Gå til innhold

4 SA, har du opplevd mange spontanaborter og ble du gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble gravid etter 2 SA på rad. Aner ikke om det spilte inn,men jeg gjorde magemassasje for fertilitet på meg selv og fikk i meg en grapefrukt hver morgen. Håper det ordner seg❤

Anonymkode: a0ca7...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble gravid etter 2 SA på rad. Aner ikke om det spilte inn,men jeg gjorde magemassasje for fertilitet på meg selv og fikk i meg en grapefrukt hver morgen. Håper det ordner seg❤

NB: massasjen skal gjøres før du prøver ikke i venteperiode ig ved graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnOnym125637 skrev (På 20.1.2022 den 8.52):

Takk for at du deler

Fikk du noen oppfølging da du hadde SA, medisiner / GU? 
❤️

Nei, ingen medisinsk oppfølging (var ikke innom lege), hadde planer om å dra til legen om ikke det satt fjerde gangen. Men da gikk det. 

Nummer tre, som kom svært tett på nummer to (forventet flere SA igjen) satt på første pp. 

Anonymkode: fda81...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips mot sa er å ta høydose vitamin E fordi det tynner blodet. Jeg hadde flere sa og hos meg klaffet det slik. Sjekk også kolesterol verdiene, for mye fett i blodårene gjør at blodgjennomstrømningen er dårligere og da er det også lettere å miste.

Anonymkode: d8ccb...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Et tips mot sa er å ta høydose vitamin E fordi det tynner blodet. Jeg hadde flere sa og hos meg klaffet det slik. Sjekk også kolesterol verdiene, for mye fett i blodårene gjør at blodgjennomstrømningen er dårligere og da er det også lettere å miste.

Anonymkode: d8ccb...ee8

Tusen takk for tips! Har faktisk ikke hørt om det før 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gravid 10 ganger: 1 kjemisk, 4 SA, barn 1, 1 SA, 1MA, 1 kjemisk, barn 2 (ivf). Vi prøvde i 2 år før barn nr 1 kom, og så er det 4 år mellom dem.

Tre av graviditetene fikk jeg progesteron, og det var de eneste graviditetene der jeg kom lenger enn uke 7 (med barna og MAen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tufsla skrev (På 22.1.2022 den 20.39):

Jeg har hatt seks spontanaborter mellom uke 6-12. Nå er jeg gravid igjen, men er livredd for å miste igjen. Kjenner ingen glede selv om det er det jeg ønsker meg mest... Det ble eggdonasjon i Danmark. Håper dette går hele veien!

Fått endel medisiner de siste gangene: albyl-e, prednisolon, crinone, d-vitamin, østrogen.

Det som er nytt denne gangen er en eksperimentell medisin som egentlig er for diabetes, Januvia. Den kan hjelpe oss med mange aborter pga. overaktive celler i livmor. Fikk den av en gynokolog i Tønsberg som hadde lest seg opp på den undersøkelsen. Og fikk scratching denne gangen!

Krysser fingrene for dere andre som er i tråden. Det er virkelig tøft å stå i dette!

Takk for at du deler. Det er så hardt, kjenner meg igjen i å ikke føle så mye glede, blir en slags helgardering. Jeg håper det vil gå rette veien for dere nå. 🌱Høres ut som du har en veldig fin lege som setter seg inn i situasjonen Har du tatt noen tester for å sjekke om du har overaktive celler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnOnym125637 skrev (13 timer siden):

Takk for at du deler. Det er så hardt, kjenner meg igjen i å ikke føle så mye glede, blir en slags helgardering. Jeg håper det vil gå rette veien for dere nå. 🌱Høres ut som du har en veldig fin lege som setter seg inn i situasjonen Har du tatt noen tester for å sjekke om du har overaktive celler? 

Hei

Ja, det har du nok rett i. Blir helgardering for å beskytte seg selv. Nei, jeg har ikke fått påvist det. Som så mye annet med medisiner for gjentatte spontanaborter så er vel legene litt "prøv og feil". Vi har jo ikke noe eget behandlingssenter i Norge for oss med habituell abort. Og som sagt så er jo dette veldig på prøvestadiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...