Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tøff start med amming etter ks. Baby fikk mme på sykehuset i starten og når jegkom hjem trappet jeg ned og prøvde etterhvert kun amming.  Baby la ikke nok på seg og er nå tilbake til å gi litt mme. Er utrolig kavete om natten, først ammer jeg og deretter er det opp å lage mme mens baby hylgriner, etter mme er gitt på kopp er det ny grining mens jeg får baby til å rape. Så er det ny runde med pupp for å roe ned all kavingen går fort 2 timer før baby sover 2 timer til og så er det på igjen. Baby vil ha puppen i munnen så og si døgnet rundt, til og med om natten når baby har soveperiode blir min søvn avbrutt av kaving ved puppen om baby mister sugegrepet. Får ikke lagt baby fra meg i løpet av hele dagen verken i vogn eller seng da er det hylgrining. Er 7 uker. Far er bortreist og er alene. Mye kaving på brystet innimellom hvor baby drar i pupp, fekter, klorer og er urolig. Rller sovner. Noen ganger rolig og ammer normalt. Sover 5 timer natten og er utslitt. Hvor lenge bør jeg prøve på ammingen?

Anonymkode: f49ce...e5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør prøve på ammingen så lenge du og baby er fornøyde og ønsker å fortsette å prøve. Når det blir en belastning så er det helt ok å gi seg. Men har du pratet med ammehjelpen eller HS og fått noen gode råd? :) 

Anonymkode: 3df45...0e5

• Liker 4
Skrevet

Det høres slitsomt ut! Du har lov til å gi deg med amming når som helst, når du kjenner at du ikke klarer eller vil mer. Det kan likevel hende at du har fått en baby som vil ha veldig mye nærhet, og vil være inntil deg  selv om du ikke ammer. Den er jo fortsatt ganske liten, og noen babyer er klistremerkebabyer, særlig i det som kalles fjerde trimester. Det er kjempeslitsomt mens det står på, men bare vit at det er en periode! Så blir det bedre! Babyen klarer seg mer uten deg, etter hvert. Det bruker å gå seg til ca 3 mnd etter fødselen. Det tok bortimot 4 mnd med førstemann her. Men det blir bedre. Lykke til, med eller uten amming!!

Anonymkode: 319c0...42f

• Liker 2
Skrevet

Sjekk ut støttegruppe for stramt tungebånd på facebook. Trenger ikke være stramt tungebånd, men 10% av alle har det (også jeg…). 
Svært varierende diagnostikk på helsestasjon og sykehus dessverre. Lykke til uansett hva det blir! ☺️

Skrevet

Det at baby ønsker å ligge på puppen mye er jo bra for produksjonen, så om du ønsker å amme er det bare fint, dog slitsomt. Jeg anbefaler deg å prøve elastisk sjal og å forsøke amme i sjalet også. 

Hvis ståa er veldig ille ville jeg vurdert sykemelding hos lege og latt far ta noen av sine uker med permisjon for å kunne bistå deg slik at du får kommet det litt til hektene også. 

Anonymkode: a1df8...51e

Skrevet

Det som funker her når baby kaver er å bytte pupp. Noen ganger må jeg bytte flere ganger. Men om du synes det bare er pes med amming så er det ingenting i veien for å gi mme helt eller delvis😊 

Skrevet

Ville startet med smokk

Anonymkode: 684fe...0aa

• Liker 2
Skrevet

Forsøkt å legge til når baby er i halvsøvne- fks når den nettopp har våknet? Vent med bleieskift etc. Ha smokk tilgjengelig og gi smokk om kaving starter og så prøv å roe ned før du prøver på nytt.. enig med det en skriver at det blir bedre ved tre mnd alder! 

Anonymkode: 5cc81...728

Skrevet

Takk for svar. Har prøvd med smokk hen vil ikke ha. Når det gjelder tungebånd så har jeg fått tilbud om å klippe men usikker på om jeg vil gjøre det redd baby skal bli traumatisert. Og litt 50/50, om dey vil hjelpe. Skal prøve å skifte side ofte. Og forsøke med smokk om hen ikke spiser.

Anonymkode: f49ce...e5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...