Hedda-78 Skrevet 12. oktober 2002 #1 Skrevet 12. oktober 2002 Har et litt pinlig problem. Svettar så mykje på føtene, og det luktar. Dusjar minst en gong om dag, så eg er ikkje uhygienisk. Går milevis på jobben kvar dag, og må gå i skjørt med strømper under (servitør). Brukar gode sandalar, tette sko er ikkje aktuelt, då blir eg jo berre enda varmare på føtene. Har prøvd diverse remedier fra apoteket: et fotbad med etterfølgande pulverkur, som eg gikk med i sokkane i to dagar (dama på apoteket sa at dette hjalp folk med store problem, garantert, men eg merka ingen forskjell...), Shcoll fot-deodorant, Scholl sko-deodorant, stop24-spray samt en lotion med sitrongras fra Body-shop. Har tenkt på talkum, men kan vel ikkje bruke det i tynne nylon-strømper, det vil vel visast? Begynner å bli frustrert no. I tillegg veit eg at eg har unormalt dårleg luktesans, så når EG luktar føtene mine, veit eg at alle kollegaene og restaurant-gjestane luktar det også... Hyggelig...... Hjelp meg, nokon? Helsing flau.
Gjest Lea Skrevet 12. oktober 2002 #2 Skrevet 12. oktober 2002 Har du noen mulighet til å bytte ut nylonstrømper med noe annet? Har merket at jeg får dårlig lukt på føttene av nylon selv og har gått over til bommull og ull i stedet. Men jeg vet ikke om det finnes noe alternativ for deg som er servitør? Jeg vasker beina godt hver dag og smører dem inn med en fotdeo. Har også en sånn sko-spray som brukes når det trengs. Skoene kan også lagre lukten, så hvis du ikke kan vaske dem, kjøp deg noen nye. Bytt evt ut sålen. Bytt sokker/strømper før og etter jobb, slik at du ikke rekker å få fuktige bein som lukter. Kanskje en fotpleier kan hjelpe deg? Hvis du har mye tørr og hard hud kan det bli ekstra lukt. Bruk evt talkum utenom arbeidstid. Det lukter ikke av ny svette, men av gammel. Du kan jo også prøve å få vasket beina innimellom i løpet av dagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå