Maru Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Hei. Jeg er over halvveis i svangerskapet og jobber i bolig med psykisk utviklingshemmede. Jeg er helt fortvilet da arbeidsplassen min ikke klarer å tilrettelegge for meg, altså de klarer ikke skjerme meg for de utagerende brukerne. Jeg har et ganske tøft svangerskap i seg selv, og det absolutt beste for meg ville vært å få svangerskapspenger. Men så enkelt er det ikke. Nå er det snakk om at jeg må omplasseres til en helt annen bolig, og jeg kjenner meg så utrolig stressa for det. Det oppleves som en enorm belastning for meg å skulle starte opp på et helt nytt sted med helt nye folk og rutiner. Har jeg som gravid ingen rettigheter her??? Kan arbeidsplassen min bare plassere meg et annet sted, uten at jeg har noe å si???
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Jeg jobber i bolig selv, og i utgangspunktet kan arb.giver plassere deg hvor de vil. Du er ansatt i kommunen og ikke den spesifikke boligen. Nå tar jeg bare utgangspunkt at du jobber i kommunen da? Skjønner at det er belastende. Hvorfor er det vanskelig med svangerskapspenger hvis de ikke klarer å skjerme deg fra utagerende brukere? Anonymkode: d79bf...c9d 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Om du er ansatt i kommunen kan de omplassere deg ja. Kommunen har vel IA-avtale. Anonymkode: 2dd13...90f 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 De har nok rett på det om det er deres eneste måte å tilrettelegge på. Er det sånn at i den andre boligen vil du ikke bli "utsatt" for utagerende brukere? At de flytter deg fordi der er det roligere brukere feks? Om jobben er fare for fosteret og de ikke klarer å tilrettelegge for det så kan du få svangerskapspenger, jordmor vurderer det og sender søknad om hun mener det er grunnlag. Er du faktisk fysisk syk og dårlig pga svangerskapet kan du få sykemelding (gitt at legen er enig såklart). Anonymkode: fa099...3bd 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De har nok rett på det om det er deres eneste måte å tilrettelegge på. Er det sånn at i den andre boligen vil du ikke bli "utsatt" for utagerende brukere? At de flytter deg fordi der er det roligere brukere feks? Om jobben er fare for fosteret og de ikke klarer å tilrettelegge for det så kan du få svangerskapspenger, jordmor vurderer det og sender søknad om hun mener det er grunnlag. Er du faktisk fysisk syk og dårlig pga svangerskapet kan du få sykemelding (gitt at legen er enig såklart). Anonymkode: fa099...3bd Dersom tiltaket de har å tilby er omplassering til et sted som ikke er til fare for fosteret så har ikke ts rett på svangerskapspenger. Anonymkode: 9d6fb...215 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Dersom tiltaket de har å tilby er omplassering til et sted som ikke er til fare for fosteret så har ikke ts rett på svangerskapspenger. Anonymkode: 9d6fb...215 Nei det vil jeg tro du har rett i Men skjønte ikke helt om omplasseringen ville medføre å fjerne risikoen slik TS skrev det. Anonymkode: fa099...3bd
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 4 hours ago, Maru said: Hei. Jeg er over halvveis i svangerskapet og jobber i bolig med psykisk utviklingshemmede. Jeg er helt fortvilet da arbeidsplassen min ikke klarer å tilrettelegge for meg, altså de klarer ikke skjerme meg for de utagerende brukerne. Jeg har et ganske tøft svangerskap i seg selv, og det absolutt beste for meg ville vært å få svangerskapspenger. Men så enkelt er det ikke. Nå er det snakk om at jeg må omplasseres til en helt annen bolig, og jeg kjenner meg så utrolig stressa for det. Det oppleves som en enorm belastning for meg å skulle starte opp på et helt nytt sted med helt nye folk og rutiner. Har jeg som gravid ingen rettigheter her??? Kan arbeidsplassen min bare plassere meg et annet sted, uten at jeg har noe å si??? Rettigheten din er at du får omplassring og ikke må jobbe i farlige omgivelser. Det er akkurat det som er tilrettelegging. Så her er det du som er vrang Anonymkode: c1dbd...0e8 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei det vil jeg tro du har rett i Men skjønte ikke helt om omplasseringen ville medføre å fjerne risikoen slik TS skrev det. Anonymkode: fa099...3bd Tok det som en selvfølge all den tid det var et tiltak Anonymkode: c1dbd...0e8 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rettigheten din er at du får omplassring og ikke må jobbe i farlige omgivelser. Det er akkurat det som er tilrettelegging. Så her er det du som er vrang Anonymkode: c1dbd...0e8 Enig. Høres ut som ts bare vil gå hjemme.. Anonymkode: d59cf...426 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå