Sinsiew Skrevet 19. januar 2022 #21 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Seriøst i en krig så bekymrer dere, dere for bilen ? Anonymkode: 646dd...c89 I en krig vil bilen være et ypperlig fremkomstmiddel. Så ja, det er litt krise å bli stående uten bil i en krig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #22 Del Skrevet 19. januar 2022 Flott. Kjøpte min aller første firehjulstrekker på mandag, og den går på diesel. Har slitt for mye med min opprinnelige bil, som kun har forhjulstrekk. Beholder likevel den første bilen, det er en såkalt "sommerbil". Anonymkode: b5878...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #23 Del Skrevet 19. januar 2022 Synes det er helt topp. Alle må bidra i en evt. krise. Anonymkode: 12fd2...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trafikkdirigenten Skrevet 19. januar 2022 #24 Del Skrevet 19. januar 2022 Jeg hadde ikke stolt på at jeg fikk dekket skadene økonomisk, de ville garantert gitt en elendig erstatning. Bilen blir ikke bare brukt i forsvaret, der blir bilene brukt ekstremt hardt og det er ikke vanlige biler laget for, jeg ville ikke gitt fra meg min bil men må jeg så må jeg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #25 Del Skrevet 19. januar 2022 Kjøp en elbil hvis du ikke vil at rekvirerer bilen din. Anonymkode: d61d3...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #26 Del Skrevet 19. januar 2022 *Selv i forbindelse med øvelse, kan Forsvaret komme med anmodining om å få bruke bilen din* står det i avisa i dag. Glem det! Hvis jeg får det brevet i postkassa, så må jeg selge bilen. Ikke tale om at Forsvaret skal kunne ta bilen min! Anonymkode: d9e27...262 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #27 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Flott. Kjøpte min aller første firehjulstrekker på mandag, og den går på diesel. Har slitt for mye med min opprinnelige bil, som kun har forhjulstrekk. Beholder likevel den første bilen, det er en såkalt "sommerbil". Anonymkode: b5878...df6 Så ufattelig relevant. Anonymkode: beaac...2dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #28 Del Skrevet 19. januar 2022 Det er jo ikke bare bilen de kan ta, bygningsmasse betyr vel hus, leiligheter osv. Kan jo bli gøy det og gitt. «Nei, nå tar vi huset ditt og du sier selvfølgelig ja fordi det er for Norge!» 😐 Quote På sikt skal databasen utvides med flere typer ressurser, som for eksempel fartøy eller bygningsmasse og landområder. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så ufattelig relevant. Anonymkode: beaac...2dd Irrelevant du mener? Anonymkode: efeb9...357 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #29 Del Skrevet 19. januar 2022 Jeg anseer meg selv som ung (35) og blond når det gjelder bil innimellom, men selv jeg visste om dette. Fikk det forklart av bestemor en gang i tia da de sendte sånn brev til henne og jeg ikke kunne skjønne hva de skulle med hennes råtne gamle skoda! Anonymkode: 5b912...717 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #30 Del Skrevet 19. januar 2022 Når får vi eventuelt beskjed og hvilke biler er aktuelle? Kjører en godt vedlikeholdt Toyota land cruiser og bidrar gjerne 👍 Anonymkode: 308c0...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 19. januar 2022 #31 Del Skrevet 19. januar 2022 Tråden er slått sammen med tilsvarende emne. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyptvann Skrevet 20. januar 2022 #32 Del Skrevet 20. januar 2022 Det er ikke bare i krig kjøretøy rekvireres. Loven ble blant annet tatt i bruk når Heimevernet ble satt til å kontrollere grensene da covid herjet som verst og alle grenser var stengte. Forsvaret tømte først Avis for passende biler, deretter rekvirerte de private kjøretøy for å ha nok transportmidler til alle soldatene som skulle passe på alle grenseovergangene. Enten man liker det eller ei, så er man en del av Totalforsvaret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #33 Del Skrevet 20. januar 2022 3 hours ago, dyptvann said: Det er ikke bare i krig kjøretøy rekvireres. Loven ble blant annet tatt i bruk når Heimevernet ble satt til å kontrollere grensene da covid herjet som verst og alle grenser var stengte. Forsvaret tømte først Avis for passende biler, deretter rekvirerte de private kjøretøy for å ha nok transportmidler til alle soldatene som skulle passe på alle grenseovergangene. Enten man liker det eller ei, så er man en del av Totalforsvaret. Føler at når det gjelder andre lands militære så har de biler og bygninger nok. Anonymkode: 3e5f7...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #34 Del Skrevet 20. januar 2022 Sinsiew skrev (På 1/19/2022 den 11.20): I en krig vil bilen være et ypperlig fremkomstmiddel. Så ja, det er litt krise å bli stående uten bil i en krig. Hvis det blir krig vil det også bli stopp på, eller eventuelt kraftig rasjonering på, drivstoff for private husholdninger, så bilen vil nok ikke kunne brukes uansett. Anonymkode: 3d388...ac6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 20. januar 2022 #35 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvis det blir krig vil det også bli stopp på, eller eventuelt kraftig rasjonering på, drivstoff for private husholdninger, så bilen vil nok ikke kunne brukes uansett. Anonymkode: 3d388...ac6 Den vil kunne brukes noe, og den lille muligheten utgjør en stor forskjell for ganske mange mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #36 Del Skrevet 20. januar 2022 En ting er at bilen kan brukes av Forsvaret i forbindelse med krig, men at de faktisk kan ta den i forbindelse med øvelse er jo helt vilt, og totalt uaktuelt! Hvem skal dekke det økonomiske tapet? Anonymkode: ad3e4...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chagall Skrevet 20. januar 2022 #37 Del Skrevet 20. januar 2022 Sinsiew skrev (På 19.1.2022 den 11.20): I en krig vil bilen være et ypperlig fremkomstmiddel. Så ja, det er litt krise å bli stående uten bil i en krig. Hvor.... hvor tenker du at du skal du kjøre i tilfelle krig? Tror du at sivile får lage trafikkort på veiene dersom krig bryter ut? Det blir portforbud for alle og null drivstoff til sivile privatbiler. Er en god del gjøkunger som trenger å tenke gjennom hva krig betyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 20. januar 2022 #38 Del Skrevet 20. januar 2022 Chagall skrev (10 minutter siden): Hvor.... hvor tenker du at du skal du kjøre i tilfelle krig? Tror du at sivile får lage trafikkort på veiene dersom krig bryter ut? Det blir portforbud for alle og null drivstoff til sivile privatbiler. Er en god del gjøkunger som trenger å tenke gjennom hva krig betyr. Nei, å komme oss til bomberommet her hadde vært fint.. God på personangrep er du, men er visst en del annet du må øve på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chagall Skrevet 20. januar 2022 #39 Del Skrevet 20. januar 2022 (endret) Sinsiew skrev (5 minutter siden): Nei, å komme oss til bomberommet her hadde vært fint.. God på personangrep er du, men er visst en del annet du må øve på.. Bor du tett nok til å ha adgang til bomberom må du gå dit. Hvor tenker du parkere bilen f.eks,, når alle andre også kjører dit? Tenker du at skolens parkeringsplass er dimensjonert for det? Isåfall, tror du ikke at hundrevis av tettpakkede kjøretøy utgjør et attraktivt bombemål og virker mot sin hensikt når det blir storbrann rundt bygget bomberommene er i? Endret 20. januar 2022 av Chagall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå