Gå til innhold

Er det fritt frem av farger på dress ved bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det regler rundt farger på dress når man selv skal gifte seg. 

Gul dress?

Noe jeg bør tenke på.

Takk for et hvert svar som kommer her. 

Anonymkode: a702e...c38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som gifter seg legger listen, men ja det finens skikk og bruk man kan velge å følge. 

Anonymkode: ee145...6a3

• Liker 1
Skrevet

Du kan gifte deg i det du vil!

Skrevet

Ville ikke valgt gul dress med mindre det var et hippiebryllup.  Vanlig å velge sort fordi det er en høytidelig og formell anledning.

• 2 uker senere...
Gjest Alterego666
Skrevet
Djungelvrål skrev (På 18.1.2022 den 16.05):

Ville ikke valgt gul dress med mindre det var et hippiebryllup.  Vanlig å velge sort fordi det er en høytidelig og formell anledning.

Det velger man selv i sitt eget bryllup.

Skrevet

Jeg tenker du gjør som du vil. Har en kompis som giftet seg i rosa dress. :) Det kan være greit å koordinere fargen på dressen din med den andre parten, slik at det ikke blir totalt kræsj med f.eks. temafarger (om dere har det) eller en eventuell brudebukett. Ellers tenker jeg at det er deres bryllup og du skal få lov til å føle deg vel på dagen.

Anonymkode: 57de1...113

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Som brudePAR er det dere som legger listen for dere selv og gjestene.

Som GJEST er det brudeparet som legger listen. Man kan ikke komme med gul dress i et formelt bryllup.

Skrevet

Du kan gifte deg i hva du vil (men det er jo greit at du og bruden er enige om hvor formelt og tradisjonelt det skal være). Men brudeparets antrekk setter langt på vei standarden for gjestene, så husk å sette en kleskode som passer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...