Gjest Pecado Skrevet 19. oktober 2005 #1 Skrevet 19. oktober 2005 Kjøpte vintersko til sønnen min i dag. Hun i butikken sa at fra tærne til sålkanten skulle det være en og en halv cm. Er dette da målt fra storetåen? Eller de andre tærne? Nå var det ca 1 og en halv cm fra den midterste tåen så vi må nok opp en str. Men er usikker om jeg skal øke en eller to str.
Maja23 Skrevet 19. oktober 2005 #2 Skrevet 19. oktober 2005 Kjøpte vintersko til sønnen min i dag. Hun i butikken sa at fra tærne til sålkanten skulle det være en og en halv cm. Er dette da målt fra storetåen? Eller de andre tærne? Nå var det ca 1 og en halv cm fra den midterste tåen så vi må nok opp en str. Men er usikker om jeg skal øke en eller to str. ← Når man skal kjøpe sko til barn,så skal det måle 1,5-2 cm fra stortåa til enden av sålen. ut i fra det du forteller,så hadde jeg økt med to str.
Gjest HB Skrevet 20. oktober 2005 #3 Skrevet 20. oktober 2005 Jeg leste et sted (på hjemmesiden til Skoringen, tror jeg) at man skal måle barnets fot og legge til 1,5 cm. Når foten hadde vokst 8 mm skulle man gå opp en størrelse. Foten ble målt fra hælen og frem til stortåen (lengste mål) og helst når barnet sto på foten. Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå