AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Vi har kjøpt nytt hus. Dette er ca 2,8 km unna skolen til barna, vi bor nå 800 meter fra skolen. Den nye skoleveien har en god del bakker, og vi har tenkt at vi nok må kjøre barna en del, i hvert fall vinterhalvåret, både til skole og venner/fritidsaktiviteter. Slik vi bor nå har eldste sønn mange venner i nabolaget, men min yngste har ingen. Så vi er allerede vant med at vi må organisere litt når yngste skal ha besøk/være med venner hjem. Men jeg merker at jeg bekymrer meg litt for eldste. Det blir jo mindre av den spontane leken når han får større avstand til kompiser, og jeg er redd det vil gjøre det vanskeligere for han. Barna er 8 og 10. Vi har fleksible jobber og er veldig innstilt på at de ikke skal «straffes» for at vi flytter. Vi er villige til å kjøre og hente så mye de trenger, og også kjøre venner hjem hvis de skal på besøk. Det er også mange andre barn i det nye nabolaget som går i parallellklasser, men de kjenner de ikke (enda) Noen som har erfaringer med å bo litt unna lekekamerater? Jeg er litt bekymret for at de skal mistrives og falle litt utenfor når de spontant ikke kan besøke og få besøk på ettermiddager/helger. Ungdomsskolen de skal gå på ligger bare noen hundre meter unna huset, men det er jo enda en del år til… Anonymkode: baf62...536
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå