Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er idag sykepleier, men er så drittlei og nå vurderer jeg å prøve meg på nye veier. Vurderer en eller annen utdanning innen digital markedsføring. Jeg kan endel om data og da jeg var yngre drev jeg å blogget en del, var en stund på topp 10 lista på blogg.no. Laget HTML-koder, reklamerte for egen blogg osv. Jeg trivdes med slik. Det kan jo sikkert ikke sammenlignes så mye med det som går innenfor digital markedsføring, men det er på Internett og data. Jeg trivdes med det.

Er det noen som vil fortelle litt hva dere jobber med innenfor digital markedsføring og hvordan en arbeidsdag/uke er for dere? 

Anonymkode: bcea9...54a

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er idag sykepleier, men er så drittlei og nå vurderer jeg å prøve meg på nye veier. Vurderer en eller annen utdanning innen digital markedsføring. Jeg kan endel om data og da jeg var yngre drev jeg å blogget en del, var en stund på topp 10 lista på blogg.no. Laget HTML-koder, reklamerte for egen blogg osv. Jeg trivdes med slik. Det kan jo sikkert ikke sammenlignes så mye med det som går innenfor digital markedsføring, men det er på Internett og data. Jeg trivdes med det.

Er det noen som vil fortelle litt hva dere jobber med innenfor digital markedsføring og hvordan en arbeidsdag/uke er for dere? 

Når du sier digital markedsføring, så er det mye forskjellig. Noen lager, dvs designer annonser og tekst. Noen må jo lage grafikken. Andre jobber i bakgrunnen med SEO, dvs de former annonsen eller nettsider slik at den kommer høyt i søkemotorer. Keyword density analysis etc. Så er det de som administrerer annonser via sosiale medier, ofte via et eller annet slags felles dashboard. Dvs de har ett dashboard for flere sosiale medier. De driver med autoposting og multiposting. 

Det er også veldig avhengig av hva man ønsker, salg, oppmerksomhet eller simpelthen at noen besøker din nettside. 

I gamle dager var det også vanlig med det de kaller backlink kampanjer, men de som selges er stort sett scam.

Enkelte ting kan i dag backfire, som det heter. Google blir sint :)

Vanlige medier er fortsatt veldig viktige for markedsføringen. Dvs at man ofte må lure seg inn der et sted.

Endret av Michaelhe
Skrevet

Er denne utdanningen grei å ta som deltidsstudie sammen med 100% jobb? Er det mye tungt stoff?

TS

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er denne utdanningen grei å ta som deltidsstudie sammen med 100% jobb? Er det mye tungt stoff?

TS

Jeg vet ikke hvor denne utdanning gis. Men jeg har ikke sett noe som krever voldsomt med kunnskap for eksempel om koding (php, javascript etc) eller statistikk. Men det er en del systemer å bli kjent med. Kanskje noe om aligoritmer? 

Derfor tror jeg dette skal gå bra. Men jeg har altså ikke sett hva de har på pensum? Om du kan ha jobb ved siden av avhenger av hvilken arbeidsbyrde de som har studiet pålegger deg. Så det er de du må spørre. Utdanning.no brukte å ha en oversikt over norske utdanninger? 

Endret av Michaelhe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...