Gå til innhold

Positiv hurtigtest over tiden, er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min tok en hurtigtest før skolen i dag pga smitte i klassen. Tok fra både hals og nese. Den var klart negativ etter 15-20 minutter. Jeg dro på jobb, men glemte testen på benken. Da jeg kom hjem fra jobb flere timer senere var den svakt positiv. Jeg vet jo at man skal regne den som ugyldig, men, er det vanlig at den blir positiv etter å ha gått over tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg så på pakken når samboer tok hjemmetest så sto det noe om at den kunne vise positivt hvis testen ble liggende men skal ikke si jeg er helt sikker. Vi kastet vår 10 min etter tiden som da fortsatt var negativ. 

• Liker 1
Skrevet

Har hørt at det har skjedd med noen andre også, og da testet de negativt på ny test etterpå. Du må bare avlese i det tidsrommet som står i bruksanvisningen, alt annet må sees på som ugyldig resultat. Akkurat hva som gjør at det kan bli en ny strek pga tiden vet jeg ikke, men det er jo en grunn til at de har gitt et tidsrom med start- og slutt-tid, og ikke bare en start-tid. 

Skrevet

Legen min sa i dag at tester veldig ofte blir falsk positive dersom de ligger lenge over tiden

• Opprett ny...