Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #1 Skrevet 19. oktober 2005 Hei, I mars så bestemte jeg og sambo å kaste p-pillene og prøve å få baby. Men ingenting har skjedd. Syklusene mine har vært opp og ned. Fikk første mens: 180305 deretter, 180405 220505 100705 120805 031005 Som dere ser så er det veldig forskjell på syklusene. Denne mnden har jeg prøvd meg med EL tester. Foreløpig ingen EL. Kan det være at jeg ikke har EL i det hele tatt? Før jeg begynte med pillene så kom mensen til samme tid hver mnd. Burde jeg kontakte lege eller? Er 22 år
Angelfairy Skrevet 19. oktober 2005 #2 Skrevet 19. oktober 2005 jeg brukte piller og sprøyte en gang i tiden, og grunnen til ingen EL kan være pga pillene... og det kan ta litt tid før kroppen venner seg til å ikke få de pillene igjen... men tror ikke du har noe å bekymre deg over for... og dra til lege... det tror jeg ikke... klem Cruella Lykke til
Malama Skrevet 19. oktober 2005 #3 Skrevet 19. oktober 2005 Jeg sluttet også med p-pillene i mars, og det er først denne måneden jeg hadde min første eggløsning (mulig jeg hadde en forrige syklus, men den varte bare 20 dager, så jeg er usikker på den) Det er helt vanlig med varierende syklus etter p-pilleslutt (8. mars, 10. april, 12. mai, 29. juli, 18. august og 17. oktober for min del...) og det sis at 3-6 måneder er helt vanlig. Så det kan godt være at du ikke har EL, men det kan jo vær at den er "rett rundt hjørnet" eller noe også for den del (min eggløsning i denne siste syklusen kom på dag 46....)
Angelfairy Skrevet 19. oktober 2005 #4 Skrevet 19. oktober 2005 det kan tydeligvis gå enda lenger tid... sluttet med spøyten da jeg var 17, nå er jeg 22, og sluttet på pillen for 2 år siden.. ganske akkuratt.. og enda er ikke syklusen min normal.. varierer fra 13- 30 dagers mellomrom... det er irriterende.... skal ha mensen i dag.. tror jeg.. får jeg den i dag er det 28 dager siden sist.... men håper jo på at den ikke kommer da.. hehe... klemmer fra Cruella
Malama Skrevet 19. oktober 2005 #5 Skrevet 19. oktober 2005 Ja, 3-6 måneder er normal, men opp til et år kan det ta (tar det mer tid enn det er det på tide å kontakte legen) Slik jeg har lest meg til. Ustabil er jeg fortsatt, men jeg håper det bedrer seg...
Malama Skrevet 19. oktober 2005 #6 Skrevet 19. oktober 2005 Og jeg er enig, det er kjempeirriterende med sånne varierende lengder. JEg hadde en syklus på 78 dager... gikk jo og forventa mens hver dag i nesten to måneder jo.... Så neste syklus. 20 dager. MEGET uforberedt på den kan du si... Så neste igjen da... hva skulle jeg da forvente? For sikerhets skyld var jeg forberedt fra dag 20 sånn ca... det tok 60....
Cr@sh Skrevet 20. oktober 2005 #7 Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har også veldig varierende syklus. Denne mnd hadde jeg en syklus på rundt 40 dager. Forrige syklus var 28 dg.... Blir litt rar av det... enig med deg i det... Hvis det plager deg, så kan det jo være lurt å ta det opp med legen din... Men jeg tror nok du har EL, det varierer kanskje bare når den kommer...
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #8 Skrevet 24. oktober 2005 Dette er da meg med hovedinnlegget. I dag har jeg testet positivt på EL test. Så ifølge testen så har jeg EL innen 24-48 timer. Så kanskje det er håp for meg denne mnden. Men når jeg nå har testet positivt, vil det si at mensen kommer om ca 12-16 dager?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå