Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jobb nå med stor grad av frihet, men også litt lite å gjøre. Det er veldig avslappet stemning, mange kaffepauser og  på dager med hjemmekontor har jeg egentlig mer eller mindre fri. På en måte deilig. På den annen side føler jeg behov for litt mer «trøkk». Jeg er bare 40 år og det føles som om jeg nærmest er i ferd med å trappe ned mot pensjonisttilværelsen. Nå har jeg mulighet til å få en ny jobb hvor det er mer spennende arbeidsoppgaver, høyt tempo og et veldig vitalt arbeidsmiljø, men mindre frihet til å bestemme dagene selv. Hva ville dere valgt? 

Anonymkode: 67d2b...ec7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt dilemma - begge deler er litt dritt over tid. 
Å ha skyhøyt tempo generelt over tid er heller ikke å trakte etter, men forstår godt at det blir kjedelige dager sånn som du har det nå. Kan du få igang tempoet der du er da, med flere arbeidsoppgaver?

Frihet på jobben er gull - særlig hvis du har små barn, hvordan blir det med lønn og reisevei i den nye jobben da?  Hva sier magefølelsen din?

Anonymkode: c15bc...de2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er litt dilemma - begge deler er litt dritt over tid. 
Å ha skyhøyt tempo generelt over tid er heller ikke å trakte etter, men forstår godt at det blir kjedelige dager sånn som du har det nå. Kan du få igang tempoet der du er da, med flere arbeidsoppgaver?

Frihet på jobben er gull - særlig hvis du har små barn, hvordan blir det med lønn og reisevei i den nye jobben da?  Hva sier magefølelsen din?

Anonymkode: c15bc...de2

Lønna er lik. Reiseveien er bedre i den nye jobben. Ungene har begynt på skolen, så de er ikke helt små, og på en måte føler jeg at det er på tide å gjøre «noe mer» siden jeg har jobbet redusert hele tida siden de ble født, sånn at de har hatt ganske korte dager i bhg. Har mulighet til å jobbe redusert (litt kortere dager) i den mye jobben også, men ikke så fleksibelt mtp å bare si at jeg tar hjemmekontor en dag etc.

Skrevet

Ville definitivt blitt i den jobben du har nå! Høres himmelsk ut! Men om du føler at du ønsker en annen jobb og seriøst vurderer den, forteller deg kanskje at du virkelig vil gjøre noe annet nå. 

Anonymkode: 4c9ea...d55

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har en jobb nå med stor grad av frihet, men også litt lite å gjøre. Det er veldig avslappet stemning, mange kaffepauser og  på dager med hjemmekontor har jeg egentlig mer eller mindre fri. På en måte deilig. På den annen side føler jeg behov for litt mer «trøkk». Jeg er bare 40 år og det føles som om jeg nærmest er i ferd med å trappe ned mot pensjonisttilværelsen. Nå har jeg mulighet til å få en ny jobb hvor det er mer spennende arbeidsoppgaver, høyt tempo og et veldig vitalt arbeidsmiljø, men mindre frihet til å bestemme dagene selv. Hva ville dere valgt? 

Hver eneste sykepleier misunner deg denne tilværelsen! En jobb som ikke ødelegger fysisk og mental helse, for luselønn.

Anonymkode: a0b22...8dd

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hver eneste sykepleier misunner deg denne tilværelsen! En jobb som ikke ødelegger fysisk og mental helse, for luselønn.

Nå må dere slutte å syte. Jeg har jobbet i helsevesenet selv - det er faktisk ikke så ille!!

Anonymkode: cb35c...25d

• Liker 6
Skrevet

Skjønner hva du mener TS. Dog som noen som har jobbet i helse(og min arbeidsplass var texas de siste 10 årene) og som nå har kontorjobb med mye hjemmekontor, så tror jeg at jeg vil ha hardt for å savne mer å gjøre :fnise:  Skal ikke si det ikke kommer, men nå har jeg overskudd til å trene mer, lage skikkelig mat, så jeg er generelt mye sunnere fysisk. Og mentalt gikk jeg fra angst og depresjon til å være symptsomfri:) Ikke bare pga. jobbytte, men likevel. 

Kan du be om flere oppgaver der du jobber? Eventuelt ta en helgestilling i en nabokommune for eksempel?:) Omsorg-/avlastningsbolig av noe slag? Frivillighetssentralen? Dyrebeskyttelsen trenger ofte brakkeverter, rengjøring, fosterhjem osv. Støttekontakt? Besøkshjem? Masse man kan bidra med:) 

Anonymkode: d8230...6a4

Skrevet

Jeg har det ganske likt. Hjemmekontor, enorm frihet, god lønn. Det er et veldig komfortabelt liv som jeg tror mange ville misunt meg. Samtidig er utfordringene minimale. Får ikke brukt meg selv, utviklet meg. Ingenting av det der. Nærmer meg 40 nå, har barn i småskolealder og kjenner på at jeg ønsker noe nytt når pandemien roer seg. Jeg vil nok vente enda litt til, men bruker tid på etterutdanning for å ha noe annet å gjøre nå også. 

Anonymkode: 3fbba...178

Skrevet

Hva slags jobb er det du har nå?

Anonymkode: e0a27...f0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har det ganske likt. Hjemmekontor, enorm frihet, god lønn. Det er et veldig komfortabelt liv som jeg tror mange ville misunt meg. Samtidig er utfordringene minimale. Får ikke brukt meg selv, utviklet meg. Ingenting av det der. Nærmer meg 40 nå, har barn i småskolealder og kjenner på at jeg ønsker noe nytt når pandemien roer seg. Jeg vil nok vente enda litt til, men bruker tid på etterutdanning for å ha noe annet å gjøre nå også. 

Anonymkode: 3fbba...178

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva jobber dere med? Si fra hvis dere slutter, jeg vil søke på stillingen deres!

Anonymkode: 58530...7de

• Liker 8
Skrevet

Jeg var lenge i en jobb som det var veldig hektisk så godt som hele tiden, masse overtid og jeg holdt på å bli utbrent. Jeg byttet jobb, gikk opp 100' i lønn, men her er det altfor rolig. Det var deilig i en god stund, og jeg har klart å komme ovenpå fysisk, og til dels mentalt, men nå merker jeg at mangelen på utfordringer også tærer på. Så nå begynner jeg snart i en ny jobb hvor jeg håper at jeg får en større balanse. Det er litt spennende, og det kan godt hende jeg gjør noe dumt, men jeg tror ikke det er sunt med for mye dødtid. Man føler seg til slutt ubrukelig og lat, og for min del føles det nesten som at hjernen har koblet ut. Jeg er ikke 50 enda, så jeg syns det er litt tidlig å slutte å virke.

Så jeg tror jeg ville ha byttet jobb, hvis jeg var deg, TS :) 

Anonymkode: cd467...c1d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nå må dere slutte å syte. Jeg har jobbet i helsevesenet selv - det er faktisk ikke så ille!!

Anonymkode: cb35c...25d

😂

Sa en som ikke har peiling. 

Si meg, hva har du jobbet som og hvor i helsevesenet har du jobbet?

90 % av alle sykepleiere i turnus og på institusjoner er uenige med deg. 

Det er ikke en jobb du blir gammel i, for å si det sånn.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var lenge i en jobb som det var veldig hektisk så godt som hele tiden, masse overtid og jeg holdt på å bli utbrent. Jeg byttet jobb, gikk opp 100' i lønn, men her er det altfor rolig. Det var deilig i en god stund, og jeg har klart å komme ovenpå fysisk, og til dels mentalt, men nå merker jeg at mangelen på utfordringer også tærer på. Så nå begynner jeg snart i en ny jobb hvor jeg håper at jeg får en større balanse. Det er litt spennende, og det kan godt hende jeg gjør noe dumt, men jeg tror ikke det er sunt med for mye dødtid. Man føler seg til slutt ubrukelig og lat, og for min del føles det nesten som at hjernen har koblet ut. Jeg er ikke 50 enda, så jeg syns det er litt tidlig å slutte å virke.

Så jeg tror jeg ville ha byttet jobb, hvis jeg var deg, TS :) 

Anonymkode: cd467...c1d

TS her. Det er litt sånn det føles, ja. Dagene går litt i det samme og jeg føler egentlig at alle på jobb kunne gjort det samme på halvparten av tida som brukes nå. Det er virkelig ganske behagelig. Men når jeg drar hjem for dagen og har brukt halvparten av tida på å surfe på nettet, føles det lite tilfredsstillende. Klart jeg kan be om flere oppgaver, men det er rett og slett en arbeidsplass med hvilepuls. Forstår at det kan virke fristende, men jeg føler meg rett og slett litt for ung til å ha sånne dager. I tillegg får jeg mye mer ansvar i den andre jobben, og utviklingsmulighetene er mye større. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva jobber dere med? Si fra hvis dere slutter, jeg vil søke på stillingen deres!

Tro meg, jeg har hatt en slik jobb, og det går på selvfølelsen etter hvert. Når du ikke får brukt hodet ditt på jobb, og står på stedet hvil uten utvikling, over tid kan det føre til utbrenthet. Og ja, jeg er vernepleier og har jobbet mangfoldige år i helsevesenet med løping, stress, vurderinger, massiv utagering osv. Men jeg har aldri mistrivdes så mye etter hvert som i en lite utfordrende kontorjobb. Det var veien rett i veggen.

Til TS: søk deg videre. Du er for ung til å stagnere, og det vil etter hvert gå utover selvfølelsen din.

Anonymkode: c7456...dd1

Skrevet

Jeg hadde beholdt jobben. Du kan angre senere. Du kan evt ta digitale kurs/utdanninger. Da har du vel tid å lese på jobb også. Lære et nytt språk eller egnspråk (kan få jobb som tolk senere/på fritiden). Eller bli oversetter.

Anonymkode: ce136...93b

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen, TS. Det er faktisk grusomt å sitte på jobb dag ut og dag inn og kjede seg. Det er slitsomt på en rar måte. Byttet jobb og føler meg mye mer utfordret og det stilles andre krav til meg nå. Jeg hadde nok skiftet jobb.

Anonymkode: a1758...f97

Skrevet

Bytt jobb! Livet er for kort til å kjede seg på jobb hver dag! 

Anonymkode: 7dafd...965

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tro meg, jeg har hatt en slik jobb, og det går på selvfølelsen etter hvert. Når du ikke får brukt hodet ditt på jobb, og står på stedet hvil uten utvikling, over tid kan det føre til utbrenthet. Og ja, jeg er vernepleier og har jobbet mangfoldige år i helsevesenet med løping, stress, vurderinger, massiv utagering osv. Men jeg har aldri mistrivdes så mye etter hvert som i en lite utfordrende kontorjobb. Det var veien rett i veggen.

Til TS: søk deg videre. Du er for ung til å stagnere, og det vil etter hvert gå utover selvfølelsen din.

Anonymkode: c7456...dd1

Ja men jeg får ikke brukt hodet, jeg står på stedet hvil uten utfordringer samtidig som det er travelt og masse stress. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 14.13):

Rart de går rundt og misunner andre når de har valgt yrket selv.

Anonymkode: 149ab...a4d

Skrevet

Gi oss her et tips når stillingen din blir utlyst da. Er nok ikke bare meg som er godt utdannet men har liten restarbeidsevne.

Anonymkode: e0a27...f0c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...