AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Var på 38 ukers kontroll hos jordmor idag og var helt ærlig om hvor sliten jeg er. Gråt en del. Har hatt sykdom i huset i snart to måneder. To barn under fire. Og siste smellen var covid på nyåret som fortsatt ikke er bra hos meg. I tillegg sliter jeg veldig psykisk. Nå renner begret over. Holder på å spy av å være gravid. Har snakket en del og tryglet om en induksjon. Jeg er egentlig redd for at det ikke er det fødepol vil snakke om imorgen. Da blir jeg skikkelig skuffet og er redd for å falle lenger ned. 😓 noen som har fått induksjon basert på det psykiske? Anonymkode: 88553...57c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Kjenner flere flergangsfødende som har fått en tidlig trivselskontroll, sånn som du har imorgen. En av dem ble igangsatt på dagen, to andre fikk time til igangsetting på den timen slik at de hadde et konkret tidspunkt å forholde seg til. Det hjalp veldig på psyken i følge en av dem, for da visste hun at det bare var fem legginger til før igangsetting, de fikk bestilt besteforeldre og forberedt barna, og dermed ble byrden litt lettere. Lykke til! Uansett hva som skjer imorgen så er du nesten i mål! 🙌❤️ Anonymkode: 263ec...c57
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Off, dette høres helt grusomt ut! Håper dere har råd til å betale dere litt ut av alt dette her. Hadde jeg vært deg og hatt penger hadde jeg kjøpt med en postpartum doula og vaskehjelp i en tid framover ❤️ Krevd at familie kom og stilte opp max, om du har det rundt deg. Kan ikke helt forstå det med at det er bedre å få ut ungen, for jeg har hver gang ønsket at de skal være oppi der så lenge som mulig Post partum er jo helt jævlig (synes jeg), men kanskje like greit å bare få det overstått? Sikker på at det ikke hadde vært beste å vente de 2-3 ukene og se om du kommer deg litt psykisk. Opplever at det gjerne roer seg litt ned med all sykdommen etter jul, og en ikke-igangsatt fødsel har jo større sjanser for å forløpe roligere. Om de vil hjelpe deg med det psykiske/praktiske, så høres det jo ut som om det kunne vært gull for deg sånn som du har det nå. Ville virkelig karret til meg alt jeg kunne fått. Tenker at du har veldig forhøyet risiko for depresjon nå etter fødsel, så kan jo være greit å kanskje få ekstra hjemmebesøk og samtaletimer i tiden etter fødsel? Noen som følger der opp litt nærme på det psykiske planet? Anonymkode: 8e411...f5b 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Føler med deg, jeg har vært dårlig hele svanger skapet og nå har jeg også fått smerter, er bare i uke 29 så lenge igjen😔 Anonymkode: 69876...73a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Update. Kom på fødepol og trengte ikke induksjon. Hadde begynt med sammentrekninger og var kommet til 3 cm. Så dro hjem og ordnet litt og kom tilbake i 7 tiden. Kl 8 bestemte de seg for å ta vannet og kl halv ti ble barnet født. Jeg puster bedre allerede og syns faktisk ikke postpartum er det verste ved svangerskap. Dette er mitt tredje og jeg vet at i postpartum så heles kroppen samtidig som jeg blir kjent med et nytt liv. graviditet derimot spyr jeg av. Nå er det over og det var vår siste. Så nå skal jeg bAre komme meg i fred og ro. Så får jeg ta det psykiske i min fart. Jeg får heldigvis god hjelp på dps. Anonymkode: 88553...57c 7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Update. Kom på fødepol og trengte ikke induksjon. Hadde begynt med sammentrekninger og var kommet til 3 cm. Så dro hjem og ordnet litt og kom tilbake i 7 tiden. Kl 8 bestemte de seg for å ta vannet og kl halv ti ble barnet født. Jeg puster bedre allerede og syns faktisk ikke postpartum er det verste ved svangerskap. Dette er mitt tredje og jeg vet at i postpartum så heles kroppen samtidig som jeg blir kjent med et nytt liv. graviditet derimot spyr jeg av. Nå er det over og det var vår siste. Så nå skal jeg bAre komme meg i fred og ro. Så får jeg ta det psykiske i min fart. Jeg får heldigvis god hjelp på dps. Anonymkode: 88553...57c Så godt å høre, gratulerer så mye❤️ Anonymkode: 69876...73a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 Gratulerer! Bra jobba! 🙌❤️ Anonymkode: 263ec...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå