AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Har et barn/ tenåring som har sliter med «ettervirkninger» på mobbing. Ble mobbet i ca 4 uker før skolen tok tak. han føler seg usikker og får vondt i magen på skolen. saken er: det er flere instanser inni bildet. Helsesøster mener dette er svært viktig, da alle ulike instanser kan bidra på sin måte. problemet er at jo flere som er inne jo mer rot blir det. De sier, tolker og oppfatter ting svært ulikt og ei fjær blir fort til ti høns. Det blir skrevet rapporter som at vårt barn er voldelig. Vi fikk sjokk og tok kontakt med helsesøster og spurte hva hun mener med det hun har skrevet. Konklusjonen var at hun hadde skrevet feil og skulle rette opp i det. Hun hadde skrevet feil sa hun. feil?!? En gutt som aldri har slått en flue.. Hvorfor lager helsesøstre ting større enn de er? Anonymkode: a7963...e7c 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Kaster inn en brannfakkel.. Hvorfor gjør dere det større enn hva det er? Gutten ble mobbet i 4 uker. Har dere sydd såpass med puter under armene at han får senvirkninger etter 4 uker? Pass på at alt dette styret ikke gjør det verre enn selve mobbingen. Anonymkode: 9c716...3f5 18
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Dette må jo være fjerde eller femte tråden du lager om akkurat samme tema. Jeg tror den som lager mest trøbbel og trenger mest hjelp her er deg. DU bør gå og få noe profesjonell bistand, det er åpenbart at det ikke er alle andre som er problemet. Anonymkode: e52cb...7eb 9
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 Dersom flere instanser opplever barnet deres som voldelig så må dere nesten bare ta det innover dere. At gutten ble mobbet i 4 uker er jo heller ikke noe som bør medføre senvirkninger. Det burde han være rustet til å takle, emosjonelt altså. Anonymkode: 675ac...8f4 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kaster inn en brannfakkel.. Hvorfor gjør dere det større enn hva det er? Gutten ble mobbet i 4 uker. Har dere sydd såpass med puter under armene at han får senvirkninger etter 4 uker? Pass på at alt dette styret ikke gjør det verre enn selve mobbingen. Anonymkode: 9c716...3f5 Hallo! Foreldrene ønsker vel råd til å trygge gutten igjen og har søkt råd hos helsesøster. Det er jo hun som lager rabalder. Anonymkode: 49f3c...39e 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 Her synes jeg du overdriver. Å bli mobbet i 4 uker takler de fleste som har fått god veiledning av foreldrene sine. Og du sier at han BLE mobbet, så mobbingen er over? Hva er det du jabber videre om da? Helsesøster skrev feil og skal rette det opp, da er også den saken løst. Slapp av, seriøst. Anonymkode: de2a3...e68 8
Rosatoast Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hallo! Foreldrene ønsker vel råd til å trygge gutten igjen og har søkt råd hos helsesøster. Det er jo hun som lager rabalder. Anonymkode: 49f3c...39e Nei, her er det DU som lager rabalder faktisk. Hvis barnet ditt ikke takler 4 uker med knuffing, er han ikke særlig rustet. Jeg tviler sterkt på at han har fått ettervirkninger på utestengelse o.l som varer i kun 4 uker. Får han vondt i magen, ja da har han ANGST da. Hvis helsesøster mener det er riktig med alle instanser, så burde du lytte til hun. Hvis hun også mener gutten er voldelig, så er det godt mulig hun ikke skrev feil - men måten DU reagerer på, er FEIL. Du må akseptere at gutten er voldelig, og snakke med han om det - ikke ignorere og tro at gutten din er en engel, det finnes ingen engler 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 Rosatoast skrev (Akkurat nå): Nei, her er det DU som lager rabalder faktisk. Hvis barnet ditt ikke takler 4 uker med knuffing, er han ikke særlig rustet. Jeg tviler sterkt på at han har fått ettervirkninger på utestengelse o.l som varer i kun 4 uker. Får han vondt i magen, ja da har han ANGST da. Hvis helsesøster mener det er riktig med alle instanser, så burde du lytte til hun. Hvis hun også mener gutten er voldelig, så er det godt mulig hun ikke skrev feil - men måten DU reagerer på, er FEIL. Du må akseptere at gutten er voldelig, og snakke med han om det - ikke ignorere og tro at gutten din er en engel, det finnes ingen engler Hvorfor sa hun at hun skrev feil da? Anonymkode: 414c6...49e 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her synes jeg du overdriver. Å bli mobbet i 4 uker takler de fleste som har fått god veiledning av foreldrene sine. Og du sier at han BLE mobbet, så mobbingen er over? Hva er det du jabber videre om da? Helsesøster skrev feil og skal rette det opp, da er også den saken løst. Slapp av, seriøst. Anonymkode: de2a3...e68 Hvordan kan du si noe slikt? Kjenner du mange som har blitt mobbet? Selv om noen takler mobbing bra, vil det ikke si at det er noe galt med de som ikke takler det. Anonymkode: 414c6...49e 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #10 Skrevet 18. januar 2022 Herregud, hva slags svar er det enkelte klarer å lire av seg? Hvordan hadde dere selv taklet å bli mobbet daglig på jobb i fire uker, for så å fortsette på samme arbeidsplass? Selv om mobbingen hadde opphørt, tror jeg ingen ville gått med et smil om munnen til jobb. Men heller gruet seg og vært engstelig - til tross for at mobbingen hadde sluttet. Og det tror jeg gjelder de fleste VOKSNE mennesker. Så et barn som sliter etter 4 uker med mobbing, er ikke «svakt»! Anonymkode: 51a8c...dc5 10
Rosatoast Skrevet 18. januar 2022 #11 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor sa hun at hun skrev feil da? Anonymkode: 414c6...49e Mulig fordi du reagerer slik du gjør, hadde jeg vært deg hadde jeg ringt hun igjen - med en høflig tone, og spurt om gutten din er voldelig for dette vil du gjerne snakke med han om. Det hadde jeg gjort isåfall.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Skrevet 18. januar 2022 Rosatoast skrev (10 minutter siden): Mulig fordi du reagerer slik du gjør, hadde jeg vært deg hadde jeg ringt hun igjen - med en høflig tone, og spurt om gutten din er voldelig for dette vil du gjerne snakke med han om. Det hadde jeg gjort isåfall. Jeg tok kontakt og lurte på om hva hun mener med det hun har skrevet. Da dette var ukjent for oss. Hun la seg flat og sa hun hadde skrevet feil, og har nå fjernet dette. Jeg søkte hjelp av helsesøster da barnet vårt ikke ville gå på skolen. Vi trengte hjelp. Saken ble megastor, mye og mange. Dette i seg selv har vært en enorm belastning for barnet vårt. mobbingen er over for lenge siden, men han er fortsatt usikker, hormonell osv. poenget er: gutten har hatt det kjipt, og de som skal hjelpe har bare gjort vondt verre. Å skrive at gutten er voldelig mot medelever er jo å lage saken enda mer komplisert, og si i ettertid at hun skrev feil blir bare dumt. skolen reagerte veldig på dette, da gutten er en rolig gutt som aldri har vært i nærheten til vold. Anonymkode: a7963...e7c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #13 Skrevet 18. januar 2022 Rosatoast skrev (25 minutter siden): Nei, her er det DU som lager rabalder faktisk. Hvis barnet ditt ikke takler 4 uker med knuffing, er han ikke særlig rustet. Jeg tviler sterkt på at han har fått ettervirkninger på utestengelse o.l som varer i kun 4 uker. Får han vondt i magen, ja da har han ANGST da. Hvis helsesøster mener det er riktig med alle instanser, så burde du lytte til hun. Hvis hun også mener gutten er voldelig, så er det godt mulig hun ikke skrev feil - men måten DU reagerer på, er FEIL. Du må akseptere at gutten er voldelig, og snakke med han om det - ikke ignorere og tro at gutten din er en engel, det finnes ingen engler Er du på nett eller? hva er det jeg reagerer på som er feil? gutten er ikke voldelig. Helsesøster hadde skrevet feil, og har rettet opp i dette. hadde reagert feil om jeg lot det stå voldelig i hans papirer uten å si fra, når det ikke stemmer. skolen reagerte kraftig på dette, og sendte brev til helsesøster og kalte henne inn på et møte. Dette skaper kaos og uro. Anonymkode: a7963...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #14 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dersom flere instanser opplever barnet deres som voldelig så må dere nesten bare ta det innover dere. At gutten ble mobbet i 4 uker er jo heller ikke noe som bør medføre senvirkninger. Det burde han være rustet til å takle, emosjonelt altså. Anonymkode: 675ac...8f4 Viktig å lese HI. Før du svarer. Helsesøster har skrevet dette.. ikke andre instanser. Anonymkode: a7963...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #15 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dette må jo være fjerde eller femte tråden du lager om akkurat samme tema. Jeg tror den som lager mest trøbbel og trenger mest hjelp her er deg. DU bør gå og få noe profesjonell bistand, det er åpenbart at det ikke er alle andre som er problemet. Anonymkode: e52cb...7eb Om du sitter på KG hele dagen og har full oversikt over alle tråder og emner og antall tråder, så sier det mye om ditt liv og hvem som trenger hjelp her Anonymkode: a7963...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #16 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Viktig å lese HI. Før du svarer. Helsesøster har skrevet dette.. ikke andre instanser. Anonymkode: a7963...e7c Det var ikke entydig i HI at det var kun helsesøster som hadde skrevet det. Det sto rapporter , altså flertall, rett etter at det var nevnt andre instanser som tolket ei fjær til ti høns.. Men dersom helsesøster retter opp i feilen så ser jeg ikke helt problemet? Om gutten har så enorm skolevegring og angst så er det jo helt på sin plass at flere instanser kobles inn. Her kan BUP bidra med veiledning, behandling osv. Det må via skolen/helsesøster. Uansett, alle kan gjøre feil. Det er jo kjipt, men det er jo ingen uopprettelig skade. Helsesøster er også et menneske, og da er det desverre ikke til å unngå. Det viktige er jo at hun gir en kontramelding ang rapporten hvor det står at han er voldelig. Anonymkode: 675ac...8f4 3
Rosatoast Skrevet 18. januar 2022 #17 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du på nett eller? hva er det jeg reagerer på som er feil? gutten er ikke voldelig. Helsesøster hadde skrevet feil, og har rettet opp i dette. hadde reagert feil om jeg lot det stå voldelig i hans papirer uten å si fra, når det ikke stemmer. skolen reagerte kraftig på dette, og sendte brev til helsesøster og kalte henne inn på et møte. Dette skaper kaos og uro. Anonymkode: a7963...e7c Slapp av med den frekke tonen din, ærlig talt. Snakker du slik her til folk, så forstår jeg godt at helsesøster innkaller alle instanser. Herregud, våkn opp. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #18 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du på nett eller? hva er det jeg reagerer på som er feil? gutten er ikke voldelig. Helsesøster hadde skrevet feil, og har rettet opp i dette. hadde reagert feil om jeg lot det stå voldelig i hans papirer uten å si fra, når det ikke stemmer. skolen reagerte kraftig på dette, og sendte brev til helsesøster og kalte henne inn på et møte. Dette skaper kaos og uro. Anonymkode: a7963...e7c Et råd: Bare overse folk som Rosatoast. Hun svarer ofte frekt og er sikkert bare ute etter å provosere. Anonymkode: 414c6...49e 1
Sigyn Skrevet 18. januar 2022 #19 Skrevet 18. januar 2022 Herregud, så jævlig å lese svar etter svar fra voksne mennesker at noen uker mobbing (som de ikke aner hva innebærer), det må man jo tåle. Blir faktisk helt sjokkert over at det i det hele tatt er mulig å lire av seg som om det er den største selvfølge at shaming av mobbeofre på noen måte er greit. Skam dere. Utover det har jeg ikke så mange råd til TS. Hadde også reagert om det var mitt eget barn det var snakk om, men det er vel ikke så mye å gjøre når feilen er rettet opp i. Men har ikke dere som foreldre, og ikke minst barnet selv, noe å si mtp hvem man får oppfølging fra? Vet ikke hvilke instanser det er snakk om, men selv om helsesøster mener det er fint med "alle", så er vel det å ha ett menneske å snakke med/få hjelp fra som man stoler på (i hovedsak hvert fall) like viktig for barn som for voksne... Og det burde de instansene som jobber med barn som sliter ha forståelse for. 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #20 Skrevet 18. januar 2022 Synes du overdriver. vårt barn ble mobbet i nesten 6 år, får vi valgte og flytte da vi følte ingenting hjalp,selvom skolen og alle de som var i bilde var kjempe flinke. Var foreldrene til mobbere som var problemet her, barna deres gjorde ikke noe feil. Etter vi flytter har ting gått mye bedre og barnet har mange venner Anonymkode: 4aa2a...3b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå