AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Hei! Jeg har ei jente på syv uker som ikke sover om dagen. Igår våknet hun helt i 12 tiden på dagen og sovnet ikke igjen før klokken var halv to på natta. Hun sov til halv sju før hun spiste til syv. Deretter sov hun til halv ni og har vært våken siden. har noen av dere opplevd dette? Hva kan jeg gjøre? Igår var hun ganske grinete, men de andre dagene har det gått greit med få tårer (bortsett fra mine egne 😅) Anonymkode: 88c27...433
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Hva gjør du for å få henne til å sove da? Noen barn bare sover dårlig. Min eldste sov lite som baby. Gjerne kun 30 min gjennom dagen fordelt på flere dupper på noen få min(sovnet gjerne kun i forbindelse med amming, men våknet så fort han glapp taket på puppen). Nå er han 10 og har egentlig hatt problemer med søvn hele livet, men ser også ut til å klare seg fint med lite søvn. Anonymkode: 91603...2be
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Virker hun trøtt? Prøvd å trille i vogna feks? Jeg synes det høres ut som hun sover en del sammenhengende på natt da så høres jo ikke helt gale ut...? Anonymkode: f17d2...243
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Eg forstår veldig godt at det gjer deg bekymra! Min er litt lik, sover veldig godt natta, men aaaaslt for lite om dagen. Helsestasjonen sei at det ikkje er skadelig for utviklinga hans, men kan vere kanskje travelt for foreldra (noko eg er enig i). Eg høyre ein podcast der søvneksperten anbefalte å prioritere ein god søvn per dag, dersom det går. Trill ein lang tur, kjør tur, bæresele eller kva det måtte vere som funka, sånn at baby får ein time søvn. Vi gjorde det i ei vekes tid, og no har vi begynt å sjå resultater i form at han viser tegn til å ville sove rundt den tida. (Han blir 8 veker til helga). Veit ikkje om dette hjelper deg, men det funka for oss. Lykke til! Anonymkode: 9cd45...cf4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Min er 9 måneder. Søvn har variert ekstremt. Tror ikke det finnes noe oppskrift, de som sier barn skal sove så så mye kan stappe det er visst sted. Voksne mennesker varierer fra å trenge 9 timer til 5 timer, de som trenger lite har et spesielt gen. Ikke kom her og si at ikke babyer også er ulike. Vet dere, det blir skapt så mye bekymring hos foreldre i dag. Til dels av internett, til dels av helsestasjoner og til dels av den måten vi mennesker har blitt på. Jeg tror de gav mer f før og tok ting som de var. Jeg leser på nett om at så så mye bør babyen sove, spise, ligge på magen, aktiviseres, ha alenetid, osv osv. Er helt crazy! De er jo totalt ulike!! Følg magefølelsen, er babyen din blid og fornøyd med den søvnen han/ hun får så ikke stress!! Min sov lite i starten, bare korte hviler. Mange kom og sa jeg måtte jo nyte den første tiden når de sov så mye. Jeg tenkte ja ja, det var din unge, min er ikke som din. Så sov han veldig mye fra 5 måneder til 7 måneder. 8 måneder var tøff, våkna masse på natten og korte hviler på dagen, veldig sur på det jevne ( drev og lærte seg å krype, tror det gjorde han stressa). Nå 9 måneder , kryper rundt hele sin våkne tid og sover masse. Blir sikkert kjempe sliten!! Alt har sine naturlige sammenhenger og de når ulike milepæler på ulik tid. Tenner får de i fra alt til 6-9+ måneder. Det kan påvirke søvn. Utviklingstrinn kan gjøre dem kjempestressa . I tidlige måneder kan fordøyelsesbesvær virke inn. Mange av de minste har mye magevondt pga umodent tarmsystem, våkner kanskje av det. Ja altså din baby er som den er. Inntil den blir opplagt syk, raser ned i vekt og gråter døgnet rundt, senk skuldrene og bli ekspert på din baby. De mødrene som blir det kan til og med irettesette ekspertene på helsestasjonen. Anonymkode: 0044b...996
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Det sa jeg om min også, men har i ettertid skjønt at soving ble unnagjort ved amming 🙈😄 Ekstremt sjeldent det var soving andre steder i starten. Anonymkode: b21ca...71d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei! Jeg har ei jente på syv uker som ikke sover om dagen. Igår våknet hun helt i 12 tiden på dagen og sovnet ikke igjen før klokken var halv to på natta. Hun sov til halv sju før hun spiste til syv. Deretter sov hun til halv ni og har vært våken siden. har noen av dere opplevd dette? Hva kan jeg gjøre? Igår var hun ganske grinete, men de andre dagene har det gått greit med få tårer (bortsett fra mine egne 😅) Anonymkode: 88c27...433 Hvor mange tissebleier har hun til døgnet (full grønn strek)? Hvor ofte ammer du henne? Hvor mye kontakt får du med henne i våkentiden? Hvor mye gulp har hun? Anonymkode: f4528...ffe
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #8 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor mange tissebleier har hun til døgnet (full grønn strek)? Hvor ofte ammer du henne? Hvor mye kontakt får du med henne i våkentiden? Hvor mye gulp har hun? Anonymkode: f4528...ffe Jeg må innrømme at jeg ikke teller tissenbleier, men skifter flere ganger i døgnet både bæsj og tiss. hvor mye jeg ammer varierer, jeg ammer henne når hun viser tegn til å være sulten. Av og til henger hun på puppen hele dagen og av og til går det timer mellom ammingene. Får en del kontakt i våkentiden når hun har sovet, men hun ‘sparer’ ’ en del ut også, ser en annen vei eller rett forbi meg. Vesla er gulpedronningen, gulper veldig ofte Anonymkode: 88c27...433
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå