Blekkulfina Skrevet 18. januar 2022 #1 Del Skrevet 18. januar 2022 https://www.aftenposten.no/norge/i/OrPA4O/hurtigtest-i-nesen-eller-munnen-dette-proever-alle-helsemyndigheter-i?fbclid=IwAR3Jl8Ffz9euZcA3TxfMy9BpGMHEOwTVN0SPWFH3_v3zz_wmZwrdNf0DnfY Opplevde selv å få negativ hurtigtest fra vanlig neseprøve, men når jeg også testet fra hals ble den positiv. Det var jo slik de testet i starten av pandemien, og såvidt jeg forstår diskuteres det om også PCR skal tas på denne måten fremover. Problemet med hurtigtestene går på hva slags bruk de er godkjent for, at de er utviklet og godkjent til prøvetaking fra nese, og ikke hals. But whatever works, eller🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 18. januar 2022 #2 Del Skrevet 18. januar 2022 snakket med flere som har opplevd dette siste dagene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 18. januar 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 18. januar 2022 Ja, jeg tipper det er mye smitte som ikke fanges opp på hurtigtester nå, fordi folk såvidt bare pirker litt inni ytre nesebor dessverre😷 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 19. januar 2022 #4 Del Skrevet 19. januar 2022 Blekkulfina skrev (12 timer siden): https://www.aftenposten.no/norge/i/OrPA4O/hurtigtest-i-nesen-eller-munnen-dette-proever-alle-helsemyndigheter-i?fbclid=IwAR3Jl8Ffz9euZcA3TxfMy9BpGMHEOwTVN0SPWFH3_v3zz_wmZwrdNf0DnfY Opplevde selv å få negativ hurtigtest fra vanlig neseprøve, men når jeg også testet fra hals ble den positiv. Det var jo slik de testet i starten av pandemien, og såvidt jeg forstår diskuteres det om også PCR skal tas på denne måten fremover. Problemet med hurtigtestene går på hva slags bruk de er godkjent for, at de er utviklet og godkjent til prøvetaking fra nese, og ikke hals. But whatever works, eller🤷♀️ Pcr har da alltid blitt tatt i halsen? Hele veien her ute i alle fall. Hals, så nese. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
taran Skrevet 19. januar 2022 #5 Del Skrevet 19. januar 2022 Jeg får bare negative hurtigtester i nese, samtlige har blitt positive når testet i hals og nese. Skjønt at det er ganske typisk for omikronvarianten. Har influensasymptomer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 19. januar 2022 #6 Del Skrevet 19. januar 2022 Elhaym skrev (31 minutter siden): Pcr har da alltid blitt tatt i halsen? Hele veien her ute i alle fall. Hals, så nese. Jeg har aldri fått tatt pcr i halsen. Kun i nese, de tre gangene jeg har tatt slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 19. januar 2022 #7 Del Skrevet 19. januar 2022 Ab_naturals skrev (8 minutter siden): Jeg har aldri fått tatt pcr i halsen. Kun i nese, de tre gangene jeg har tatt slik. What? Så utrolig rart. Har tatt pcr flere steder og de har alltid sveipet halsen før nesen. Hvor bor du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 19. januar 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 19. januar 2022 Elhaym skrev (3 timer siden): Pcr har da alltid blitt tatt i halsen? Hele veien her ute i alle fall. Hals, så nese. Det er nok ulik praksis fra sted til sted da, for her testet man nese+ hals første år av pandemien, men gikk så over til kun nese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 19. januar 2022 #9 Del Skrevet 19. januar 2022 Jeg har testet negativt på hjemmetest mange ganger. Tok PCR-test og var positiv. To andre i familien min opplevde nøyaktig det samme. Er jo veldig dumt at hjemmetestene ikke fungerer. Det gir en falsk trygghet. Jeg mener vi burde stoppe helt med dem, og KUN teste skikkelig hos profesjonelle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 19. januar 2022 #10 Del Skrevet 19. januar 2022 Blekkulfina skrev (5 minutter siden): Det er nok ulik praksis fra sted til sted da, for her testet man nese+ hals første år av pandemien, men gikk så over til kun nese. Her har de nå gått over til å teste kun et nesebor, men fortsatt hals 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 19. januar 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 19. januar 2022 Stonegiant skrev (På 19.1.2022 den 13.59): Jeg har testet negativt på hjemmetest mange ganger. Tok PCR-test og var positiv. To andre i familien min opplevde nøyaktig det samme. Er jo veldig dumt at hjemmetestene ikke fungerer. Det gir en falsk trygghet. Jeg mener vi burde stoppe helt med dem, og KUN teste skikkelig hos profesjonelle. Ja her fikk sønnen negativ hurtigtest kun timer før PCR ga positiv. Så ikke noe eksakt vitenskap dette her nei, påliteligheten er såder😅 Elhaym skrev (På 19.1.2022 den 14.02): Her har de nå gått over til å teste kun et nesebor, men fortsatt hals 😅 Høres mye bedre ut👏👏 omikron liker seg godt i halsen ser det ut som, så er nok endel som glipper ved kun nesetest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 19. januar 2022 #12 Del Skrevet 19. januar 2022 Elhaym skrev (2 timer siden): What? Så utrolig rart. Har tatt pcr flere steder og de har alltid sveipet halsen før nesen. Hvor bor du? Veldig rart med så mye forskjellig praksis. Jeg bor i Bergen. Har tatt pcr-tester både relativt tidlig i 2020 samt i 2021, og alle tre gangene var det bare ett nesebor. To forskjellige test_sentre. Men tenker at jeg vil be om at de tar hals også, hvis jeg må teste meg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paraply Skrevet 19. januar 2022 #13 Del Skrevet 19. januar 2022 Ab_naturals skrev (34 minutter siden): Veldig rart med så mye forskjellig praksis. Jeg bor i Bergen. Har tatt pcr-tester både relativt tidlig i 2020 samt i 2021, og alle tre gangene var det bare ett nesebor. To forskjellige test_sentre. Men tenker at jeg vil be om at de tar hals også, hvis jeg må teste meg igjen. Har også testet meg i Bergen, og det begynner å bli veldig lenge siden jeg ble testet i halsen. Tror det var bare de gangene jeg testet på Legevakten før de la ned testingen der. Alle testene siden har vært i nesen, og mye lenger ut enn det var i 2020 da jeg fikk følelsen av at testpersonellet ville klø meg på hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2022 #14 Del Skrevet 23. januar 2022 Vi også fikk dette. Det vil si, testen ser negativ ut, men i riktig lys ser vi en ekstremt svak skygge. Testen fra halsen derimot er veldig tydelig. Tatt rett etter hverandre. Ser noen sier det har med mengden virus i kroppen, men det stemte ikke her. Men var nok mer virus i halsen enn nesa i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg