AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Del Skrevet 18. januar 2022 Jeg vet om 3 damer i min krets som har vært i Tyrkia og fått en del stygge kommentarer fra ansatte i butikker/restauranter osv. Mange hadde jobbet i Norge/Sverige og snakket bra norsk/svensk, og sa masse stygge ting til disse damene. "Din stygge feite hore, ikke kom hit igjen","du er stygg" og andre sjarmerende kommentarer. Er dette vanlig der nede? Det virket som de ble sinte hvis man ikke kjøpte noe i butikkene eller bare gikk forbi restauranter uten å sette seg ned. Jeg skal på et arrangement i Tyrkia til våren, må jeg være forberedt på å bli kalt masse rart? Liker de ikke turister der nede? Har aldri vært i Tyrkia så jeg bare spør. Og dette er ikke rasistisk om noen tolker det sånn, jeg kjenner ingen fra Tyrkia så har ingenting negativt å si om folk derifra. Har bare blitt advart mot å dra dit som kvinne. Jeg skal på en rundreise med flere fra Norge (avhengig av corona så klart), så håper det går fint! Er ikke vant til å dra til utlandet så når jeg hører sånt blir jeg jo skremt. Om noen har tips til noe spesielt jeg må ta hensyn til så tar jeg imot alle råd så klart Anonymkode: ffbd3...b7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Del Skrevet 18. januar 2022 Selgere er innpåslitne og kan bli sure, utover det er det ok. Men du får mye uønsket oppmerksomhet fra mannfolk der. I en gruppe er det imidlertid uproblematisk. Anonymkode: 7c3ed...d4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Del Skrevet 18. januar 2022 hvorfor ønsker noen egentlig å støtte ett slikt diktatur som er så ufattelig dårlige når det kommer til for eksempel menneske-rettigheter, eller syn på kvinner og homofile og folk fra andre religioner? Jeg ville aldri i verden støttet noe slikt økonomisk, ved å legge igjen masse penger i sånne land som turist. Anonymkode: ffd19...512 26 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvorfor ønsker noen egentlig å støtte ett slikt diktatur som er så ufattelig dårlige når det kommer til for eksempel menneske-rettigheter, eller syn på kvinner og homofile og folk fra andre religioner? Jeg ville aldri i verden støttet noe slikt økonomisk, ved å legge igjen masse penger i sånne land som turist. Anonymkode: ffd19...512 Tja problemet er at befolkningen ender med å lide dobbelt. Anonymkode: 7c3ed...d4b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Del Skrevet 18. januar 2022 Aldri opplevd det i Tyrkia (Alanya). Vært der mange ganger Anonymkode: ccc97...260 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nastine Skrevet 18. januar 2022 #6 Del Skrevet 18. januar 2022 Oj, nei når jeg var der var det helt motsatt, masse påtrengende oppmerksomhet, aldri stygge kommentarer. Selgere kunne bli litt furt, men ikke mer enn det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #7 Del Skrevet 18. januar 2022 Ved å reise til Tyrkia er du med på å støtte diktatoren Erdogan. Anonymkode: 57c80...889 15 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Del Skrevet 18. januar 2022 Var der i 2012? Innpåslitne, seksuell trakassering. Vi traff andre nordmenn der nede, de opplevde seksuell trakassering fra ansatte på hotellet og på gata.. Anonymkode: c7988...d11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 18. januar 2022 #9 Del Skrevet 18. januar 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 18. januar 2022 #10 Del Skrevet 18. januar 2022 Aldri hørt om, og har aldri opplevd det selv. Orker ikke Tyrkia lenger uansett. Går jo knapt an å sitte i fred på en restaurant uten at det kommer menn som vil ha kontakt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #11 Del Skrevet 18. januar 2022 Hannah80 skrev (5 minutter siden): Aldri hørt om, og har aldri opplevd det selv. Orker ikke Tyrkia lenger uansett. Går jo knapt an å sitte i fred på en restaurant uten at det kommer menn som vil ha kontakt. Mange der som leter etter en enkel vei til norsk pass, eller andre goder. Anonymkode: 45453...904 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Del Skrevet 18. januar 2022 Har aldri opplevd at de var frekke, men de er ekstremt masete. De gnåler både på norsk og svensk, han ene sa ikke annet enn "fiskeboller, fiskeboller".. Og de kan bli grinete om du ikke kjøper noe. Personalet på hotellet var ekstremt opptatt av mine blonde barn, men de var mer søte og snille på en måte. Jeg har ikke behov for å farte rundt i Tyrkia, holder meg helst på hotellet. Anonymkode: 5fa64...d70 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 18. januar 2022 #13 Del Skrevet 18. januar 2022 Det har jeg aldri opplevd i Tyrkia og jeg har vært der mye! Har faktisk bodd der, dog i en annen del enn Antalya. Har bare vært i Alanya en gang, likte meg ikke der da det ikke var tyrkisk nok for meg. Alanya er som Gran Canaria eller Rhodos, veldig turistifisert og lite sjarmerende. Men at menn der driver med trakassering, er ukjent for meg. Jeg er glad i Tyrkia, men foretrekker andre steder enn Alanya. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #14 Del Skrevet 18. januar 2022 Jeg har vært noen ganger i Tyrkia, og jobbet der en sommer. Har aldri opplevd noe sånt. Noen selgere kan bli litt masete, og jeg har fått oppmerksomhet fra menn, men de har respektert nei. Anonymkode: 47fae...2bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 18. januar 2022 #15 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange der som leter etter en enkel vei til norsk pass, eller andre goder. Anonymkode: 45453...904 Ja visst. Og det er jo derfor man blir sjekket opp av unge pene menn, når man selv er ei gammel kjerring. Fatter ikke at noen kan falle for slikt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #16 Del Skrevet 18. januar 2022 Jeg hadde aldri reist til Tyrkia av de grunnene du skriver. Anonymkode: d2c1f...97d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #17 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har aldri opplevd at de var frekke, men de er ekstremt masete. De gnåler både på norsk og svensk, han ene sa ikke annet enn "fiskeboller, fiskeboller".. Og de kan bli grinete om du ikke kjøper noe. Personalet på hotellet var ekstremt opptatt av mine blonde barn, men de var mer søte og snille på en måte. Jeg har ikke behov for å farte rundt i Tyrkia, holder meg helst på hotellet. Anonymkode: 5fa64...d70 Ja det samme drev de visst og sa til ene venninna mi, at hun var bleik og feit som en fiskebolle. Hun ville bare kikke litt i en butikk, men han som eide butikken ble kjempesint da hun ikke kjøpte noe. Det høres jo ikke noe trivelig ut må jeg si! Er en helsereise jeg skal på og har allerede betalt, så håper det hjelper at vi reiser som en gruppe. Skal være mest på en resort med all inclusive og deretter reise litt rundt. Anonymkode: ffbd3...b7b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #18 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): hvorfor ønsker noen egentlig å støtte ett slikt diktatur som er så ufattelig dårlige når det kommer til for eksempel menneske-rettigheter, eller syn på kvinner og homofile og folk fra andre religioner? Jeg ville aldri i verden støttet noe slikt økonomisk, ved å legge igjen masse penger i sånne land som turist. Anonymkode: ffd19...512 Tyrkia er vel ganske liberalt? Anonymkode: db518...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #19 Del Skrevet 18. januar 2022 Jeg har bare hatt gode opplevelser i Tyrkia (Istanbul og Alanya). Innpåslitne selgere er det absolutt men aldri blitt kalt noe stygt. Anonymkode: 162b1...ae9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 18. januar 2022 #20 Del Skrevet 18. januar 2022 Ville aldri dratt til Tyrkia igjen om det på noe tidspunkt var aktuell at en kvinne i reisefølget måtte gjort noe som helst alene utenfor døra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå