AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Hjelp meg? Jeg forstår ikke regnskap. Jeg trenger hjelp. Har dere noen tips til hvor jeg kan henvende meg? Har vært i kontakt med skolen og de kan ikke tilby meg noe annet enn en gammel regnskapsbok 🤔 jeg la inn jobben på mitt anbud men den ble ikke godkjent. Jeg betaler gjerne litt, om det hjelper meg å bestå. Prøvde å søke opp «regnskap for dummies» på YouTube og det var heller ingen suksess.. Anonymkode: 5046f...ec5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Altså betaler ikke for at noen skal hjelpe meg å jukse. Men betaler for at noen kan ta seg tid til å hjelpe meg et par timer eller med spørsmål over nett som jeg lurer på. Enkle forklaringer. TS Anonymkode: 5046f...ec5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Hvilket studium tar du? Videregående eller høgskole? Anonymkode: e6afa...2a1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvilket studium tar du? Videregående eller høgskole? Anonymkode: e6afa...2a1 Fagskole. Har Gyldendals bok om Grunnleggende regnskap, om det sier deg noe 🤔 Anonymkode: 5046f...ec5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 Det er jo helt grunnleggende. Anbefaler deg oppgaver og flere oppgaver. Les pensum når du står fast. Anonymkode: e6afa...2a1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Fagskole. Har Gyldendals bok om Grunnleggende regnskap, om det sier deg noe 🤔 Anonymkode: 5046f...ec5 Den boka bruker vi på mitt studie også. Har du funnet nettressursene? Der finner du ferdig exceloppsett for å løse bokas oppgaver i det som heter arbeidsbøker, og filene med løsningsforslag er nettopp det. https://www.gyldendal.no/artikler/nettressurser-til-grunnleggende-regnskap/ Anonymkode: d81b2...72b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den boka bruker vi på mitt studie også. Har du funnet nettressursene? Der finner du ferdig exceloppsett for å løse bokas oppgaver i det som heter arbeidsbøker, og filene med løsningsforslag er nettopp det. https://www.gyldendal.no/artikler/nettressurser-til-grunnleggende-regnskap/ Anonymkode: d81b2...72b Ja jeg har lastet ned arbeidsbøker og gjør alle oppgaver. Men jeg bruker veldig lang tid og husker ikke selv alltid hva jeg har gjort om jeg repeterer oppgavene. Anonymkode: 5046f...ec5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo helt grunnleggende. Anbefaler deg oppgaver og flere oppgaver. Les pensum når du står fast. Anonymkode: e6afa...2a1 Ja gjør oppgaver hele tiden. Anonymkode: 5046f...ec5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 Dette må du lære på egenhånd. I den virkelige verden er det ingen som kommer til og hjelpe deg hver gang du lurer på noe. Anonymkode: 01c98...727 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #10 Skrevet 18. januar 2022 Kan du forskjell på debet og kredit? Aktiva og passiva? Resultat og balanse? Anonymkode: c86c4...bea 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #11 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kan du forskjell på debet og kredit? Aktiva og passiva? Resultat og balanse? Anonymkode: c86c4...bea Ja har lært om debet og kredit, resultat og balanse. Aktiva og passiva har vi ikke kommet til. Anonymkode: 5046f...ec5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Dette må du lære på egenhånd. I den virkelige verden er det ingen som kommer til og hjelpe deg hver gang du lurer på noe. Anonymkode: 01c98...727 I mine 20år i arbeidslivet har jeg alltid spurt mine kollegaer om jeg har vært usikker på noe. Fått hjelp og så videre gjort den jobben jeg skal gjøre. Det har gått kjempefint. Jeg har hjulpet til om mine kollegaer har spurt meg om hjelp. Mitt mål er ikke en jobb hvor jeg må utføre regnskap. Det inngår i utdanningen jeg tar. Jeg ønsker å bestå, men ser at jeg har utfordringer med forståelsen. Ellers kan du kanskje forklare mer inngående hvordan du tenkte svaret ditt var til hjelp for meg? I den virkelige verden har jeg aldri hatt problemer med å få hjelp… Anonymkode: 5046f...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #13 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I mine 20år i arbeidslivet har jeg alltid spurt mine kollegaer om jeg har vært usikker på noe. Fått hjelp og så videre gjort den jobben jeg skal gjøre. Det har gått kjempefint. Jeg har hjulpet til om mine kollegaer har spurt meg om hjelp. Mitt mål er ikke en jobb hvor jeg må utføre regnskap. Det inngår i utdanningen jeg tar. Jeg ønsker å bestå, men ser at jeg har utfordringer med forståelsen. Ellers kan du kanskje forklare mer inngående hvordan du tenkte svaret ditt var til hjelp for meg? I den virkelige verden har jeg aldri hatt problemer med å få hjelp… Anonymkode: 5046f...ec5 Om det er noe trøst, så driver jeg et firma med 40 mill i omsetning, fem ansatte og aner ikke en dritt om regnskap. Vet knapt hvordan mva funker, det eneste jeg vet, er at det alltid er lurt å ha en bra sum på bunnlinja. Jeg kan salg og kundebehandling, det holder i min jobb. Har tjent penger hvert eneste år vi har drevet på. Så det er håp for de fleste Anonymkode: 83a22...51c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #14 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Om det er noe trøst, så driver jeg et firma med 40 mill i omsetning, fem ansatte og aner ikke en dritt om regnskap. Vet knapt hvordan mva funker, det eneste jeg vet, er at det alltid er lurt å ha en bra sum på bunnlinja. Jeg kan salg og kundebehandling, det holder i min jobb. Har tjent penger hvert eneste år vi har drevet på. Så det er håp for de fleste Anonymkode: 83a22...51c Ja det er trøst 🥰 men ikke helt til hjelp. Inspirerende å være så god. Anonymkode: 5046f...ec5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå