AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Barna mine er 8 og 13. Jeg vurderer å flytte men barna må da bytte skole og starte på nye fritidsaktiviteter osv. 13 åringen har ønska denne flyttingen lenge, men 8 åringer kommer til å syntes sette er vansklig, men også være glad for å bo nær familie. Jeg må flytte om 3 mnd og vurderer om jeg skal vente med å fortelle eller ta med barna på avgjørelsen. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 37bcd...6fd
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Jeg ville ikke tatt barna med på avgjørelsen, men ville likevel fortalt det så fort det er bestemt, sånn at de er forberedt. Jeg ble selv tatt med på en avgjørelse om å flytte da jeg var 11, men jeg hadde ikke forutsetninger for å forstå hva det innebar. Vi skulle flytte til mammas hjemsted, og jeg var overbegeistret over å skulle bo nærmere besteforeldrene mine, for det var jo stor stas hver gang jeg traff dem (et par ganger i året). Men jeg hadde ikke tenkt over at jeg kom til å flytte fra alle vennene mine, og venner er en mye større del av hverdagen i den alderen enn besteforeldre. Ikke ble det like stas med dem heller når vi bodde så nær dem, da var de ikke så opptatt av meg lenger, og vi traff dem ikke så ofte likevel. Jeg klarte ikke å få nye venner og angret veldig på at jeg hadde sagt at jeg ville flytte. Men det verste var at jeg ikke turte å snakke med foreldrene mine om det som var vanskelig, for jeg hadde jo vært med på avgjørelsen. Jeg følte at det hadde vært lettere hvis jeg kunne klandre dem for å ha valgt feil i stedet for meg selv. Ta absolutt barnas beste med i vurderingen, men jeg tenker det er en vurdering voksne må ta ansvar for. Barn forstår ofte ikke hva som er det beste for dem i slike store avgjørelser. Anonymkode: e1788...233 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå