Gå til innhold

Reise til Sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som de har tatt bort testkravet. Hva gjør man om man ikke er godkjent koronaserfikat nå? Ble dårlig av første dose

Jeg tenkte jeg skulle ta hurtigtest før jeg reiser men er den gyldig nå?

Anonymkode: 32974...ae0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet noe om dette? Må man på volvat for å ta test der eller holder det med hjemmetest tatt hjemme? Kan man ta test i kommunen uten symptomer?

Skrevet

Men kan man teste seg i kommunen når man ikke har noen symptomer?

Skrevet
Korona skrev (1 time siden):

Men kan man teste seg i kommunen når man ikke har noen symptomer?

Ja

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble bare så bekymra og usikker her. Trenger man en skriftlig kontrakt?

Skrevet

Hvor kan jeg ringe for å spørre om dette? Siden dere ikke vet det her.❤️

Skrevet
Korona skrev (3 minutter siden):

Hvor kan jeg ringe for å spørre om dette? Siden dere ikke vet det her.❤️

Hva mener du med skriftlig kontrakt? Fra 21 januar har sverige droppet kravet om test, kun koronapass, som du finner på helsenorge

• Liker 1
Skrevet
Elhaym skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med skriftlig kontrakt? Fra 21 januar har sverige droppet kravet om test, kun koronapass, som du finner på helsenorge

Screenshot_20220122-120638.thumb.jpg.5efaafed23f6f3d58d596c193101fc11.jpg

Screenshot_20220122-120519.jpg

Gjest Keikolina
Skrevet

Måtte vise gyldig koronapass for svenska polisen i går, så ikke sikkert du slipper inn uten det. Blir jo bare sendt hjem igjen, så må du teste deg på norske sida.

Skrevet

Men kan jeg vise gyldig test fra testestasjonen i kommunen på mobilen? Uten noen papirer? 

Er ikke fullvaksinert så har ikke koronaserfikat. Ble dårlig på første dose

Skrevet
Korona skrev (3 minutter siden):

Men kan jeg vise gyldig test fra testestasjonen i kommunen på mobilen? Uten noen papirer? 

Er ikke fullvaksinert så har ikke koronaserfikat. Ble dårlig på første dose

Har du ikke gyldig koronapass, må du vise til negativ test og få bekreftelse på dette. Den kan ikke være eldre enn 72 timer når du viser den for svenske polisen. Test med bekreftelse får du på din lokale teststasjon i egen kommune, eller du kan betale private aktører. Selvtest hjemme går ikke å vise til. 

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brudd på opphavsrett og siteringer av slettede innlegg.

- Rhodiola, mod.

Skrevet (endret)
lehangolta skrev (På 22.1.2022 den 16.17):

Har du ikke gyldig koronapass, må du vise til negativ test og få bekreftelse på dette. Den kan ikke være eldre enn 72 timer når du viser den for svenske polisen. Test med bekreftelse får du på din lokale teststasjon i egen kommune, eller du kan betale private aktører. Selvtest hjemme går ikke å vise til. 

Tusen hjertelig takk. Holder det å vise testresultat som vises med mobilen min?

Jeg er bare redd for å gjøre noe feil.

Endret av Korona
Skrevet
Korona skrev (10 timer siden):

Tusen hjertelig takk. Holder det å vise testresultat som vises med mobilen min?

Jeg er bare redd for å gjøre noe feil.

Du må vise corona pass, det vil bli oppdatert og grønt når det legges inn gyldig negativ test på helsenorge, av teststasjonen :) 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Har det blitt noen forandringer nå? Må man ta koronatest 72 timer før man reiser til Sverige nå om man ikke har koronaserfikat?

Nå har det blitt mere lettelser så derfor jeg spør. Det åpnes opp.

• Liker 1
  • Opprett ny...