AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Vi har hatt 50/50 fra han var 5år. Nå vil han nesten ikke være her mer. Faren bor mye nærmere venner og skolen, og han har søsken i nærmere alder hos faren enn det han har her. I tillegg er det sikkert slitsomt med all «flyttingen» frem og tilbake. Det føles leit, men det er kanskje sånn i den alderen? Eller er veldig tidlig allerede ved 13år å skulle bare komme til mammaen sin enkelte helger? Anonymkode: f07c2...0eb
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Her er det motsatt. Og jeg tenker det må barnet få avgjøre selv. Jeg mener de må få komme og gå som de selv vil når de er blitt så gamle. Har ikke tro på at tvungen samvær er det beste for tenåringer og ungdommer. Anonymkode: 26b28...ebc 10
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Nei, det er ikke veldig tidlig, det er bare veldig normalt. Gi barnet lov til dette - selv om det føles hardt og sårt. Han vil takke deg senere - for å være en så raus og god mor, som legger tilrette for god ivaretakelse av venner, nettverk, familie, osv. Helt plutselig vil barnet være mer hos deg igjen ❤ Anonymkode: 6f91b...d5f 6
Brunello Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 Kjipt for den det går ut over, men ut fra det du skriver sier det seg jo selv at det blir slik. 3
Ulrikke Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 Det er akkurat i den alderen det er naturlig, det er både vår erfaring og det jeg hører fra folk rundt meg. Skjønner at det er sårt, men du gjør det helt rette med å ikke gi ham skyldfølelse for dette osv. Pass heller på å inviter ham med på kafe, en kjøretur, et eller annet han liker, innimellom når han ikke er hos deg. Så holder dere kontakten. Han gjør det jo ikke fordi han ikke er glad i mamma, men fordi hverdagen er mest praktisk ett sted, og da velger han det stedet hvor ting er enklest i det daglige. Mine stebarn ble også veldig lei flyttingen i den alderen. Jeg skjønner det godt, jeg hadde blitt smårar av å flytte sånn.... 5
Rosatoast Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 Hvorfor er det rart? Hvem har sagt at en 13-åring, eller annen alder forøvrig, har det best med å bo mest hos mamma? For her virker det jo som at barnet ditt faktisk har det best hos far. Og det må du respektere, hen er tenåring blitt og hvis hen vil bo normere skole, venner etc så skal hen få lov til det. Du sier at ungdommen trolig er lei av flytting, ja, hadde du bodd nærmere skole og venner, ville hen nok heller bodd videre med deg. Dumt å dra ungene vekk fra miljøet sitt. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, det er ikke veldig tidlig, det er bare veldig normalt. Gi barnet lov til dette - selv om det føles hardt og sårt. Han vil takke deg senere - for å være en så raus og god mor, som legger tilrette for god ivaretakelse av venner, nettverk, familie, osv. Helt plutselig vil barnet være mer hos deg igjen ❤ Anonymkode: 6f91b...d5f Takk for fint svar ❤️ Anonymkode: f07c2...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har hatt 50/50 fra han var 5år. Nå vil han nesten ikke være her mer. Faren bor mye nærmere venner og skolen, og han har søsken i nærmere alder hos faren enn det han har her. I tillegg er det sikkert slitsomt med all «flyttingen» frem og tilbake. Det føles leit, men det er kanskje sånn i den alderen? Eller er veldig tidlig allerede ved 13år å skulle bare komme til mammaen sin enkelte helger? Anonymkode: f07c2...0eb barnet er så stort at denne må han få bestemme selv, selvom jeg forstår det er sårt for deg Anonymkode: 9e18d...775 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 Hva om du flytter nærmere vennene? Anonymkode: 86402...95d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #10 Skrevet 18. januar 2022 Jeg bodde mest hos min far under oppveksten, og da jeg ble 13 ville jeg flytte til min mor og være mest der. Hun bodde nærmere sentrum, jeg fikk gå på en større skole og hadde vennene mine der. Kunne GÅ til fotball- og håndballtreninger. Mitt ønske veide selvsagt tungt. Det var ekstremt sårt for min far som har stilt opp fra ende til annen gjennom hele oppveksten (ikke at min mor ikke stilte opp, men min far gjorde det i betydelig større grad), og hadde jeg valgt igjen hadde jeg ikke gjort det. Jeg angrer selv i dag i voksen alder. Men 13-åringer ser det ikke på den måten. Jeg skjønner at flyttingen frem og tilbake kan være litt stress, men det er viktig at hun ikke føler anger i ettertid - og OM hun anger, er det viktig at du viser at du forsto henne den gang. Jeg endte for øvrig med å flytte tilbake til min far etter et par år. Anonymkode: 1fac0...ce4 2
VOX Skrevet 18. januar 2022 #12 Skrevet 18. januar 2022 Hva tenker far om dette ? Ganske vesentlig. Om det er på plass ville jeg latt han prøve det .
colargoal Skrevet 18. januar 2022 #13 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har hatt 50/50 fra han var 5år. Nå vil han nesten ikke være her mer. Faren bor mye nærmere venner og skolen, og han har søsken i nærmere alder hos faren enn det han har her. I tillegg er det sikkert slitsomt med all «flyttingen» frem og tilbake. Det føles leit, men det er kanskje sånn i den alderen? Eller er veldig tidlig allerede ved 13år å skulle bare komme til mammaen sin enkelte helger? Anonymkode: f07c2...0eb Siden han er 13 år skal hans ønske vektlegges sterkt så lenge far er en bra omsorgsperson. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå