AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Hei! Vi er i karantene med en 6 åring og han har egen tv på rommet og spiller en del på IPad og vi har også spilt spill og danset og herjet i stua hele dagen med han. jeg setter meg ned med en serie nå like før 18:00 som er 15+ og spør han pent om han kan gå på rommet og se på tv der eller leke med lekene sine og forklarer at dette er fordi det på TV-en er litt skummelt for barn. Barnet svarer at han ønsker å være med oss, men jeg mener at jeg har rett til å få litt voksentid når hele dagen går til at han skal ha det bra. Samboer blir oppgitt og sier at han ikke skal nekte barna sine å være i stua. Jeg gikk på rommet og er fortvilt. Jeg får aldri slappet av nesten, og endelig når jeg koser meg så blir det avsluttet like fort som det starta. jeg mener også at hvis barnet velger å sitte med oss i stua så blir det ikke mer tid på TV-en på rommet, men samboer sier at fordi han kjeder seg så er det greit. Skal jeg vente hver eneste dag til 19:30 med å få se noe jeg ønsker fordi barnet ikke kan få beskjed om å gå på rommet etter middagstid? Hva er reglene hos dere? Anonymkode: 5fdaa...ae0 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 18. januar 2022 Vi ser ikke på voksentv når barna er hjemme og våkne, med mindre det er en avgjørende sportsarrangement. Anonymkode: d39a2...561 164
Populært innlegg Blikkboks Skrevet 18. januar 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 18. januar 2022 (endret) Samme som over. Ser ikkje program som er uegna for barn før dei er lagt (siste kl. 21). 19.30 er ikkje så seint... Sjølv om eg kan forstå at det er irritterande er eg einig med sambuaren din om at ungen ikkje skal bli stengt ute frå stova. (Einig med deg ang skjermtid) Endret 18. januar 2022 av Blikkboks 65
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 18. januar 2022 Er dette tull? Jeg/vi så aldri på voksen-tv før barnas leggetid. Dette trodde jeg var en selvfølge. Jeg husker debatten i sin tid da tidspunktet for Dagsrevyen ble flyttet fra 19.30 til 19.00 - småbarnsforeldre raste fordi det ville bli midt i barnas leggetid. Ergo: utenkelig å se Dagsrevyen med våkne barn. Anonymkode: ce217...844 66
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 Stakkars gutt! Du kunne jo fint ha ventet i tja, to timer før du satte på noe som ikke passer for gutten! Anonymkode: 8cd95...2b1 49
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 Er dette ditt barn? Anonymkode: 9e11f...44b 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 Populært innlegg #7 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei! Vi er i karantene med en 6 åring og han har egen tv på rommet og spiller en del på IPad og vi har også spilt spill og danset og herjet i stua hele dagen med han. jeg setter meg ned med en serie nå like før 18:00 som er 15+ og spør han pent om han kan gå på rommet og se på tv der eller leke med lekene sine og forklarer at dette er fordi det på TV-en er litt skummelt for barn. Barnet svarer at han ønsker å være med oss, men jeg mener at jeg har rett til å få litt voksentid når hele dagen går til at han skal ha det bra. Samboer blir oppgitt og sier at han ikke skal nekte barna sine å være i stua. Jeg gikk på rommet og er fortvilt. Jeg får aldri slappet av nesten, og endelig når jeg koser meg så blir det avsluttet like fort som det starta. jeg mener også at hvis barnet velger å sitte med oss i stua så blir det ikke mer tid på TV-en på rommet, men samboer sier at fordi han kjeder seg så er det greit. Skal jeg vente hver eneste dag til 19:30 med å få se noe jeg ønsker fordi barnet ikke kan få beskjed om å gå på rommet etter middagstid? Hva er reglene hos dere? Anonymkode: 5fdaa...ae0 Nei, altså stuen er et fellesområde, barnet må få være der. Ikke barnevennlig tv kan ses på etter de har lagt seg 😅 Anonymkode: 95237...ef2 77
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 Populært innlegg #8 Skrevet 18. januar 2022 Du skal være forsiktig men å få barnet til å føle seg avvist. Det er en en veldig vond følelse. Anonymkode: 9d251...cc9 59
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stakkars gutt! Du kunne jo fint ha ventet i tja, to timer før du satte på noe som ikke passer for gutten! Anonymkode: 8cd95...2b1 Stakkar? Han får all oppmerksomhet dagen lang! Ofte fra klokka er 7. Han gjør ikke annet enn å se på skjerm og henge oppå oss. Han leker ikke med lekene sine engang.. ja stakkar han Anonymkode: 5fdaa...ae0 14
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #10 Skrevet 18. januar 2022 Stuen er fellesareale. Er du ikke i stand til å slappe av uten å se på noe ikke alle som deler stuen kan se, anbefaler jeg at du øver på å lese bok. Anonymkode: cba53...917 49
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #11 Skrevet 18. januar 2022 Her er det ikke aktuelt å forvise noen familiemedlemmer fra fellesarealer på den måten. Jeg og mannen venter til ungene er lagt med å se på våre serier. Alternativt tar vi med oss en tablet og ser på vårt soverom, dersom det virkelig ikke kan vente. Anonymkode: 2b91c...1eb 34
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Skrevet 18. januar 2022 Jeg er enig i at barn ikke nødvendigvis trenger å henge i stuen heeeele dagene. De kan godt bruke litt tid på rommet sitt. Men voksen tv bør du vente med til gutten er lagt seg! Anonymkode: a55f4...7cc 17
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #13 Skrevet 18. januar 2022 Hos oss er stue fri for alle, og vi ser ikke på programmer som ikke er barnevennlige før etter at ungene er lagt - dette er mer utfordrende nå som ungene er 10-12 år og ikke legger seg før 22-23-tiden i helgene. Kunne du ikke ha sett på serien din på telefon eller ipad på deres soverom hvis du trengte en pause? Anonymkode: 6cf1b...d1a 27
Populært innlegg skruf Skrevet 18. januar 2022 Populært innlegg #14 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stakkar? Han får all oppmerksomhet dagen lang! Ofte fra klokka er 7. Han gjør ikke annet enn å se på skjerm og henge oppå oss. Han leker ikke med lekene sine engang.. ja stakkar han Anonymkode: 5fdaa...ae0 Stemor? 51
Mooza Skrevet 18. januar 2022 #15 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stakkar? Han får all oppmerksomhet dagen lang! Ofte fra klokka er 7. Han gjør ikke annet enn å se på skjerm og henge oppå oss. Han leker ikke med lekene sine engang.. ja stakkar han Du høres ut som et barn selv.. Har faren vært på barnerov, eller hva er greia her? 35
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #16 Skrevet 18. januar 2022 Her er regelen at alle kan være i stua. Det vil si at hvis du ikke vil dele leken din med lillesøster må du gå på rommet og leke. Vil du høre på lydbok må du gå på rommet ditt hvis du ikke vil ha på hodetelefoner. Hvis vi voksne vil ha det helt stille må vi også gå ut av stua for å få helt fred, eller om man skal se voksen tv. Funker bra for oss, kanskje fordi det er likt for store og små? Anonymkode: 0cfda...a2e 26
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #17 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stakkar? Han får all oppmerksomhet dagen lang! Ofte fra klokka er 7. Han gjør ikke annet enn å se på skjerm og henge oppå oss. Han leker ikke med lekene sine engang.. ja stakkar han Anonymkode: 5fdaa...ae0 Joda, det er synd i han! Årsaken? Dere har ikke klart å gjøre ham selvstendig nok til å leke litt alene i løpet av dagen! Ha skjermpause, ta en luftepause og gå dere en tur, så lenge dere ikke er i isolasjon har dere jo lov til det! Ta han med på husarbeid og finn på ting som ikke har med skjerm å gjøre! Anonymkode: 8cd95...2b1 23
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #18 Skrevet 18. januar 2022 Barn kan fint være på rommet og finne på nor før leggetid. Hva skal de ellers med et rom? Ja, vi ser voksen ting selv når mine og samboers barn er her. Da får de heller bestemme om de får mareritt eller gå å leke et annet sted. Ender med at de syns det er kjedelig og går på rommet. Barn skal ikke tas hensyn til hele tiden. Verden snurrer ikke rundt alle barn her i verden. Jeg er vokst opp med nyheter fra jeg kan huske. Var nok mye der som ikke var bra, men jeg har ingen skader i dag. Jeg er også stemor, men reglene er like for mine barn også. Anonymkode: 145cb...4f9 19
DildoShwaggins Skrevet 18. januar 2022 #19 Skrevet 18. januar 2022 Kan ikke du sitte på rommet å se serie da? 45
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #20 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda, det er synd i han! Årsaken? Dere har ikke klart å gjøre ham selvstendig nok til å leke litt alene i løpet av dagen! Ha skjermpause, ta en luftepause og gå dere en tur, så lenge dere ikke er i isolasjon har dere jo lov til det! Ta han med på husarbeid og finn på ting som ikke har med skjerm å gjøre! Anonymkode: 8cd95...2b1 Dette. Du kan kjøpe en pad og se på serien din i senga di på ditt rom. Ellers er jeg vokst opp på 90-tallet, da var det ikke uvanlig at barn ble låst inn på rommet hvis foreldrene skulle pule. 😅 Man tar ikke skade av dét. Men man tar skade av at foreldrene ikke lærer deg å bli selvstendig. Anonymkode: ed9be...f09 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå