Gå til innhold

En måned fri sammen med familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

On ca et års tid, vil jeg ha mulighet til å ta en mnd fri fra jobb. Jeg har lyst til å benytte denne tida godt sammen med familien og kanskje gjøre noe vi ikke ellers får gjort. Mannen min får ikke tatt fei fra sin jobb, men kan jobbe en del hjemmefra. Vi har tre barn i skolealder. På en måte frister det å dra til utlandet, men så fikk jeg plutselig en tanke om å heller oppleve noe i Norge. En ide jeg fikk, var å oppleve Finnmark. Kanskje spesielt hvis det er mørketid. Enten rett og slett ha en base i et lite lokalsamfunn og dra på utflukter derfra, eller bare reise litt rundt. Det er en del av Norge vi ikke kjenner så godt, så det hadde vært ok. Men mitt spørsmål er altså om noen har gode ideer til hva man kan gjøre i en måned, enten her i Norge eller utenlands. Og hvis vi skulle planlegge en mnd i Finnmark -hva ville dere gjort der? 

Anonymkode: 871b9...788

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva en måned på Grønland? 

Anonymkode: 4b7b1...8bc

Skrevet

WWOOF https://wwoofnorway.org/

De er mer konsentrert rundt økologisk jordbruk men fungerer på samme måte som workaway gjør i at du er med å deltar/hjelper til/jobber etter avtale som en del av oppholdet. Og så får en gjerne veldig billig, eller gratis, kost og losji tilbake. Noen reiser slik for å kunne reise uten å måtte spare lenge på forhånd, for andre er det en kort lærlingetid i noe de søker kunnskap om, for noen er det en opplevelse. 

Anonymkode: 2f3b0...ca3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...