Det kan gi fordeler med et evnt koronapass eller reising senere dersom man beviser gjennomgått sykdom. Og ved langsiktige plager er nok svært viktig i forhold til evnt forsikring 😱 Ja, men ta heller Pcr-test med en gang. 1
Blekkulfina Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 Prøv hjemmetest i hals pluss nese, eller prøv igjen imorgen. Det kan ta litt tid før den slår ut positivt, men regn med at du er smitta uansett. Det er ikke eksakt vitenskap akkurat, disse hjemmetestene😅
hopeful Skrevet 19. januar 2022 #10 Skrevet 19. januar 2022 Vesla fikk tydelig positiv hjemmefest mandag, jeg har symptomer, sambo har symptomer. Men testene seinest i dag var negativ. Får ikke pcr uten en positiv hjemmetest her i kommunen. Så får bare smøre oss med tålmodighet på at vi får det påvist. Og ja. Har testa både hals/nese og bare nese. Vesla testavi kun i nesa når hun fikk positiv.
velociraptor Skrevet 19. januar 2022 #11 Skrevet 19. januar 2022 hopeful skrev (4 timer siden): Vesla fikk tydelig positiv hjemmefest mandag, jeg har symptomer, sambo har symptomer. Men testene seinest i dag var negativ. Får ikke pcr uten en positiv hjemmetest her i kommunen. Så får bare smøre oss med tålmodighet på at vi får det påvist. Og ja. Har testa både hals/nese og bare nese. Vesla testavi kun i nesa når hun fikk positiv. Det er jo helt latterlig - omikron slår jo nesten aldri ut på hurtigtest når man tar dem sånn man liksom skal (kun i nesa). Kjenner mange som har hatt flere negative hurtigtester siste uka, men som viste seg å være positive på PCR. Pga nærkontakt pluss symptomer gikk alle heldigvis ut i fra at hurtigtestene var falskt negative. 1
Ab_naturals Skrevet 19. januar 2022 #12 Skrevet 19. januar 2022 hopeful skrev (4 timer siden): Vesla fikk tydelig positiv hjemmefest mandag, jeg har symptomer, sambo har symptomer. Men testene seinest i dag var negativ. Får ikke pcr uten en positiv hjemmetest her i kommunen. Så får bare smøre oss med tålmodighet på at vi får det påvist. Og ja. Har testa både hals/nese og bare nese. Vesla testavi kun i nesa når hun fikk positiv. Bare lyg og si at de var positive da. Det vil ikke akkurat være kriminelt 😉
Anbefalte innlegg