Gå til innhold

Hva slags musikk liker foreldrene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye av det samme som deg?

Anonymkode: 5aebd...026

Videoannonse
Annonse
Gjest BrittEkeberg
Skrevet

Aner ikke. Arvet ikke min musikk smak av dem, i hvert fall. 

Skrevet

Ja, noe likt. Ikke alt.

Anonymkode: c9a19...a21

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, noe likt. Ikke alt.

Anonymkode: c9a19...a21

Men hva er likt og hva er annerledes? 

Skrevet

Begge folka mine er dessverre døde men tja noe var likt noe ikke. Meg og pappa delte en enorm forkjærlighet for Leonard Cohen blant annet,  begge har vært på konsert med han om enn ikke på samme tid, ikke engang i samme tiår, men evig takknemlig var/er vi begge to for det. Min mor elsket norsk musikk, jeg kan like mange av de samme sangene men jeg liker nok også mye musikk begge hadde snudd seg i graven av😅

Gjest Hottentått
Skrevet (endret)

Mye likt. 

Mamma elsker Elton John, Abba, Bjørn Eidsvåg, Gilbert O Sullivan. Samtidig har hun blitt glad i min musikk som jeg hørte på som ungdom, spesielt enkelte sanger. Blant annet av Maria Arredondo og Marit Larsen. 

Pappa hører på Beatles, A-ha, DeLillos, Beach Boys, David Bowie, Pet shop Boys, Duran Duran. 

Jeg liker alt som er nevnt over. Men hører på mye andre ting også da selvfølgelig. 

Endret av Hottentått
Skrevet

Pappa liker bare jazz, helst improvisasjonsjazz😵 Han hadde mer variert smak før. Improjazz er bare kaos og støy i mine ører.

Anonymkode: a5115...f77

• Liker 1
Skrevet

Moren min er glad i alt fra abba, a-ha, rammstein osv, det samme som meg 😂 så vi kan fint gå på konserter osv sammen 😁 

Anonymkode: b4d5a...e81

Skrevet

Mine foreldre er superkristne, så der går det kun i pinsevennmusikk/lovsangsmusikk. Gjerne moderne lovsangsmusikk- det viktigste er at den er kristen og "salvet".

Jeg er ikke kristen, så jeg hører på helt andre ting. Fikk mine foreldres musikksmak i halsen som ung. 

Anonymkode: dc323...314

Skrevet

Aner ikke. 

Anonymkode: 58e09...036

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det mye av det samme som deg?

De liker country og slikt. Jeg har totalt forskjellige musikkpreferanser.

Anonymkode: 18f14...458

Skrevet

Begge misliker musikk. Jeg er ingen stor musikkfan selv, men hører på Spotify noen timer om dagen.

Anonymkode: a355b...be9

Skrevet

De hører stort sett på syttitallspop. For mamma betyr det ABBA og slikt, og for pappa betyr det Pink Floyd og Procol Harum. Jeg hører en del på syttitallsmusikk selv, men da er det typisk rock, jazz og elektronisk. 

Anonymkode: fea1e...c4c

• Liker 1
Skrevet

de liker egentlig ingenting i det hele tatt. 

uansett hva dem hører, så påstår de at alt sammen er forbanna dritt....       

Anonymkode: d1027...dfc

Skrevet

Nei. Vi hører ikke på samme musikk. Min far liker Elvis Presley og en del gammel musikk, som var populært da han var yngre. Husker han hadde LP'er med en som het Nana Mouskouri eller noe slikt en gang også.

Skrevet
BrittEkeberg skrev (20 timer siden):

Aner ikke. Arvet ikke min musikk smak av dem, i hvert fall. 

Rart du da vet det.

Anonymkode: 5d468...991

• Liker 2
Skrevet

Pappa liker Leonard Cohen og The animal. ( han har sett de live) noe som jeg fikk totalt sjokk og fikk meg til å innse at han er mye mer eldre enn det han virker som.

* jeg er en attpå kladd så foreldrene mine er gamle i forhold til gjevnaldrene venner sine foreldre)
min mor hører mye på Sarah Brightman og Opera.

Jeg selv liker svart metal- men har arvet interessen for opera av min mor

Anonymkode: 7f02a...1ae

Skrevet

Vet ikke så mye om musikksmaken til faren min egentlig, men mamma er veldig glad i countrymusikk, Elvis, Abba, musikk fra 60- og 70-tallet i sjangeren pop og disco

Anonymkode: c8cc6...079

Skrevet

🎶De liker klassisk, jeg liker veldig mye forskjellig i tillegg🎵🎶 ^^, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...