AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Ja. Jeg lurer på når det er greit å si til sin partner at «nei det vil jeg ikke at du skal gjøre» av ting som ikke handler om familielivet? Har dere en grense for noen ting dere ikke vil at partneren skal gjøre, fordi du selv mener det setter deg eller han/hun i ett dårlig lys, eller tar for mye tid fra familien? Min partner sier nemlig nei og at jeg ødelegger noe av kjærligheten mellom oss hvis jeg gjør det allikevel. Det jeg ønsker å gjøre er ikke noe drøyt altså, men innebærer at jeg stikker nakken min litt ut, men til gjengjeld tjener jeg penger på det. Ønsker ikke si hva det er, fordi det kanskje avslører meg. Jeg mener ting som å gå inn i politikken, være aktiv på sosiale medier, med i en sanggruppe som har endel konserter og øvelser, spille i en reklamefilm. Sånne type ting.. Anonymkode: 0e5fd...353
Morten1 Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja. Jeg lurer på når det er greit å si til sin partner at «nei det vil jeg ikke at du skal gjøre» av ting som ikke handler om familielivet? Har dere en grense for noen ting dere ikke vil at partneren skal gjøre, fordi du selv mener det setter deg eller han/hun i ett dårlig lys, eller tar for mye tid fra familien? Min partner sier nemlig nei og at jeg ødelegger noe av kjærligheten mellom oss hvis jeg gjør det allikevel. Det jeg ønsker å gjøre er ikke noe drøyt altså, men innebærer at jeg stikker nakken min litt ut, men til gjengjeld tjener jeg penger på det. Ønsker ikke si hva det er, fordi det kanskje avslører meg. Jeg mener ting som å gå inn i politikken, være aktiv på sosiale medier, med i en sanggruppe som har endel konserter og øvelser, spille i en reklamefilm. Sånne type ting.. Anonymkode: 0e5fd...353 Hvis du skal gå aktivt inn i politikk så kan jeg forstå at partner sier at han/hun ikke ønsker at du skal det. Hvis man leser rundt på nettet er det sjeldent å finne positive kommentarer om politikkere, samt det å være det er jo mer en livsstil. Om du er med i en sanggruppe/band er jo ikke like kritisk, men om det tar masse tid som går utover familien sånn at partner nærmest blir alene med barna så vil jeg si det er i grenseland. 6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Alle har jo lov til å si sin mening om partners ønsker og planer, enten det er hobby, jobb eller andre ting. Så er det jo viktig at man uansett ivaretar nok inntekt, følge opp barn og hus, og ivaretar kjærlighetslivet. Og møter venner iblant. Ulike par har ulike vaner på hva som er ca ok. Jeg hadde en eks som var fortvilt fordi jeg gjorde litt frivillig arbeid, og en annen eks syntes jeg brukte for mye tid på min syke mor. Mens kjæresten sier bare slå deg løs, når jeg både jobber mye og driver mye med trening og hobby. Han er aktiv selv også. Anonymkode: cebd4...685 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 Samboer ville dra til utlandet et par uker før termin i utdrikningslag og de gikk på strippeklubb, selv om jeg sa nei til begge deler😝 Sånn er han ellers også, ingen kan bestemme over han! Anonymkode: 32d19...c77
BobbySocks Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 Dersom du skal selge Forever Living eller hvalolje synes jeg det er lov å si nei, men politikk, jobb, hobbyer etc må være lov. 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samboer ville dra til utlandet et par uker før termin i utdrikningslag og de gikk på strippeklubb, selv om jeg sa nei til begge deler😝 Sånn er han ellers også, ingen kan bestemme over han! Anonymkode: 32d19...c77 Huff Anonymkode: 4ca3f...e74 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 Jeg synes i utgangspunktet ikke partner kan legge føringer for sånt? Med mindre det kommer til å påvirke ham og familien veldig da? Om du for eksempel skal starte blogg og utlevere både han og barna så kan jeg forstå det. Forsåvidt litt vanskelig å uttale seg når man ikke vet, men det må jo gå ei grense en plass for hva partner kan nekte en å gjøre. Anonymkode: 8c827...224 2
Sinsiew Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Samboer ville dra til utlandet et par uker før termin i utdrikningslag og de gikk på strippeklubb, selv om jeg sa nei til begge deler😝 Sånn er han ellers også, ingen kan bestemme over han! Anonymkode: 32d19...c77 Det hadde vært kroken på døra for meg.. Hver sin lyst. 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 Sinsiew skrev (28 minutter siden): Det hadde vært kroken på døra for meg.. Hver sin lyst. Synd den siden kom frem etter jeg ble gravid! Jeg har fått nok, men det er ikke enkelt å bare stikke når man har barn sammen😏 Anonymkode: 32d19...c77
Sinsiew Skrevet 18. januar 2022 #10 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synd den siden kom frem etter jeg ble gravid! Jeg har fått nok, men det er ikke enkelt å bare stikke når man har barn sammen😏 Anonymkode: 32d19...c77 Synd men sant 🥴
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #11 Skrevet 18. januar 2022 Tenker det er relevant om det involverer at partner og barn også blir "stukket frem" feks at man blir en såpass offentlig person av det at de blir det samme, eller at det gjelder feks mye deling på sosiale medier (bli "influencer"), da kan partner få lov å si noe om det og påvirke beslutning. Også hvis det å stikke seg frem feks er å selge nakenbilder, ha Onlyfans, bli stripper eller noe slikt som går under en form for utroskap nesten synes jeg partner skal få lov å ikke synes noen om. Samme om det er noe som er fysisk farlig, da mener jeg partner bør få bli hørt. Til sist må det være relevant om det går veldig ut over tid til familien sammen. Alle bør få ha noen fritidsaktiviteter da men er det snakk om noe som tar opp mange kvelder i uka så er ikke det noe man kan bestemme selv uten å være enig med partner. Ellers synes jeg ikke partner kan nekte en ting "bare fordi" og alle bør ha rom i et forhold til å få lov å dyrke noen egne interesser en ettermiddag/kveld eller to i uka gitt at den andre får anledning til det samme. Anonymkode: de169...dcf 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Synd den siden kom frem etter jeg ble gravid! Jeg har fått nok, men det er ikke enkelt å bare stikke når man har barn sammen😏 Anonymkode: 32d19...c77 Joda, det går veldig fint. Anonymkode: 8c827...224 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå