Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper en del rødvin, men synes rimeligere vinn fra Australia, Chile, Italia osv er god. Men noen venner sverger til Fransk vin. Hva synes dere, er høy pris lik best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis. 

Ofte er det likevel slik at pris og kvalitet henger sammen. 

Anonymkode: 31575...21c

Skrevet

Ok, men vil du smake forskjell på italiensk vin til 159kr og Fransk vin til 400?

Skrevet
Luke skrev (8 minutter siden):

Ok, men vil du smake forskjell på italiensk vin til 159kr og Fransk vin til 400?

Jeg er ikke verdens beste vinkjenner. Fransk vin til 400 trenger ikke være spesielt god heller, franske viner er av og til vanskelige. :fnise: 

Men jeg smaker forskjell på en treliter fra Italia til 400 og en flaske fra Frankrike til 2500. 

Skrevet

Vin er i mange tilfeller lite mer enn snobberi, ja. Jeg betviler ikke at det er visse forskjeller, men prisene er jo ikke på samme planet som smaken når det kommer til dyre dråper.

Anonymkode: b25a9...630

Skrevet

Med franske viner må man gjerne mer opp i pris, da.. 

Skrevet

Rimeligere viner kan være gode. Dyrere viner kan være dårlige. Men mange viner du gir litt ekstra for gir en helt annen kompleksitet og smaksopplevelse enn rimelige viner, særlig med mat. Du må bare vite hva du kjøper. 

Og det å kalle noe snobberi ene og alene på grunn av pris er ekstremt sneversynt. 

Anonymkode: d335b...e5d

• Liker 4
Skrevet

Vin er ikke enkelt. Mange i Norge liker litt sødme i vinen, og da er ofte den billige best. 
Selv er jeg interessert i vin, og drikker mye forskjellig. En vin til kr 400,- må nødvendig vis ikke være bedre enn en til 200,-. Spesielt fransk vin er overpriset. Men sjansen for å få en skikkelig god vin er større om man legger i litt penger. Men det er jo også begrenset hvor mye bedre vinen blir etter hvert som fu betaler mer og mer. For en del av den dyreste vinen betaler man mye for merkevaren.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...