AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Jeg er 25 år, har en bachelor i musikkproduksjon/låtskriving og alle mine interesser er kreative: sy klær, skrive musikk, synge, produsere musikk og podcast, tegne...). Mitt store problem er at nesten alt jeg elsker å gjøre ville blitt en freelance-jobb om jeg skulle leve av det. Og jeg vet at jeg ikke klarer eller orke å søke etter nye småjobb hver dag resten av livet og hele tiden lete etter det som skal bli månedens inntekter slik at jeg kan betale leia denne gangen også. Som låtskriver jobber man jo utallige timer og døgn uten å få en eneste krone, og OM du får en kjempestor hit, da kanskje du kan tjene slik at du kan leve greit. Litt tilfeldig har jeg fått en jobb innen E-handel og jobber mye med kampanjer og litt markedsføring. Jeg er takknemlig for at jeg har fått en jobb i begynnelsen av pandemien, og kollegene er kjempehyggelige og jeg har en trygg inntekt. MEN jeg kjeder meg helt utrolig. Det er så meningsløst for meg og jeg prokrastinerer helt ekstremt og tenker på alt mulig annet som hva jeg skal lage til middag eller planlegger klærne jeg skal sy og albumet jeg skal gi ut, mens jeg jobber. Jeg føler det er tragisk å kaste bort 40 timer i uka på noe som er så utrolig uinteressant for meg. Men fakta er jo at jeg trenger penger for å leve. Og nå sitter jeg her da, 25 år gammel og har ikke peiling på hva jeg skal bli. Jeg mistenker at det finnes noen faste kreative stillinger der ute som kanskje skulle passet meg godt, men som jeg ikke en gang vet at finnes! Kunne tenkt meg å jobbe innen TV (bak kamera) eller Radio, men har ikke peiling på hva man kan bli. Noen som kanskje har vært i samme situasjon og har tips? Anonymkode: aef5f...ac7
AliceNextDoor Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Jeg var nok ikke klar over hva jeg ville jobbe med før jeg var omtrent samme alder som deg, kanskje litt yngre. Da var jeg til gjengjeld veldig klar over det fordi min egen livssituasjon var helt uholdbar og jeg ville bruke erfaringen til et behov om å hjelpe andre. De beste menneskene jeg kjenner er kanskje ikke klar over hva de egentlig vil bli selv om de er både 30 og 40 år gamle. Vi er i konstant utviling, får nye impulser og nye erfaringer. Noen her har kanskje tipset til deg, poenget mitt er at du må ikke bli fortvilt når du kjenner på at du ikke vet hva du skal bli. Ønsker deg lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå