AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Noen som har gjort dette? Har oppdaget at det er en del mugg her bla i vinduene, så her går det ikke an å bo. Er også overpriset og alt vi fyrer i peisen går opp i røyk uten å varme stuen. I tillegg er det noe galt med spjeldet husvert ikke gidder å fikse, den gir plutselig etter så det har blitt helt røykfullt her noen ganger. Har funnet en fin plass til god pris som er ledig fra 1.2, min termin er 2.2. Vi har jo 3 måneder på å komme oss ut herfra så trenger ikke flytte alt på en gang. Får bærehjelp også. Ca 10 min kjøring unna her. På en måte vil jeg bare komme meg ut herfra fortest mulig, men det å flytte midt oppi fødsel er ikke noe jeg har erfaring med, så jeg vet ikke hva vi skal gjøre. Noen som har gjort det samme? Anonymkode: a3552...f6b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Flyttet tre uker før termin med førstemann. Gikk helt greit, men ville ikke gjort det igjen. Ble veldig sliten og var mye vi ikke fikk fikset før barnet kom. Hadde ikke klart å flytte med nyfødt. Anonymkode: 366bf...d86
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Kommer an på hvor mye hjelp dere får, og hva mannen er innstilt på å klare alene. Du kommer ikke til å kunne bære, og kan i verste fall kun brukes til enkel utpakking på nytt sted. Ikke nedvask, bæring etc. Anonymkode: 9adec...f72
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Flyttet tre uker før termin med førstemann. Gikk helt greit, men ville ikke gjort det igjen. Ble veldig sliten og var mye vi ikke fikk fikset før barnet kom. Hadde ikke klart å flytte med nyfødt. Anonymkode: 366bf...d86 Takk for svar. En ca 3mnd gammel "ny"født da, like slitsomt? Forrige fødsel gikk veldig greit til tross for stort barn og mye sting, var ute og trillet lange turer daglig den første uken, kjørte flere turer fram og tilbake stavanger/krs pga dødsfall i familien flere dager i uka de første to månedene. Ser for meg dette kanskje ikke blir like slitsomt som sist barseltid? Vil virkelig komme oss bort herfra nå. Forrige uke skulle husvert hente noe i hagen vår med tilhenger rundt huset og holdt på utover kvelden. Da vi skulle på butikken, var han 2 m fra å kjøre fort rundt hushjørnet i hagen, der eldste barnet var på vei ut til bilen og ante fred og ingen fare. Det kunne virkelig gått galt, jeg blir helt stresset av å bo her pga alt det andre i tillegg. Anonymkode: a3552...f6b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kommer an på hvor mye hjelp dere får, og hva mannen er innstilt på å klare alene. Du kommer ikke til å kunne bære, og kan i verste fall kun brukes til enkel utpakking på nytt sted. Ikke nedvask, bæring etc. Anonymkode: 9adec...f72 Jeg kan jo kjøre, mannen min får mye hjelp fra sin familie her. Hvis jeg forhåpentligvis er i like god form som forrige fødsel. Anonymkode: a3552...f6b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 Dette blir anekdotisk, men de to av mine venninner som flyttet rundt termin endte med å komme på fødeavdelingen før de i det hele tatt hadde rukket å sove en hel natt i sitt nye hjem. Anonymkode: cc01a...a45
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 Jeg flytter rundt terminen. Jeg var ikke med på selve flyttingen. Svigerfamilien og venner tok seg av det samt nedvask. Anonymkode: f7488...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette blir anekdotisk, men de to av mine venninner som flyttet rundt termin endte med å komme på fødeavdelingen før de i det hele tatt hadde rukket å sove en hel natt i sitt nye hjem. Anonymkode: cc01a...a45 Ja det er det jeg og er litt stresset for, men det løser vi jo ved å bare bli her til babyen kommer også begynne å flytte litt og litt, og gjøre ting klare i bananesker o.l. mens vi venter på babyen... i så fall. Anonymkode: a3552...f6b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar. En ca 3mnd gammel "ny"født da, like slitsomt? Forrige fødsel gikk veldig greit til tross for stort barn og mye sting, var ute og trillet lange turer daglig den første uken, kjørte flere turer fram og tilbake stavanger/krs pga dødsfall i familien flere dager i uka de første to månedene. Ser for meg dette kanskje ikke blir like slitsomt som sist barseltid? Vil virkelig komme oss bort herfra nå. Forrige uke skulle husvert hente noe i hagen vår med tilhenger rundt huset og holdt på utover kvelden. Da vi skulle på butikken, var han 2 m fra å kjøre fort rundt hushjørnet i hagen, der eldste barnet var på vei ut til bilen og ante fred og ingen fare. Det kunne virkelig gått galt, jeg blir helt stresset av å bo her pga alt det andre i tillegg. Anonymkode: a3552...f6b Tre måneder tenker jeg bør gå helt fint hvis mannen din er forberedt på å ta seg av mesteparten av flyttingen (hvis du skal amme) og du orker å ta begge barna en ukes tid. Anonymkode: 366bf...d86
Ariande Skrevet 18. januar 2022 #10 Skrevet 18. januar 2022 Overtok leilighet 1.11. , vesla kom 29.11! Det gikk helt fint 😊👍 lykke til!
Lilletrille79 Skrevet 18. januar 2022 #11 Skrevet 18. januar 2022 Vi skulle flytte to uker før termin😀vår datter kom to uker før termin😂🙈så da lå jeg på sykehus da de andre flyttet og ordnet. Heldigvis fikk vi hjelp. Det skulle vi uansett få, men det ble litt hektisk😅
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #12 Skrevet 21. januar 2022 Vi skal flytte rett rundt termin, så interessant å høre andres mening. Til nå er samboer opptatt at vi holder "planen" vi la før graviditeten, med å legge bolig ut for salg ca 1mnd før termin, men jeg tenker at jeg muligens må realitetsorientere han etterhvert! Han er mer opptatt av om vi flytter før salg så trenger vi ikke å ha alt babyutstyr som må ryddes vekk ved visning etc. Anonymkode: ede54...1c1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #13 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 16.19): Kommer an på hvor mye hjelp dere får, og hva mannen er innstilt på å klare alene. Du kommer ikke til å kunne bære, og kan i verste fall kun brukes til enkel utpakking på nytt sted. Ikke nedvask, bæring etc. Anonymkode: 9adec...f72 Hvorfor kan man ikke ta utvasken som gravid?🤔 Anonymkode: f9b7d...a7c 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #14 Skrevet 21. januar 2022 Flytt før barnet kommer. Mugg er veldig skadelig og hvertfall for en nyfødt. Mannen får ta utvask eller lei noen hvis han ikke gidder og du ikke orker. Anonymkode: b9f28...925 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå