Gå til innhold

Trygt å la en 9 mnd baby dele rom med en katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke gjort det. Hva om katten legger seg på han? Eller klorer?

Men til en annen sak, hva med å kastrere katten din?

Anonymkode: 92651...ae3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært snakk om en hund i dette tilfellet hadde flesteparten av dere vært på bikkjas side.. Sorry not sorry. 

TS, pus og baby bør ikke sove i samme rom, heller gi pus eget rom eller at du lukker døren der hvor du og baby sover 💕

Skrevet
Fuglemor skrev (46 minutter siden):

Hadde det vært snakk om en hund i dette tilfellet hadde flesteparten av dere vært på bikkjas side.. Sorry not sorry. 

TS, pus og baby bør ikke sove i samme rom, heller gi pus eget rom eller at du lukker døren der hvor du og baby sover 💕

Eh nei. Det er mer aktuelt å la baby sove med en katt enn bikkje. Bikkja kan plutselig finne på å klikke og drepe ungen innen sekunder. Jeg vokste opp med katt og hun sov alltid inne på mitt rom. Men ikke som baby, for det er faktisk farlig. 

Anonymkode: 0b70c...5c7

• Liker 2
Skrevet

La ungen ligge på sitt rom, og katten på deres rom. Og kastrer katten.

• Liker 4
Skrevet

Nei, det er mange katter som liker å ligge inntil pga kroppsvarme, og om den legger seg med babyen er det kvelnings fare.

Hvorfor du ikke har kastrert katten din synes jeg er merkelig, men ukastrerte hannkatter er iallfall mye mer hissige og uforutsigbare enn kastrerte.

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke trygt. Ikke katt, ikke hund.. hvorfor skulle det være tryggere med en stor tung hund? Ingen dyr på babyrommet, takk!

Har en rolig gammel snill katt som ikke er aggressiv i det hele tatt, men han er sta og skal sove oppå føttene mine hver natt. Får klaus i beina under dyna, og da hjelper det ikke å lirke han vekk forsiktig. Avogtil må man ta skikkelig i og nesten sparke han bort så han skal gå vekk, ellers flytter han seg bare litt og vil sove videre. Tenk denne oppførselen oppå fjeset til en liten baby under året, det er jo livsfarlig. Liker ikke at den lille lette katten vår sover oppå føttene til 3åringen heller(han har seng ved siden av vår for tiden pga mye mareritt og oppvåkning), men hun er så lettskremt at hun forsvinner bare han snur seg. 

Når babyen kommer skal jeg sove med henne på eget rom så hele familien får sove i fred, uten en eneste katt i rommet. Og de får ikke sove med henne når hun blir større heller, iallfall ikke den senile tunge katten.

• Liker 4
Skrevet

Aldri små barn og dyr i samme rom alene. Det gjelder ikke bare katter, men også f.eks. hunder. 

Anonymkode: 82f39...938

• Liker 6
Skrevet

Som en annen sier; ingen dyr på babyrommet! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg elsker dyr.. men jeg blir seriøst PROVOSERT over slike spørsmål. Du skal ALDRI stole på et dyr med et barn, uansett rase eller hvor «godt» du kjenner dyret.. dette her er farlig.

Anonymkode: 10244...7aa

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er det trygt om vi lar en 9 mnd gammel guttebaby dele rom alene med en voksen ukastrert hannkatt? 

Anonymkode: 610e2...c73

Nei, fordi katter har en tendens til å legge seg over munnen til spedbarn/babyer for å søke varme og det kan gi kvelning og død.

Anonymkode: e59b0...9c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjøp kattenetting og har rundt sengen til baby, så kan de dele rom

Anonymkode: 1838e...4be

men katten kan snike seg inn gjennom sprinklene for det.

• Liker 2
Skrevet

Vi har sjølv ein hankatt som eg stolar veldig på! Men stolar sjølvsagt ikkje på han aleine med babyen vår, og ville aldri latt dei sove ilag utan at vi var vakne og tilstades. Ein veit aldri kva som kan skje: kvelning då pus vil varme baby og legg seg oppå, baby knip katten så den kvepper og kanskje biter/klora...?

Håpar dette er ein tulletråd, for dette trudde eg alle allereie visste :( 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

men katten kan snike seg inn gjennom sprinklene for det.

Ikke med kattenetting, må bare ta det rundt sprinklene om katten er så smal at den kommer til der. Det hadde aldri mine katter klart😂

Anonymkode: 1838e...4be

Skrevet

En katt skal overhodet ikke være alene med en baby!

Hovedregler:

Lag et trygt sted for barnet å være når du ikke er tilstede

Regel nr. 1 er at man ikke skal la baby og katt være alene uten tilsyn. Vær sikker på at barnet har et sikkert sted å være og sove når du ikke er der. Det kan være et barnerom, stellerom, eller ett eller annet rom du kan lukke døren til, slik at den nysgjerrige katten ikke kan komme seg inn.

Anonymkode: ef4ef...d12

Skrevet

Som mange andre sier; aldri la barn og dyr være alene sammen. 

Hva tror du kommer til å skje, den dagen barnet drar til seg katten, koser den feil osv. Barn har ingen forutsetning for å lese et dyrs signaler. Derfor er det din jobb som mor å passe på at du aldri setter barn og dyr i en setting hvor det kan gå galt. 

Skrevet

Herregud så teit, dette må jo være kødd. 

Anonymkode: 455d4...73b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 0.47):

Er det trygt om vi lar en 9 mnd gammel guttebaby dele rom alene med en voksen ukastrert hannkatt? 

Hvorfor må katten ha eget rom lurer nå jeg på? Jeg ville ikke gjort det. Våre katter legger seg ofte helt inntill/ på ansiktet vårt. Og den forrige katten vår hoppet opp i barnevogna å la seg på ansiktet til baby. 

Det er ikke trygt. La baby ha rommet sitt i fred.

Anonymkode: 28664...b34

Skrevet
On 1/19/2022 at 12:47 AM, AnonymBruker said:

Nei. Absolutt ikke trygt. 

Anonymkode: 05065...41d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 0.47):

Nja, hadde det vært en 9 mnd gammel jentebaby og en hunnkatt så hadde det kanskje gått fint🤔

Anonymkode: bdee0...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...