AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 I stedet for å sende tusenvis av migranter ut i små gummibåter som stadig synker. Hvorfor investerer de ikke heller i en ordentlig ferge? En ferge f.eks på størrelse med Bastø-fergen f-eks. Ikke bare kan de garantere sine kunder at de kommer frem, og dermed ta høyere pris. De kan til og med utvide destinasjonene. De trenger ikke lenger begrense seg til Spania, Hellas eller Italia. De kan tilby kundene sine ferge til Tromsø, Hamburg, Dublin, New York osv. De kan fylle fergen med passasjerer i Marokko. Seile i internajsonalt farvann til de kommer til irsk farvann. Så lenge de kommer seg inn i farvannet til Irland så er de inne i EU. Ingen kan sende de ut. De er inne. Og en ferge koster vel ikke så mye. Mye andrehåndsbåter som sikkert kan kjøpes billig i flere afrikanske land. En kaptein er vel heller ikke allverdens av problem å få tak i. Kapteinen kan bare si at han ble tvunget av passasjerene til å seile ulovlig inn i irsk farvann. Anonymkode: cae82...f9f
Chagall Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Kapitalen de da må investere blir betydelig og de vil risikere å gå under økonomisk hver gang de får ferga inndratt.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Noen som har løst "verdensproblemer" med litt alkohol innabords? Det var litt vel lite gjennomtenkt... Anonymkode: b8dd7...237
Drizzt Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 Chagall skrev (4 minutter siden): Kapitalen de da må investere blir betydelig og de vil risikere å gå under økonomisk hver gang de får ferga inndratt. Dette. TS, det er enveistur, så fergen kommer ikke tilbake. De går i minus hver gang de må kjøpe ny ferge til hver ny tur. Dessuten så bryr de seg ikke om klientene lever eller dør. Deres forpliktelse er bare å sende dem av gårde og tjene mest mulig på det. Den eneste måten å stanse trafikken er å gjøre det umulig å nå europeisk jord den veien. Når ordet sprer seg at det er stengt og ingen båt når land men forblir i havet, vil migrantene selv slutte å velge det som alternativ. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: I stedet for å sende tusenvis av migranter ut i små gummibåter som stadig synker. Hvorfor investerer de ikke heller i en ordentlig ferge? En ferge f.eks på størrelse med Bastø-fergen f-eks. Ikke bare kan de garantere sine kunder at de kommer frem, og dermed ta høyere pris. De kan til og med utvide destinasjonene. De trenger ikke lenger begrense seg til Spania, Hellas eller Italia. De kan tilby kundene sine ferge til Tromsø, Hamburg, Dublin, New York osv. De kan fylle fergen med passasjerer i Marokko. Seile i internajsonalt farvann til de kommer til irsk farvann. Så lenge de kommer seg inn i farvannet til Irland så er de inne i EU. Ingen kan sende de ut. De er inne. Og en ferge koster vel ikke så mye. Mye andrehåndsbåter som sikkert kan kjøpes billig i flere afrikanske land. En kaptein er vel heller ikke allverdens av problem å få tak i. Kapteinen kan bare si at han ble tvunget av passasjerene til å seile ulovlig inn i irsk farvann. Anonymkode: cae82...f9f Fra et forretningssynspunkt så blir jo dette helt hårreisende - hva skulle motivasjonen være? 1. Kundenes tilfredshet er det bare å drite i. De gir sikkert dårlige tilbakemeldinger på trustpilot, men det kan bedriften leve med. 2. Bedriften er på ingen måte avhengig av at kunden returnerer for ny handel. 3. Turen er enveis. Logistikk og utfordringer med destinasjonslandets myndigheter vil skape mye merarbeid og økte kostnader. 4. Siden turen kun går en vei, så er det absolutt billigst å bruke "engangsbåter", altså små gummibåter. Anonymkode: 36275...4e5 1
Chagall Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fra et forretningssynspunkt så blir jo dette helt hårreisende - hva skulle motivasjonen være? 1. Kundenes tilfredshet er det bare å drite i. De gir sikkert dårlige tilbakemeldinger på trustpilot, men det kan bedriften leve med. 2. Bedriften er på ingen måte avhengig av at kunden returnerer for ny handel. 3. Turen er enveis. Logistikk og utfordringer med destinasjonslandets myndigheter vil skape mye merarbeid og økte kostnader. 4. Siden turen kun går en vei, så er det absolutt billigst å bruke "engangsbåter", altså små gummibåter. Anonymkode: 36275...4e5 Noe renomé og omdømmetap må en vel regne med. De som kommer frem og får navpenger skriver faktisl reviews av de menneskesmuglerne de har brukt.
Druid Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 Skal vi se: kjernen i problemet, er at for at smugling skal være vellykket, må du komme deg inn og ut med båten uten at noen vet det. Smuglervaren kan ikke «komme fra» noe. Båttrafikk er ikke like regulert som flytrafikk, men det er mye mer regulert enn at du kan ta en ferje opp i fjæresteinene og sette av 400 stk uten at det ble oppdaget. Og stort sett samtlige tiltak for å skjule deg, vil ta båten i arrest og gjøre kapteinen økonomisk ansvarlig. Og en sjøkaptein er VELDIG ansvarlig. Kansje du kan skaffe en billig båt, men den har en del regulative krav; du vil trenge tillatelse for å bunkre, og i tillegg til kaptein, vil du minst trenge en maskinist. Ingenting som ikke kan fikses med korrupsjon, men kostbasen blir enorm, og risikoen økonomisk uforsvarlig. For nå trenger du mannskap og båt tilbake for hver tur. (BTW : menneskesmuglere har sin uformelle tripadvisor. Ellers ville vi allerede sett menneskesmuglere som kun kjørte ut i rom sjø og drepte ofrene. Du kontaktes basert fra hva venner å bekjente som har lyktes forteller. Og jo mer brukt gummibåten ser ut, jo mer betryggende er det: siden vi begynte å ødelegge gummibåter som transporterte flyktninger, er det blitt enklere for de på land å se hvem som lykkes med å komme rundt kystvakten)
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 De gjør jo det allerede i dag. De sender flyktninger ut i gummibåter som så blir plukket av større skip/ferger som tar dem med til Vesten. De kaller det bare "redningsaksjon". Det hjelper å ha et mannskap av hvite mennesker da. Virker mindre mistenkelig. Men det er nok av frivillige hvite mennesker som gjerne stiller opp. Hvorfor de alltid seiler til de samme landene etter å ha blitt plukket opp på havet er et mysterium. De kunne jo strengt tatt bare seilt til USA eller Canada. Alt er jo godt planlagt og forberedet. De kan like godt forberede en ferd over Atlantern også. Anonymkode: 30306...b9f
Drizzt Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De gjør jo det allerede i dag. De sender flyktninger ut i gummibåter som så blir plukket av større skip/ferger som tar dem med til Vesten. De kaller det bare "redningsaksjon". Det hjelper å ha et mannskap av hvite mennesker da. Virker mindre mistenkelig. Men det er nok av frivillige hvite mennesker som gjerne stiller opp. Hvorfor de alltid seiler til de samme landene etter å ha blitt plukket opp på havet er et mysterium. De kunne jo strengt tatt bare seilt til USA eller Canada. Alt er jo godt planlagt og forberedet. De kan like godt forberede en ferd over Atlantern også. Anonymkode: 30306...b9f Ja, dessverre driver noen kjente organisasjoner med menneskesmugling i åpent lys. Det var gledelig at de ikke fikk lov å bruke italienske havner da italienske myndigheter skjønte at organisasjonene drev med menneskesmugling med sine skip. Organisasjonene burde saksøkes, dømmes og skipene fratas. At enkelte aksepterer menneskesmugling så lenge det er et kjent organisasjon som driver med dette er selvfølgelig skandaløst. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå