AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Har bedrifter praksis å inkludere nye i arbeidsplassen? Jeg evaluerer at jeg har hatt dårlige erfaringer. Jeg hørte formann sier til sine arbeidskollegaer om meg: jeg skal gå å hjelpe han stakkar. Anonymkode: 53915...80e
Hareena Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Det er veldig varierende hvor flinke arbeidsgivere er til å ta vare på nyansatte. Noen har introduksjonsprogram, andre har opplæringsprogram eller faddere, men jeg er redd de fleste ikke er særlig profesjonelle og lar det bli litt tilfeldig. Er man heldig, er det en kollega eller to med sosial intelligens som selv husker hvordan det var å være ny og derfor opptrer inkluderende. Jeg tror mange kan skrive under på de dårlige erfaringene du har gjort deg. Det gjelder å ikke miste motet, men tenke at det blir bedre etter hvert når man blir kjent med oppgavene, kollegaene og de uformelle kodene. Arbeidsleder mente helt sikkert ikke at du er "en stakkar", det er mer en ubetenksom talemåte for "jeg ønsker å være behjelpelig og går for å assistere han nye karen."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå