AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Hvilken film er mest logisk å starte på? Satantango eller Werckmeister Harmonies? Anonymkode: f2450...940
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Satantango kom jo først så ville startet med den Anonymkode: 56205...20a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Satantango kom jo først så ville startet med den Anonymkode: 56205...20a Den kom først ja, men det er ikke nødvendigvis man begynner på det som kom først, når man "begynner" på en ny regissør. Ville helst anbefalt "Fanny og Alexander" som førstefilm på noen som aldri hadde sett Bergman før, eller gjerne startet med "Amour", om noen var ukjent med Haneke, selv om den er relativt ny, sånn sett. Anonymkode: f2450...940
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Den kom først ja, men det er ikke nødvendigvis man begynner på det som kom først, når man "begynner" på en ny regissør. Ville helst anbefalt "Fanny og Alexander" som førstefilm på noen som aldri hadde sett Bergman før, eller gjerne startet med "Amour", om noen var ukjent med Haneke, selv om den er relativt ny, sånn sett. Anonymkode: f2450...940 Mulig det, selv starter jeg alltid på første. Får da med seg utviklingen til regissøren Anonymkode: 56205...20a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Werckmeister er vel det mest tilgjengelige mesterverket fra denne geniale filmskaperen, og et naturlig utgangspunkt. Deretter Turin Horse og så Satantango, som jo varer i over sju timer. Etter det er det bare å grave etter gammelt gull. Damnation er Tarr slik vi kjenner ham, mens i Almanac of Fall viser han seg fra en langt mer fargerik side. Begge to er knallfilmer. De sosialrealistiske verkene fra begynnelsen av karrieren har jeg ikke klart å oppdrive, men har hørt at Prefab People skal være bra. Men disse er jo uansett ikke del av kanonen. Hadde forøvrig et gjensyn med Werkmeister på nyttårsaften 2020. Den demagogiske prinsen som oppildner massene sendte fort tankene til en viss amerikansk president. Seks dager senere stormet Trump-tilhengerne kongressen. Anonymkode: 3a92b...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Werckmeister er vel det mest tilgjengelige mesterverket fra denne geniale filmskaperen, og et naturlig utgangspunkt. Deretter Turin Horse og så Satantango, som jo varer i over sju timer. Etter det er det bare å grave etter gammelt gull. Damnation er Tarr slik vi kjenner ham, mens i Almanac of Fall viser han seg fra en langt mer fargerik side. Begge to er knallfilmer. De sosialrealistiske verkene fra begynnelsen av karrieren har jeg ikke klart å oppdrive, men har hørt at Prefab People skal være bra. Men disse er jo uansett ikke del av kanonen. Hadde forøvrig et gjensyn med Werkmeister på nyttårsaften 2020. Den demagogiske prinsen som oppildner massene sendte fort tankene til en viss amerikansk president. Seks dager senere stormet Trump-tilhengerne kongressen. Anonymkode: 3a92b...9a7 Takk for godt og skikkelig svar Det er først og fremst disse to jeg ønsker å se, og derfor prioriteres de. Så om de faller i smak, vil jeg nok utforske mer av hans filmer. At "Satantango" er syv timer pluss er noe av grunnen til at jeg vil se den! Anonymkode: f2450...940
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå