Gå til innhold

Middag til date, reinsdyrkjøtt og potetmos? Funker det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha hjemmedate til lørdag. Vurderer å lage reinsdyr entrecôte med potetmos, pastinakk pure, pastinakk, aspargesbønner og kanskje gulerot? Nøttesmør ?

Utgangspunkt i denne her: https://www.matprat.no/oppskrifter/kos/r/reinsdyrbiff-med-nottesmor/

Også lurer jeg på å ha potetmos i tillegg. Kanskje gulrot. Men lurer på om det blir veldig feil sammen?

Evt en god vin å anbefale?

Anonymkode: 511d9...116

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er vel greit hvis han liker reinsdyrkjøtt, noe ikke alle gjør. 

Anonymkode: cd6e4...575

• Liker 2
Skrevet

Det passer da ypperlig. Vi hadde indrefilet av rein på søndag, med potetmos til. Hadde fløtesaus og grønnsaker til. 

Anonymkode: 6c295...877

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville ikke hatt både pastinakkpuré og potetmos, det blir litt for likt både i utseende og konsistens, eller høres det veldig godt ut.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo en risiko uansett hva man serverer...

• Liker 18
Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Det er jo en risiko uansett hva man serverer...

Noen retter er safere enn andre.

• Liker 3
Skrevet

Pass på at daten faktisk liker det du serverer, dette er litt for spesielt interesserte. Jeg hadde smilt, og tvunget i meg litt mat, men det er virkelig ikke noe for mine smaksløker.

Anonymkode: 2e9df...d2d

• Liker 4
Skrevet

Enig i at pastinakkpure og potetmos blir litt uheldig. Generelt synes jeg ikke man trenger så mye tilbehør. En til to grønnsaker, potet/grønnsakspure og evt en saus. Synes ikke du burde ha både pastinakk og pastinakkpure. Gulrøtter hadde jeg droppet, hvis du ikke ønsker å glasere dem eller gjøre noe annet spennende. Middager med et utall tilbehør blir fort usammenhengende og sprikende. 

Anonymkode: 9cca5...6bf

• Liker 5
Skrevet

Reinsdyrkjøtt er jo en delikatesse. Synes du må høre om daten liker det før du lager så god mat. Er jo ikke sikkert han liker det. Men de fleste normale mennesker liker reinsdyrkjøtt, det er jo så godt. 

Anonymkode: ae92a...b50

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen retter er safere enn andre.

Pass på at daten faktisk liker det du serverer, dette er litt for spesielt interesserte. Jeg hadde smilt, og tvunget i meg litt mat, men det er virkelig ikke noe for mine smaksløker.

Hvordan kan reinsdyrbiff, potetmos og noen grønnsaker være for spesielt interesserte? Det klarer jeg ikke med min beste vilje å forstå. 

Kan noen av dere forklare meg hva dere reagerer på? 

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Reinsdyrkjøtt er jo en delikatesse. Synes du må høre om daten liker det før du lager så god mat. Er jo ikke sikkert han liker det. Men de fleste normale mennesker liker reinsdyrkjøtt, det er jo så godt. 

Hjemmelaget potetmost og en god viltsaus er bra tilbehør. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan reinsdyrbiff, potetmos og noen grønnsaker være for spesielt interesserte? Det klarer jeg ikke med min beste vilje å forstå. 

Helt enig, det er jo fabelaktig mat med god og klar smak uten noe særlig konsistens eller lukt som kan være vanskelig. Jeg hadde vært kjempeglad om jeg fikk servert biff av rein med potetmos.

• Liker 6
Skrevet

Smaken av viltkjøtt er det mange som ikke er så glad i. Selvom reinsdyr ikke er det «verste»

Anonymkode: 9ac8e...7c9

• Liker 2
Skrevet

Smaken av viltkjøtt er det mange som ikke er så glad i. Selvom reinsdyr ikke er det «verste»

Anonymkode: 9ac8e...7c9

Rein er jo magert kjøtt uten særlig viltsmak, om noe. 

• Liker 5
Skrevet

Er ikke alle som liker viltkjøtt. Jeg liker ikke pastinakk. Synes nøtter er veldig bittert, dog har ikke smakt nøttesmør før.

Potetmos er supert. Men gi meg heller ovnsbakt laks til det, og noen dampede gulrøtter og brokkoli. Litt mer normalt for mannen i gata.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette er normal voksenmat. Dumpegrunn om daten ikke spiser reinsdyr og drikker rødvin.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg synes det virker nydelig, men spør først?

Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Dette er normal voksenmat. Dumpegrunn om daten ikke spiser reinsdyr og drikker rødvin.

Hvis han spiser alt annet enn reinsdyr og er et fantastisk menneske så skal han uansett dumpes?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Synes nøtter er veldig bittert, dog har ikke smakt nøttesmør før.

Nøttesmør inneholder ikke nøtter. Jesus.

Anonymkode: aaa96...f13

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det funker om personen liker det, alle er ikke glad i viltsmaken. 

Skrevet

Hvis han spiser alt annet enn reinsdyr og er et fantastisk menneske så skal han uansett dumpes?

Ja. Voksne mennesker spiser voksen mat.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...