AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Ok. Vi har gått ifra hverandre,og jeg har flyttet ut med barna. Vi har et straks 3 år gammelt barn sammen. Far drikker tett og bruker smertestillende regelmessig, blander de sammen også. Han ønsker 50/50 ordning til sommeren. Vi har nå en midlertidig ordning der jeg har fast bosted,han har samvær uten overnatting. HVORDAN skal jeg gå frem nå,når han ønsker dette og kommer til å lyve som det står om livet på familievernkontoret neste mekling? Barnet er vant med at jeg tar alt siden fødsel. Våkenetter tar jeg,sykdom tar jeg,legging og tidlige morniger har jet tatt. Han har så og si aldri stått opp med barnet.jeg har vært borte 1-2 netter av barnet sitt liv mens far er en sirkuspappa som har vært mye borte på jobb,ferier,etc. Det er jeg som har vært den konstante klippen i barnet sitt liv. Jeg vet dette teller sikkert nada på mekling og at far har like mye rett osv men nå er det sånn at hele bildet her må da telle for noe...? Jeg vet at jeg sikkert må ansette advokat om dette går lenger enn FVK men dette er jo noe vi vil unngå alle sammen. Jeg fortalte mekler om rusen forrige gang, og da sa hun at dette må vi snakke om neste gang. Men de kan jo ikke bestemme noe som helst og dette må vi jo bli enige om. Men det klarer jeg ikke se at kommer til å gå. Jeg lurer på om noen har noen tips og råd til meg? Anonymkode: c143d...3a0
Bakama Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 Kjære deg! Fortsett på familievernkontoret, hold dere til samværsavtalen dere har nå og frem til ny evaluering. Da er barnet ditt litt større og kan fint gi uttrykk hvor hva han/hun vil. Det kan gi indikasjoner på om barnet har det bra hos far, om barnet vil osv. Hvorfor ønsker han ikke 50/50 før sommeren? Jeg tenker som så at dere har et lite barn som trenger tid til å tilpasse seg en ny hverdag hvor far fysisk ikke bor sammen med dere mer (selv om han ikke har vært mye til stede). Jeg har to små barn, bare så vidt litt eldre enn ditt. De forteller både til meg og til far at de ikke vil dit. Familievernkontoret har vært veldig opptatt av at vi skal ta hensyn til barna. Det er jeg som har vært her for mine og gjort alt for de også siden de kom til. Jeg håper barnet ditt klarer å uttrykke noe angående hvordan det er hos barnefar. Mine sa klart og tydelig fra på denne alderen. Lykke til!❤️
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Bakama skrev (8 timer siden): Kjære deg! Fortsett på familievernkontoret, hold dere til samværsavtalen dere har nå og frem til ny evaluering. Da er barnet ditt litt større og kan fint gi uttrykk hvor hva han/hun vil. Det kan gi indikasjoner på om barnet har det bra hos far, om barnet vil osv. Hvorfor ønsker han ikke 50/50 før sommeren? Jeg tenker som så at dere har et lite barn som trenger tid til å tilpasse seg en ny hverdag hvor far fysisk ikke bor sammen med dere mer (selv om han ikke har vært mye til stede). Jeg har to små barn, bare så vidt litt eldre enn ditt. De forteller både til meg og til far at de ikke vil dit. Familievernkontoret har vært veldig opptatt av at vi skal ta hensyn til barna. Det er jeg som har vært her for mine og gjort alt for de også siden de kom til. Jeg håper barnet ditt klarer å uttrykke noe angående hvordan det er hos barnefar. Mine sa klart og tydelig fra på denne alderen. Lykke til!❤️ Tusen takk for svar! Barnet mitt syns det er veldig gøy å være med far, og hver gang jeg sier at nå skal vi til pappa så jubler barnet. Barnet har ikke vært på overnatting enda og skal ikke det heller før om 5-6 mnd. Dette fordi far har utfordringer helsemessig som ikke er forenelig med barnetilsyn. Jeg håper jo at dette skal gå seg til og at barnet kan uttrykke hva det ønsker etterhvert men akkurat nå så vil barnet være hos far de timene det er snakk om. Og det er jo greit men er veldig skeptisk til overnatting som sagt.. Anonymkode: c143d...3a0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Ta en anonym telefon til barnevernet og drøft med dem hva du kan gjøre. Ta også kontakt med advokat. Hvorfor skal du unngå det? Det er barnets beste det er snakk om. Du kan ikke ta hensyn til en voksen mann sine følelser når det er snakk om fremtiden til barnet ditt. Enten tar han ansvar,blir rusfri og setter barnets beste foran sitt eget. Eller så har han mindre samvær. Anonymkode: a08c6...a5b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå