AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Er det noen her som kan utføre en mer eller mindre kompetent beregning/estimat av hva det koster få et firma til å gjøre følgende: - skifte tak og etterisolere - etterisolere og skifte bordkledning (maling gjør jeg selv, men det er vel ikke noen stor kostnadsdriver) - skifte vinduer - ordne dreneringen Huset er en firkant og ganske stort (8x15m), to boetasjer i tillegg til kjeller/loft. Flat tomt med enkel tilgang for gravearbeid. Ca 20 «vanlige» vinduer og 10 små vinduer/kjellervinduer. Det er selvsagt helt umulig for dere her inne å gi en eksakt pris, men sånn omtrent hvor ligger vi i pris? 1 million, 2 millioner? Mer? Har noen her gjort noe lignende, i nyere tid? Anonymkode: a98bb...390
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Jeg har bolig som er ca samme grunnflate, bare med 1etg og uetg. Skifte av 220 kvm pulttak, taktro, etterisolering, vindskier, takrenner: ca 500 000kr (mye jobb, ca 150 000 i materialer), skifte av kledning på 1/6del av 1 etg; 50 000kr, skifte og kjøp av 17 vinduer og en verandadør, ble 170 000kr (dette innebærer ikke foringer etc. inne), hvorav arbeid ca 70 000 kr. Dyktige, hardtarbeidende snekkere som jobber 2-3 stk i lag (600kr/t +mva) på bygdenorge. Har ikke drenert. Anonymkode: 5d5fe...c99
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Har skiftet tak, 200kvm grunnflate, glasert taksten og nye beslag, 650 000. Byttet alle vinduer, samt skyvedører, 500 000 (dyre valg/løsninger, og store vindusflater). Vennepar drenerte for noen år siden, tror de nevnte 450 000. Lite erfaring med bytte kledning/isolasjon. Viktigste tipset fra meg er å ikke utelukkende gå etter pris når du skal gjøre så omfattende arbeid. Velg en totalleverandør, sjekk reviews, og økonomisk soliditet. Anonymkode: 695c9...cbc
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Tusen takk for svar begge to! Synes det er helt enorme priser... Men det er jo klart at både arbeid og materialer koster. Om det blir aktuelt skal jeg nok gå for en av de mer kjente/velrennomerte lokale firmaene ja. Tar gjerne imot flere svar 🙂 Anonymkode: a98bb...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå