Gå til innhold

Barn, symptomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Dere som har barn som har /har hatt korona...   hva var de første symptomer barnet fikk, og hvor lenge etterpå ble testen positiv? 

Spør fordi jeg har hørt at barns symptomer er annerledes enn voksne. Magevondt og oppkast er ikke uvanlig,  og det kan gå flere dager etter symptomutbrudd før testen er pos.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magevondt og oppkast var de første symptomene på min 4 åring. Fikk pos hurtigtest dagen etter. 

• Liker 1
Skrevet
Issey skrev (30 minutter siden):

Magevondt og oppkast var de første symptomene på min 4 åring. Fikk pos hurtigtest dagen etter. 

Vår 9 åring måtte hentes på skolen midt på dagen på mandag(i går). Neg hurtigtest her hjemme. Klagde på magen, temp på 38.1....kastet opp 1 gang i 17-tiden. Tatt pcr test I dag, ingen flere symptomer så langt, magevondt og feber ble borte i går...

Skrevet

Oppkast og magevondt er vanlige symptomer hos de minste barna, og snørr, halsvondt og hodepine hos de litt større barna. Tester kan slå ut med en gang eller på dag 3 eller 5, det er litt hipp som happ og avhenger av flere faktorer.

Skrevet
Blekkulfina skrev (19 minutter siden):

Oppkast og magevondt er vanlige symptomer hos de minste barna, og snørr, halsvondt og hodepine hos de litt større barna. Tester kan slå ut med en gang eller på dag 3 eller 5, det er litt hipp som happ og avhenger av flere faktorer.

Hmmm dag 3 eller 5, da er noknpcr testen tatt for tidlig,  den ble tatt i dag pp dag 2.....

Gjest Hottentått
Skrevet

5 åringen hadde en dag med feber. 1 åringen hadde ingen symptomer overhode. 

Skrevet

Hodeverk samme dag som pos. test hos 6 åringen, sår hals hos 8 åringen. Ellers ingen symptomer.

Skrevet

Min på 13 som fikk positiv selv test i går og bekreftet via pcr test i dag har absolutt ingen symptomer. Ble kun oppdaget fordi de skal teste før de kommer på skolen mandag og fredag. Var godt nok en veldig svak strek, men korona likevel.

Skrevet

9-åringen hadde tørrhoste. 12-åringen hadde ingen symptomer da han testet positivt, men dagen etter fulgte 2 dager med 40 i feber.
4-åringen hadde null symptomer hele forløpet. Hadde aldri visst hun hadde covid hadde vi ikke testet henne pga smitte i huset. 

Skrevet

Min treåring hadde ingen symptomer. Tok test fordi det var utbrudd i barnehagen. Hadde aldri tenkt på å teste henne ellers. 

Skrevet
Mozart73 skrev (1 time siden):

Hmmm dag 3 eller 5, da er noknpcr testen tatt for tidlig,  den ble tatt i dag pp dag 2.....

Ble den tatt på dag 2 med symptomer blir den nok mest sannsynlig positiv, men hvis den er tatt 2 dager etter nærkontakt er det mer usikkert. Mine barn fikk positiv PCR dagen før de ble syke, så det er altså litt tilfeldig det hele.

Skrevet

Null symptomer! 10 år.

Skrevet
Blekkulfina skrev (8 timer siden):

Ble den tatt på dag 2 med symptomer blir den nok mest sannsynlig positiv, men hvis den er tatt 2 dager etter nærkontakt er det mer usikkert. Mine barn fikk positiv PCR dagen før de ble syke, så det er altså litt tilfeldig det hele.

Symptomer dukket opp dagen før, men var borte dagen pcr ble tatt.   Neg hurtigtest på symptomdagen

Skrevet

Her var det vondt i hodet, feberfølelse og sår hals. Fikk negativ hurtigtest første kveld, men positiv morgenen etter. 

Skrevet

Da hun hadde delta hadde hun ingen symptomer gjennom sykdomsforløpet. Fant ut at hun hadde korona fordi hun var i et testløp. 

Med omikron startet det med heshet. Etter hvert fikk hun vondt i hals og bryst og smertefull hoste. Klaget over magesmerter. Det verste var likevel kroppsverken. Hun trengte hjelp til å kle på seg, komme seg opp og ut av sofaen. Hun klarte ikke løfte armene. Det hele varte i 3 dager, så det gikk fort over. Kun hoste som henger igjen nå.

Skrevet

Barn 1: ingen symptomer 

Barn 2: slapp, varm, hodepine

• Opprett ny...