AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Jeg har over lengre tid datet en mann i midten av 50-årene, selv er jeg i slutten av 40-årene. For enkelhets skyld, la oss kalle han Frank. Han er helt fantastisk, og det begynner å bli ganske seriøst.Ekskona hans døde for nærmere 7 år siden, og siden den gang har det kun vært Frank og datteren. Jeg har ingen barn selv, så for min del er det vanskelig å relatere til et forelder/barn-forhold. Etter hva jeg har forstått betyr hun alt for han. Hun bor i egen leilighet, men de snakker visstnok sammen fler ganger daglig, og hennes mening betyr ekstremt mye for han. Sist vi møttes, spurte han om jeg hadde lyst til å komme på middag hjemme hos han i helgen for å møte datteren. Og jeg er helt ærlig veldig usikker på hvordan det kommer til å gå. Om hun får et dårlig førsteinntrykk av meg, vil det påvirke hans oppfatning av meg? Og har inntrykket av meg en gang noe å si? Kanskje hun er redd for at jeg vil prøve å "erstatte" moren hennes? Som sagt har jeg selv ingen egne barn, og må innrømme at jeg er ekstremt usikker på hvordan jeg skal te meg. Når man er 22 år er man jo voksen, men samtidig er man barn på fler områder. Jeg vet at han ikke har hatt noen andre seriøse forhold siden kona døde, og jeg kjenner på presset. Er dette noe dere ville holdt dere unna? Blir det for komplisert? Får nesten litt panikk når jeg tenker på det. Anonymkode: 48ff2...de6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Dersom hun får et dårlig inntrykk vil hun nok uansett gi deg flere sjanser. I tillegg vil hun nok ønske å se pappaen sin lykkelig. Jeg er 24 år, og min far er død. I den alderen skjønner man at det ikke handler om å "erstatte" moren, men om å gå videre og leve livet slik at man får mest mulig glede. Anonymkode: 77667...df2 15
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Tror du gjør det mer komplisert enn det er… du er en god venn av hennes far, ingen stemor, morserstatning, oppdrager eller noe som helst. Vær deg selv, og vis interesse for datteren og still litt spørsmål. Hun er en voksen på 22 år med interesser og et eget liv. Og gi henne litt slack, og tenk at hun sikker er minst like nervøs, og usikker på hva du har å si for hennes forhold til hennes far… Anonymkode: 7388d...6c8 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 Hun er barnet hans, ja, men samtidig er hun jo voksen (nokså voksen i alle fall). Og jeg tenker at hun helt sikkert ønsker å se faren sin glad igjen. Jeg tipper han er nokså forelsket i deg siden du er første forholdet etter kona, og han har i tillegg lyst til at du skal møte datteren. Jeg tipper datteren allerede har lagt merke til at du gjør faren godt. Jeg synes du skal puste med magen og møte henne. Ikke føl at du er på noen prøve på noe vis, du er bare deg selv. Hun er ikke en vanskelig tenåring du skal få til å akseptere deg 😊 Tenk heller sånn at du nå skal få møte den personen som betyr mest for han du har blitt så glad i. Og vær litt nysgjerrig på hvem dette er (for din egen del), for det sier jo en hel del om han. Jeg tror dette kommer til å gå veldig fint. Anonymkode: ed5c8...277 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 For komplisert? En enkemann med et voksent velfungerende barn! Høres helt ukomplisert ut for meg hvert fall. Se det fra hennes synsvinkel, du tror hun vil oppfatte deg som en trussel, en som vil forsøke å erstatte moren hennes? Jeg tror mer hun er sjeleglad for at far som begynner å dra på åra har funnet noen å dele alderdommen med. Jeg tror hun er veldig glad på fars vegne. Om far blir opptatt med kjæreste vil det og gi henne litt mer frihet. Det kan jo godt henne hun kjenner litt på ansvar for far nå? Siden hun er enebarn og vet at hun har betydd alt for far siste 7 år. Kanskje vil hun ut og reise, studere i utlandet++ men holder litt tilbakepga. far. Vet hvert fall at jeg selv i den alderen følte stort ansvar for foreldre, som begge hadde det vanskelig. Ved å invitere deg på middag og møte datteren så sier virkelig Frank; denne dama vil jeg være med! Du er spesiell for han, han er nok stolt av deg og vil vise deg fram til det menneske som betyr mest for ham. Her synes jeg du skal gå inn med liv og lyst, dette lover bra❤️ Lykke til😊 Anonymkode: 482d8...941 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 Om du skulle flytte sammen med faren hennes. Ikke riv ned alt av bilder, som måtte være på veggene av dem som familie. Ikke kaste ut alt av møbler som hun har valgt og inn med dine. Denne mannen du dater har levd et liv før deg. Han var elsket nok kona si og ville nok kanskje fremdeles vært sammen med henne om hun levde. Du må akseptere dette. Ikke snu opp ned på alt for at du nå skal være kvinnen i huset. Han setter datteren sin først. Snakker med henne flere ganger daglig. Dette må du ikke la bli et problem, som det kanskje virker som du synes allerede? Anonymkode: e1291...760 3
minister-mio Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 Var det ekskona eller kona som døde? Du skriver begge deler. En 22 åring er ikke et barn 2
Gjest SnooHamsters3080 Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 minister-mio skrev (7 minutter siden): Var det ekskona eller kona som døde? Du skriver begge deler. En 22 åring er ikke et barn Det var kona som døde, men nå er jo forsåvidt "ekskone", derfor jeg har blandet litt tror jeg. TS
minister-mio Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 SnooHamsters3080 skrev (Akkurat nå): Det var kona som døde, men nå er jo forsåvidt "ekskone", derfor jeg har blandet litt tror jeg. TS Du vet vel om det var kona eller ekskona? 2
Gjest SnooHamsters3080 Skrevet 18. januar 2022 #10 Skrevet 18. januar 2022 minister-mio skrev (Akkurat nå): Du vet vel om det var kona eller ekskona? Ja, det er kona som døde. Men tenkte at siden hun er død, ble det ekskone.
minister-mio Skrevet 18. januar 2022 #11 Skrevet 18. januar 2022 SnooHamsters3080 skrev (2 minutter siden): Ja, det er kona som døde. Men tenkte at siden hun er død, ble det ekskone. Det er mulig du ikke bør dele de tankene med kjæresten din 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Skrevet 18. januar 2022 SnooHamsters3080 skrev (2 minutter siden): Ja, det er kona som døde. Men tenkte at siden hun er død, ble det ekskone. Pass på at du ikke omtaler henne som ekskone foran han eller datteren 😬 Det blir jo feil. Avdød ektefelle/kone ville jeg sagt. Så til saken: Dette er ingenting å grue seg for! Vær deg selv, kos deg og ikke tenk for mye! Anonymkode: 69649...628 3
AprilLudgate Skrevet 18. januar 2022 #13 Skrevet 18. januar 2022 SnooHamsters3080 skrev (2 minutter siden): Ja, det er kona som døde. Men tenkte at siden hun er død, ble det ekskone. Ekskone er noen man skilte seg fra. Han er enkemann foreløpig, hun er hans avdøde kone. Men angående dattera - selvsagt betyr hun alt for ham? Hun er hans barn, og de har bare hverandre. Du er invitert fordi han vurderer noe seriøst med deg og vil at du skal inviteres inn i varmen. Hun ønsker nok faren alt godt, og så lenge du ikke er en drage går nok dette helt fint. Hun er voksen og har sitt liv. Men om du lurer på om du noensinne kan bety mer for en voksen enn deres barn så er svaret nei. Barna våre er nummer 1, voksne nr 2 - også de vi deler barna våre med. Sånn er det bare å ha barn. 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #14 Skrevet 18. januar 2022 SnooHamsters3080 skrev (7 minutter siden): Ja, det er kona som døde. Men tenkte at siden hun er død, ble det ekskone. Hæææææ, nei en avdød ektefelle er selvsagt ikke en «eks». Er du litt…. enkel? Anonymkode: 5feaa...288 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #15 Skrevet 18. januar 2022 Nei, det vil ikke komplisere ting. Hun er sikkert veldig glad om faren finner lykken etter syv år som enkemann. Jeg har sett tilsvarende skje, og det har gått veldig fint! Anonymkode: 0f9e1...87f 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #16 Skrevet 18. januar 2022 SnooHamsters3080 skrev (1 time siden): Det var kona som døde, men nå er jo forsåvidt "ekskone", derfor jeg har blandet litt tror jeg. TS En avdød kone er ikke en eks-kone. Ærlig talt. Anonymkode: b06ed...f29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå