Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye ville du vært villig til å gå ned i lønn for en jobb som ligger 20 minutter nærmere der du bor? 

Anonymkode: 81c73...38b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Villig til å gå ned 24 000, like mye som jeg bruker i bom og bensin ila 1 år, og kanskje litt til. 

Anonymkode: e1969...bf3

• Liker 1
Skrevet

Helt uaktuelt å gå ned i lønn selv om jobben er nærmere. Går i mot mine prinsipper. Hvis jeg bytter jobb skal jeg OPP!

Kan ikke forstå at noen seriøst vurderer et jobbytte som innebærer at man går ned i lønn?

Anonymkode: 7796e...adb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt uaktuelt å gå ned i lønn selv om jobben er nærmere. Går i mot mine prinsipper. Hvis jeg bytter jobb skal jeg OPP!

Kan ikke forstå at noen seriøst vurderer et jobbytte som innebærer at man går ned i lønn?

Anonymkode: 7796e...adb

For meg er tid verdt ganske mye penger. 40 minutter ekstra med barna mine hver dag er ganske mye.

Ikke aktuelt for meg likevel, da jeg har gåavstand til jobb.

Anonymkode: 59017...56d

Skrevet

Stedet jeg jobber ligger betydelig lavere enn snittet, så mitt svar er null. 

20 minutter kortere reisetid hver vei avhenger jo litt av hva utgangspunktet er, også. For meg ville det vært å gå ned fra 35 til 15 minutter. Den forskjellen ville ikke betydd så mye for min del. Hadde jeg derimot gått fra 25 minutter i bil til 5 minutters gange ville forskjellen i reisetid hatt noe å si. 

Anonymkode: 83345...326

• Liker 1
Skrevet

Ingenting. 2 min til jobb😅

Anonymkode: 6d1da...eb2

Skrevet

Har hjemmekontor, så 0 kroner.

Når jeg en sjelden gang må inn på kontoret, så tar det meg omtrent 10 minutter dør-til-dør med buss.

Anonymkode: 5b0d3...86a

Skrevet

Det kommer helt an på hvor langt unna jeg jobber, det. Jolengre tid jeg bruker, jo mer blir de tjue minuttene verd. Har ikke behov for å jobbe rett utenfor døra, synes tvert imot det er en ulempe. Jeg jobber femten minutter hjemmefra nå, og det er perfekt. Tjue minutter hadde også vært greit. Hadde jeg derimot jobbet en time hjemmefra, hadde tjue minutter nærmere hjemmet vært en stor fordel.

Likevel ville jeg ikke byttet jobb dersom jeg gikk ned i lønn. Da skulle det vært en veldig liten reduksjon på f.eks. 20.000-30.000 kr. 

Anonymkode: 1ce07...3d1

Skrevet

Ikke ei krone. Har stått på stedet hvil siden 2018, så jeg har hatt en kraftig reallønnsnedgang.

Anonymkode: 3ea38...a71

Skrevet

0 kr. Ved jobbytte skal jeg OPP, uansett.

Anonymkode: 8fe27...e49

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke ei krone. Har stått på stedet hvil siden 2018, så jeg har hatt en kraftig reallønnsnedgang.

Anonymkode: 3ea38...a71

Du må i gang med lønnsforhandlinger eller bytte jobb!

Anonymkode: 1ce07...3d1

Skrevet

Liker godt å ikke bo og jobbe i samme bydel. Orker ikke å måtte forholde meg til å møte kolleger / klienter på butikken og ellers i nærområdet. 

Anonymkode: 401f4...7c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...