AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 En kollega har et dårlig språk og får med seg halvparten av alle samtaler. Hun går tydeligvis til sjefen med det hun hører, men utelater ofte den viktigste delen. F eks hun overhørte en samtale med meg og ei annen. Jeg sa at om dette fortsetter så blir vi sykemeldte alle mann. Å stå på i et så aktivt yrke 10t hver dag pluss lørdagen tar virkelig på kroppen min. Jeg håper virkelig dette bare er en periode for nå verker det overalt. Det vedkommende fikk med seg eller valgte å ta videre var at jeg kom til å sykemelde meg og at jeg trengte mer fri. Det sjefen gjør da er å ikke sette meg opp i det hele tatt, noe som er i strid med min kontrakt. Det ryktet gikk langt og tok lang tid å ordne opp i. Likevel har sjefen gått i hat mot meg fra det. Vi får inn ny vikar på jobb og vikaren jobber da med hun som ordner ryktene. Hun trivdes ikke i jobben pga hardt arbeid og stress så hun slutter etter kort tid. Da kommer det frem at jeg fikk skylden for det. Vikaren forteller selv at hun hadde hørt om firmaet på forhånd, men tenkte å gi det en sjanse. Sjefen hadde spurt om det var jeg som hadde snakket stygt om de. Jeg og vikar har nesten ikke pratet sammen, så det stemmer ikke. Den som ofte sladrer kommer alltid til meg med ting hun er misfornøyd med. Hver eneste gang hun prater med meg så er det siste nytt av negativ sort. Jeg rekker bare å si jaha, huff, ånei. Jeg får i blant en telefon av henne om at en kollega gjorde dårlig arbeid eller utførte ikke arbeidet riktig i helgen. Så får jeg beskjed om å spørre om hvor ditt er eller om datt er gjort. Kollegaen min svarer at hun gjorde alt hun skulle slik hun alltid gjør. Kollega i telefonen er tydelig irritert for at hun må gjøre dobbelt arbeid mener hun. Hver gang andre enn meg jobber helg så klager hun om de til meg. Så jeg antar at når jeg jobber helg så ringer hun de andre om meg også. Hvordan hå dere slikt? Det skaper stor splid alle veier. Anonymkode: f0006...eb2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Begynn å ta opp samtaler og så spiller du de for sjefen når du får mange nok bevis på ar det er denne personen som er giftig. Allier deg med de andre, flere må vel reagere? Anonymkode: dc3de...535 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Begynn å ta opp samtaler og så spiller du de for sjefen når du får mange nok bevis på ar det er denne personen som er giftig. Allier deg med de andre, flere må vel reagere? Anonymkode: dc3de...535 Det er så mange nye den siste tiden, ny sjef og alt. Så det er ikke sikkert at de er obs på akkurat dette. Jeg vet at tidligere sjefer og ansatte har reagert kraftig og hatt et oppgjør. Anonymkode: f0006...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå